renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Meteor 350 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mholec
Vloženo 23.6.2022
Aktualizováno 30.11.2022
Zobrazeno 1 987x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Klasická motorka s výbornou ovladatelností pro každého, pro koho je cesta cíl.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - Motorku jsem si náhodně půjčil během servisování jiného stroje a dokud jsem si ji nekoupil a nezaparkoval do garáže, nemohl jsem v klidu spát.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající motorkáře, motorkáře nižšího vzrůstu a prakticky pro každého, kdo si chce jízdu užívat a nikam nespěchá.

Doplňky na motorce - ??
- Držák telefonu M-Style AW 2
- Padací rám RE trapezium nerez
- Držák kufru Kappa KR9053
- Kufr Kappa K46NT: prostorný, pro 2 integrálky
- Prodloužení předního blatníku
- Postranní držáky Aragorn
- Brašna na sedlo, Kappa Rambler 26 litru
- Brašna postranní Kappa Rambler 2x14 litru
- Úchytný systém brašen Givi CRM 105
- Vyhřívané hefty KOSO HG-13

Recenze

Přečtěte si:
Blog Meteor 350, cestování, úpravy

Jezdil jsem na maxiskutru a napadlo mě půjčit si během servisu Meteora ve VG ve Strašnicích. Nejen, že jsem se dovezl domů, ale motorka mě absolutně nadchla. Objevil jsem plno skvělých vlastností, které mi postupně na mém stroji začaly chybět.

Recenzenti u mnoha motorek poukazují, jak je mašina dobře ovladatelná, jak jede kam koukáš a jak se dobře skládá do zatáčky. To by měl snad zvládat každý stroj, nebo ne? U Meteora je ale ovladatelnost opravdu na vysoké úrovni a ocení to ve spojení s výškou sedla každý méně zkušený motorkář.

Při 170 cm dosáhnu perfektně nohama na zem a mašinu mám pod úplnou kontrolou. Řazení špičkou a patou jde jedna báseň. Motor je na pohodu, nikam žádný spěch a přitom se vůbec necítím jako brzda v provozu, jak jsem se původně obával. Vibrace téměř žádné, zpracování je precizní. Zrcátka zakřivená tak, že je v nich perfektní výhled. Na českých silnicích naprosto pohoda, ideální na touální mezi vesnicema i mezi města. Na delších okreskách už se najde mnoho závodníků, kterým člověk s Meteorem překáží a objektivně by překážel asi s každou motorkou, se kterou nechceš kvůli blbečkům jezdit rychle.

Potěší nádrž na 15 litrů benzínů a spotřeba kolem 3 litrů. Na poměry českých silnic mi přijde dobré tlumení a i po delší jízdě (3+ hod) mě nebolí zadek. Záda trpí, ale nevím ještě, zda to dát na vrub motorce nebo mně.

260 - 500 km
Vypozoroval jsem pár nevýhod, které (možná) zmizí v rámci prvního servisu. Motor zatím není tolik živý, i když už se to lepší s posledními kilometry. Porovnávám s vypůjčenými Meteory, které už měly pár tisíc najeto. USB mi nestíhá dobíjet telefon a ten se pomalu vybíjí. Při 2 hod projížďce to nevadí, ale na celý den bych se bál. Tripper navigaci nepoužívám, protože Indové nezvládli napsat kvalitní aplikaci. Obrovský potenciál Google Map, ale bohužel zabitý apkou na mobil. Jednička mi občas vypadává nebo nezapadne. Ukazatel zařazené rychlosti poté "lže" o aktuálním stavu. Během zajiždění občas motor vydává "cvakavý" zvuk, obvykle u vyšších převodových stupňů, vyšších otáčkách a za tepla. Motorka aktuálně nastartuje za studena až na 3. pokus. Když je mokrá silnice, mám dole zapráskaný kalhoty (blatník to nějak nezvládá). Takže tak. Teď mě čeká první servis a uvidíme, jak se bude jezdit po něm.

