Obecné
Motocykl mám: | Nový |
---|---|
Pořizovací cena: | Bambilión |
Všestrannost, všestrannost a zase všestrannost.
Znáte geniálnější moto? Jestli jo, stavte se, dokážu vám, jak šeredně se pletete:)
Když se ohlédnu, jaký kus Evropy jsem s ní už projel a to prakticky ve dvou v plné polní. A pak se jedu proletět tady do hor kolem komína a dám si v zatáčkách k obědu nějakou tu zmrzlinu, tak mi hlava až nebere, jak je tento stroj všestranný
Přece nebudu svou motorku pomlouvat. To po mně nemůžete snad ani chtít
No dobře. Takže když už bych měl něco vypíchnout, tak bych se nezlobil za:
-takových 30 kobyl a aspoň 20 Nm navíc
-bohatší standardní výbavu (computer s více info ovládaný z řidítek a za takový el. stavitelný podvozek bych se taky nezlobil. Ostatní serepetičky typu ABS, kontrolu trakce apod. tak nějak ani trochu nepostrádám)
-pokud chcete cestovat, tak trochu otravujou kratší servisní intervaly po 7500 km a nemusela by být taková spotřeba oleje. Posledně jsem dal místo 10w50 Motorex 10w60 a šlo to určitě dolů. Ovšem ono fakt záleží, jak s ní jezdíte. Kámošovi nebere skoro nic. Byl bych z toho trochu nervózní, ale úplně stejně mi brala i ta první, takže jsem v klídku. Je to dáno otáčkama, v jakých se pohybujete. Pokud ji točíte, tak si holt pápne.
Kdyby výše zmíněné tato mašina měla, byla by to vůbec nej motorka všech dob. Takhle se jí bohužel dva, možná tři současné stroje vyrovnají Škoda...
Stojí však o polovinu víc
Moje úpravy |
Touring packet v ceně motocyklu: |
---|
Zázemí
Servisní síť | |
---|---|
Dostupnost dílů | |
Nabídka doplňků | |
Servisní intervaly | |
Ceny náhr. dílů | |
Ceny servisu |
Cestování
Pohodlí jezdce | |
---|---|
Možnosti uchycení zavazadel |
Motor
Spotřeba oleje l/1000km | 0,25 |
---|---|
Spolehlivost | |
Spotřeba paliva l/100km | 7.5 |
Vibrace | |
Převodovka | |
Mechanická hlučnost | |
Zvuk | |
Průběh výkonu | |
Spojka |
Jízda
Cestování | |
---|---|
Terén | |
Sport | |
Město |
Podvozek
Možnost nastavení | |
---|---|
Těsnost tlumičů | |
Tuhost rámu | |
Typ rámu | Příhradový z chrom-molybdenových trubek, podsedlový z hliníkových slitin. |
Sport
Úpravy motoru | Do motoru jako takového hrabat určitě nebudu. Ovšem výkonu není nikdy dost, hlavně jeho křivka nebývá vždy ideální, takže jak už bylo zmíněno výše: Koncovky Wings + vzduchový filtr BMC + bohatší palivová mapa. Abych co nejvíc omezil střílení do laufů, odstranil jsem SAS. EPC, jakož i vyjmutí sekundárních škrtících klapek ještě zvážím. |
---|---|
Úpravy podvozku | Žádné, pouze jsem hnedle provedl rázné přitvrzení ve všech ohledech. Doporučuji přitáhnout i pružinu vzadu, i když to nejde nejlíp. Podvozek je i přesto solidně komfortní, až bych v plné náloži ocenil ještě tvrdší nastavení. Možná by se šikl tlumič řízení. |
Úpravy brzd. systému | NENÍ POTŘEBA! Neexistuje moc lepších brzd! U nové 2011 už je i ABS, které je všude vychvalováno. Ano, jsem zajedno, ovšem jen co se předku týče. Jenomže já používám i zadní brzdu, no a z té jsem dobrý pocit neměl. Na modelu 2011 jsem najel nějakých 1000 km, tak snad mohu porovnat. Nejednou mě ABS na zadku nepěkně vylekalo před zatáčkou nebo už v ní. Pocit něco mezi škrtnutím stupačkou (či brzd. pákou) o asfalt a propadnutím (šlápnutím) do prázdna. Je ale fajn, že ho udělali vypínatelné, jinak by to byla degradace SM-T jako takového. Já ho mít, tak ho zapínám jen na mokru a nebo při pohodové cestovní jízdě ve dvou, takže tak max. ve 20 %. Jinak tak nějak nemám rád, když mi motorka kecá do řízení. Verze s ABS má logicky delší hadice a systém není napojený přímo na třmeny, takže už to nejsou takové kousavky, co to bývaly. Berte to však trochu s rezervou, každopádně to jsou pořád špičkové brzdy od Bremba dodávané pro KTM a to mluví samo za sebe. Takže závěr: Vidím to tak 50 na 50. Jsou situace, kdy by se ABS hodilo, ale pro sportovnější jízdu jsou ty bez tohoto systému vhodnější, i když ten rozdíl spousta lidí ani nepozná. |
Obecné
Moje závady | No celkem jsem si s ní užil. A to až tak, že jsem první kus vyreklamoval a dostal druhou motorku. Nebyla v pořádku geometrie. Trvalo to však skoro rok než jsem dosáhl svého. Nakonec to dobře dopadlo, i když to šlo ztuha. Beru to však tak, že jsem byl ojedinělý případ, a tak zase objektivně nemůžu říci, že by KTM byly problémové mašiny. Co bych chtěl však vypíchnout jako sériovou vadu, jsou budíky. U modelu 2009 to byl běžný jev, ovšem u 2010 se to prý vyřešilo. Kdepak, nateklo mi jak do prvních, tak i u druhé motorky. KTM bych hodnotil jako značku, která má prvotřídní zpracování, dělá stroje bez velkých kompromisů pro opravdovou zábavu a s tím je samozřejmě spojena nějaká ta občasná závada a větší náročnost na údržbu. Ale měli by si dle mého všímat více systematických (dlohouhodobých) problémů (viz. budíky). Příjde mi, že v poslední době dělá KTMku kde kdo, třeba i ve stodole za barákem a značce to určitě neprospívá. Mám za to, že po marketingové stránce se snaží až moc urvat co největší kus koláče v prodejních statistikách, aniž by stačili kapacitně na kvalitní zázemí, co se servisu týče. Shrnuto a podtrženo: JE ŠKODA, ŽE SE KTM UBÍRÁ DO TUCTOVÝCH VOD A NEZAMĚŘUJE SE UŽ TOLIK NA PROFESIONALITU A MAXIMÁLNÍ KVALITU SLUŽEB. Jinak, že by mě motorka nechala někde ve štychu, to ani náhodou a vždy jsem se vrátil z cest bez poruch. Klep, klep. Z delších cest několikrát Alpy, západní Balkán-Černá hora, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina a zatím jako nejdelší trip po Francii, Rumunsko. |
---|
Terén
Skoky | |
---|---|
Ochrana motoru | |
Výška |