Jedná se o Jawettku v provedení Deluxe v původním stavu z roku 1961
První dojmy - První dojmy byly úžasné, dostal jsem se k ní takřka jako slepý k houslím... Je to standartka s revmaplechem což z ní dělá provedení Deluxe. Jawettku mám i s původní kartičkou. K této Jawettě jsem se dostal na podzim roku 2010 a po Novém roce jsem na ni přijel domů :) Proč až po 4měsících??? Důvod je jednoduchý ale nepředbíhejme... Jednou když jsem přišel domů z práce mi otec říká " Hele dneska tady jezdil starší pán na mopedu, tak jsem se ho zeptal zda-li by ho neprodal. Prý ne ale možná by jí vyměnil za něco pohodlnějšího, třeba dvourychlostní babettu." Nelenil jsem a pána z vedlejší vesnice po čase navštívil... To co jsem viděl bylo přesně to co jsem delší dobu hledal... Ve starém sklepě stála zaprášená červená Jawettka v původním laku, nepobouchaná, kompletní a s pěknýmy chromy. Chtěl jsem ji hned koupit ale pán trval na výměně za pojízdnou Babettu 210 což by pro něj bylo při jeho váze kolem 90kg a věku 65let pohodlnější. No nic navštívil jsem pár lidí co měli babetty a od jednoho se mi podařilo celkem zachovalou koupit a zprovoznit... No a byl Silvestr :) Po Novém roce jsem sednul na Babettu a vydal se na 2km cestu pro Jawettku... Měl jsem z toho tenkrát obavy, páč jsem v té době předtím na stroji s ručním řazením nejel a v zimě na sněhu už vůbec ne :) Přijel jsem na místo, ukázal babettu, předvedl v chodu, prodejce si ji vyzkoušel, plácli jsme si a šli pro Jawettku. Trošku jsem ji otřel hadrem, do tašky dal kryt řetězu který byl demontovaný a náhradní víčko nádrže, přeplavil karburátor a našlápl ji. Chytla hned a krásně. Původní majitel mi ještě donesl originál kartičku a jel jsem. Po pár metrech jsem si připadal jako bych na mopedech jezdil od mládí, vše jednoduché a super!
Motorku bych doporučil pro - pro každého kdo má rád nostalgii
Recenze
Doma jsem ji zazimoval, protože jsem měl rozpracovaný jiný projekt. Občas jsem ji přes léto projel vždy fungovala perfektně...Zpátky k této Deluxce jsem se dostal na podzim 2012. Mým cílem bylo ji celou rozebrat, vypucovat, přetěsnit motor a složit vše zpět do původního stavu.
Začal jsem kompletní rozborkou a čistěním dílů. Vše šlo lehce a za 2 dny nebylo co dělat. Vlastně bylo. Na stole jsem měl motor. Jawettka šla hezky za plynem, řazení, spojka, i zapalování fungovalo najedničku ale velkým problémem všech Jawett je sáknutí nebo spíše únik oleje z převodovky, tak nebylo jiného východiska. Kromě přetěsnění jsem vyměnil ložiska a gufera a taky píst s novými kroužky, původní měli přeci jenom větší vůli...
No a pustil jsem se do skládání... To probýhalo taky hladce, no a po týdnu práce jsem byl s vyčistěním hotový...
Od té doby ani kapka oleje na zemi :) Tak to mám rád!
Dnes jsem ji opět oživil po zimě. Stačilo dofouknout originál Barum Sport pneumatiky, dvakrát přeplavit karburátor a výsledek už vidíte na videjku :)
Při dalším článku Ahoj!
a slíbené videjko Jawettky
Děkuji, děkuji! lak je origo ale zase tolik zásluh bych předchozímu majiteli nedával nato že má jawettka najeto pouze 4000km tak je na něm dost šrámů :) Karel
Origo lak?...tak ta je teda krásná, hodně úspěchu má předchozí majitel - paráda
Díky, zvuk má krásný, hlavně naživo :) foťák zachycuje hodně okolního šumu...
Tedy Karle, to je opravdu krasny kousek. Opravdova nadhera a jaky ma bozsky zvuk. Super
Krásný stav :)