renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Téjé
Vloženo 21.12.2013
Aktualizováno 3.10.2014
Zobrazeno 3 315x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká radost pro velkého chlapa

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Úžasný stroj na kochání se krajinou po polních cestách. Ještě mě nevypekla, ale to asi časem přijde :-).

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji tomu, kdo má hóóódně času :-)

Recenze

Tak před 23 lety, když jsem začínal na motorkách, tak jsem tvrdil, že fichtl mi nesmí do domu. Začínal jsem totiž na Simsonovi a viděl jsem, jak mí vrstevníci se neustále hrabou ve fichtlech a víc toho s motorkou naběhají, než najezdí. Od té doby se mi v garáži nahromadilo i pár Jawiček vyšších kubatur a měl jsem možnost za pár kaček koupit i tento designově nádherný stroj. Pohled na fichtla jsem tedy za těch pár let trochu přehodnotil. Byl sice v původním stavu, ale s motorkou někdo přistál asi na pařezu a motor byl celej popraskanej. Asi i proto se zachovala v tak dobré původním stavu. Motor jsem tedy sehnal jinej, vyměnil ložiska, výbrus, atd ... a namontoval. Samozřejmě bylo nutné popracovat i na motorce, a to hlavně po mechanické stránce (brzdy, náhon, elektrika, palivová soustava, ...) ale vše jsem chtěl zachovat původní a hlavně v originál linkovaném laku . Je to taková hračka pro dospělé. Chytá velmi dobře i při zahřátém motoru. S mojí váhou dám sice trojku tak na rovině, ale na dvojku po polních cestách si to fakt užívám. Je to prostě taková kochací mašina na vyčištění hlavy.





Nevím, jak je to možné, že vždycky na podzim si vzpomenu na mojí 555ku, která celý zbytek roku stojí na piedestalu v klubovně. Asi to bude tím, že silné motorky už mám docela dost (směšných 5tis.), na středně slabé jezdím obden do práce (též cca 7tis.), a nezbývá, než si zase vyčistit hlavu na pořádném stroji. Další motivací byla pozvánka na Tajný závod, který se má jet 18.10. 2014 výhradně na strojích do 50 ccm. A protože je třeba se do místa konání přemístit cca 70km, tak jsem se rozhodl stroj trochu více doladit pro zátěž nad 110 kg, tedy pro mojí maličkost (samozřejmě počítáno v helmě ). Nejdříve jsem se jel projet na všem ústeckým dobře známý Nakléřovský průsmyk. V největším stoupání to jelo sotva za jedna a tak hlavní úprava spočívala především v nahrazení 12ti zubového kolečka na sekundáru za 11ti zubové. Po této úpravě studený stroj lítá, nebo spíše jede, na trojku i do mírného kopce. Teplý stroj na Nakléřáku jede na vytočenou jedničku. Dále jsem trochu poladil předstih a dofoukal gumy . Ještě trochu laboruji, zda mám vypálit vejfuk. Snad se mi do závodu ještě podaří udělat pár odlaďovacích jízd. O výsledku celodenního závodu na pekelně nadupaném stroji budu samozřejmě informovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 12.05.19 v 18:28 10b.

dom182
dom182 napsal 22.12.13 v 19:41 10b.

špica stroj .. taky právě na jednom pracuju, to bude na jaře hukot

Honza_KH
Honza_KH napsal 22.12.13 v 19:41 10b.

"kochací mašina na vyčištění hlavy" - přesně

Více komentářů



TOPlist