invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/551 Jawetta (1960)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pidyn
Vloženo 4.4.2012
Aktualizováno 18.4.2012
Zobrazeno 3947x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jízda na Jawettě, to se nedá popsat, to se musí prožít!

Více fotografii

Recenze

Moped Jawa 50 typ 551 Standard jsem koupil 8.5. 2011, od stršího pána, který ho zdědil po svém otci. I když jezdil, byl v docela dezolátním stavu (zkorodovaná řídítka, ráfky a bubny v komaxitu, karoserie nastříkána do dvou barev. Už když jsem motorku kupoval, měl jsem vizi, že bude vypadat jako, když vyjela před 51 lety z "fabriky". Ihned po koupi jsem začal motorku do šroubku rozebírat. Celá byla rozebraná do 14 dní. Se skládáním už to bylo horší. Ale z euforie mě vytrhly první problémy, které jsou s renovací tak starých, ale nádherných strojů spojené - každý mopeďák mi dá jistě zapravdu. Nejprve jsem dal karoserii otrýskat a nalakovat (stále mě to dvě flašky slivovice Jelínek), ale pak bylo potřeba něco zavařit, a nádherný lak se spál a další komplikace na sebe nanechali dlouho čekat (více u fotek). Některé díly jsem vyměnil a některé zrenovoval (více u fotek). S renovací pokračuji i nadále a doufám, že v červnu se už končně projedu.

E-shopy:
http://www.mototechnik.cz/ - lepší spíše na doplňky a přislušenství
http://www.montyjawa.cz/ - nejlevnější dráty do kola (chrom)
http://www.motokrnov...ion-s11-s22-jawetta/ - skoro všechno
http://www.fichtlkra...zbozi/stadion_jaweta - tady se sežene úplně všechno
http://www.motojelin...ON-S11,-S22,-JAWETTA - celkem dobrý, ale drahý (sedlo)

Stránky fandů:
http://www.motokuba.cz/
http://www.sesa-moto.cz/uvod.php
http://www.mopedklan.cz/
http://www.stadion-j...arametry_stadion.php
http://ccs.spartaky.cz/

Pokud by někdo potřeboval s něčím pomoct, rád vypomohu. :)

Údržba mopedu Jawetta:
1. Čištění stroje: Jednoduchá a hladká linie motokola umožňuje snadné čištění. Stroj umýváme vodou. Při mytí stroje dbáme, aby voda nevnikla do karburátoru, světlometu a brzd. Chromované a lakované části osušíme a vyleštíme flanelem nebo jelenocovou kůži. Lakované části můžeme leštit léž leštící pastou na laky. Vodu ze žeber válce odstraníme nejlépe roztočením motoru, po jehož zahřátí se vyda vypaří.

2. Mazání stroje:
MOTOR - je mazán samočinně přidáním automobilového oleje "T-2" do paliva v poměru 1:25.
PŘEVODOVOU SŘÍŇ - plníme v létě i v zimě olejem "PP-7" (asi 400 ml), pravidelně po ujetí 5000 km. Výměnu oleje provádíme nejlépe po skončení jízdy, kdy je motor a olej ještě teplý. Teplý olej vyplaví s sebou všechny nečistoty. Skříň vyčistíme proplachovacím olejem takto: Plnícím otvorem nalijeme do převodové skříně asi 400 ml vyplachovacího oleje a necháme motor běhat 2 až 5 minut v malých otáčkách(projedem malou vzdálenost nebo moped postavíme na stojánek). Vystřídáme zasunutí převodových stupňů.
Proplachovací olej pak vypustíme do čisté nádoby, necháme ustát a čistý díl oleje můžeme příště znovu použít. Nikdy neproplachujeme petrolejem, nebo motorovou naftou - jejich zbytky ba znehodnotoly nový olej.
Správnou hladinu oleje v převodové skříni určuje kontrolní šroubek. Vyšroubovaním tohoto šroubku překontrolujeme občas hladinu a případně olej doplníme. (U nového stroje vyměníme olej po ujetí 500 km.)
SPOJKA - běží v ollejové lázni (olej z převodové skříně)
ČEP ZADNÍ KYVNÉ VYDLICE - se maže olejem "PP7" přímo z převodové skříně. Přední kyvnou vydlici důkladně promazáváme po ujetí 500 km Automobylový tuk "A 00" několikerým otočením maznic, upevněných na ramenech přední vidlice.
KOLA (ložiska) - promažeme po ujetí 8000 km tukem "AV2".
PRIMÁRNÍ PŘEVOD - je provedem ozubenými koly, běží v olejové lázni a je zcela zakrat víkem skříně. Nevyžaduje žádného ošetrování.
SEKUNDÁRNÍ ŘETĚZ - se ošetřuje po ujetí asi 5000 km. demontovaný řetěz vypereme v petroji. Po oschnutí vložíme řetěz asi na 3 hodiny do mírně zahřátého mazadla (automobilový tuk A 00), vyjmeme, mazadlo na něm necháme zschnout a provedeme montáž.
SETRVAČNÍKOVÉ MAGNETO - po ujetí 3000 km sejmeme pravé víko motoru a přimažeme několika kapkami oleje čep vahadla přerušovace. Přimazáváme opatrně, aby olej neodstřikoval na doteky přerušovače. Plst na nosníku napustíme "automobilovým tukem AV2".
LANKA BOWDWNŮ - spojky, řazení, přední brdy, plynu a zadní brdy mažeme po ujetí 3000 - 5000 km několika kapkami oleje.
OTOČNOU RUKOJEŤ PLYNU A ŘAZENÍ -mažema po ujetí 5000 km "automobilovým tukem A 00" po sejmutí rukojetí řídítek. Vyšroubujeme upevňovací zátku z gumové rukojeti a rukojeť stáhneme.
POHON RYCHLOMĚRU - mažeme několika kapkami oleje po ujetí 3000 km. Vyjmeme z reflektoru rámeček s parabolou a odpojíme ohebnou hřídel rychloměru.
KULIČKY V HLAVĚ RÍZENÍ - mažeme "automobilovým tukem AV2" při příležitostné demontáži, nejméně však po ujetí 8000 km.

Tabulka mazání:
Po ujetí km Místo mazání Počet míst Druh mazadla
500 Čepa předního pérování 2 Tuk A 00
1000 Převodová skříň
(kontrola, případné doplnění) 1 Olej PP7
3000 Čep vahadla přerušovače 1 Olej PP7
Plst přerušovače 1 Tuk AV2
Pohon rychloměru 1 Olej PP7
5000 Převodová skříň (výměna) 1 Olej PP7
Otočné rukojeti 2 Tuk A 00
Sekundární řetěz 1 Tuk A 00
Lanka bowdenů 6 Olej PP7
Klíče brzd 2 Olej PP7
Čep stojánku 1 Tuk A 00
8000 Kuličky v hlavě rámu 2 Tuk AV2
Ložiska kol 2 Tuk AV2

3. Seřizování brzd:
Plnonábojové brzdy Mopedu Jawa 50 typ 551 jsou bohatě dimensovány a dobře kryty proti vnikání vody, která by snížila jejich účinnost. Vyžadují jen občasné seřízení, když je obložení čelistí poněkud opotřebováno (páky brzd vykazují delší krok). Brzdy seřizujeme otáčením matic, které jsou na povrchu vroubkovány. Po seřízení překontrolujeme kola, která se musí lehce otáčet.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukino12
Lukino12 napsal 25.01.15 v 16:01

ahoj,prosím tě,kde jsi sehnal tuk AV2?Dík

elstrem
elstrem napsal 05.04.12 v 12:23

Plně souhlasím.

Více komentářů



TOPlist