500 - 660 km
První servis po 500 km v motospeed vyšel na 3.660 Kč. Celkem raketa. Měnila se i zapalovací svíčka. Startování po výměně zatím vypadá dobře. Doufám, že teda nebudu měnit svíčku každých 500 km. Kvůli silnému dešti jsem část cest absolvoval na dálnici a v zásadě nebyl problém udržet rychlost při 100 km bez nějakých zásadních vibrací či nepohodlí. Konkrétně jediné menší vibrace se týkají při vyšších otáčkách zrcátka. Vyšší rychlosti už jsou pro jízdu méně snesitelné. Nemám ambice něco podobného absolvovat často, ale potěší, že v nouzi se to zvládnout dá. Každopádně žádné vibrace v řídítkách nebo stupačkách, které by obtěžovaly. Z toho mám radost.

Dnes jsem potřeboval někam zajet na mém maxiskútru a hned jsem si uvědomil pár vlastností Meteoru, které jsem možná doteď nedocenil. V první řadě naprosto brilantní ovladatelnost. Dále zrcátka, ve kterých je opravdu dokonalý přehled o provozu. A nakonec posez, který mi dává skutečně pocit jistoty a kontroly nad motorkou.

660 - 2200
Po zajetí jsem vyrazil s Meteorem do Rakouska a Německa kolem jezer, na Hochalpenstrasse a další dva průsmyky. Dost jsem se s motorkou sžil a jsem ve stavu, kdy si opravdu užívám každou cestu. Nepřestává mě bavit ta lehkost, s jakou se Meteor ovládá a se kterou zvládám nástrahy centra Prahy od kostek, přes tramvajové koleje až po provoz na magistrále. Spotřeba se ustálila na směšných 2.44 l / 100 km, což je při dnešních cenách koruna za kilometr. Při 15 litrové nádrži nájezd kolem 600 km. Na Meteoru jezdím za různých okolností. Kromě zmíněného 4denního tripu do Rakouska cestuji po Praze nebo občas zajedu na snídani nebo na oběd do přilehlých vesniček. Za všech okolností musím říct, že se neobjevují žádné nové nedostatky, kterými by Meteor trpěl.

2500
Po cestování v Rakousku jsem se s Meteorem hodně sžil. Využívám jakoukoliv příležitost, abych se mohl projet, byť je to jen pro snídani pro rohlíky. Z motorky mám stále radost. Prvotní problémy se startováním jsou pryč a Meteor startuje ukázkově, případně s přidáním trocha plynu. Převodovka je velmi přesná a hlídám si jen při dojezdech zapadnutí jedničky, což je u motorek běžné.

NEDOSTATKY
Občas mi vadí mechanická hlučnost, která se objeví po zahřátí motoru. Obecně už to spíše ignoruji a jen někdy mi to vadí. Na krátkých cestách je to jedno, ale na delší cestování mi vadí nižší proud z USB. Zatímco jiná zařízení propouští bezmála 1.0 A, Meteor jen 0.45 A. Telefon se tedy na delší trase nestíhá dobíjet. Tripper beru jako fíčurku navíc, ale nepoužívám ho. Je to geniální nápad, ale zabitý zoufale špatně vytvořenou mobilní aplikací.

Update 30.11.: po tom, co jsem v srpnu psal vývojářům aplikace Tripper se stal zázrak a dodrželi slib. Byla vydána další EU verze aplikace pro Tripper, která už umí přidávat průjezdní body a ty je možné vybrat prstem na mapě.

Blog Meteor 350, cestování, úpravy

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ElAdamo
ElAdamo napsal 29.07.22 v 18:58 10b.

Parádní stroj, užívej. Mechanickou hlučnost jsem taky přestal řešit. Když se motor hodně prohřeje, je to slyšet víc. Aspoň u mě. Mě teda startuje vždycky na první dobrou, jediná výjimka je když zapomenu, že mám zařazeno a zároveň je policajt dole.

Moje problémy s občasnym vypadnutím pětky vymizely, to bylo zjevně na mojí straně. Jinak u motorek obecně platí, že když zastavíš, tak často nejde zkopat víc kvaltů najednou. Když se ti to stane (třeba blbec na koloběžce, což se mi mimochodem stalo u Temelína taky ), je potřeba s motorkou malinko popojíždět - stačí trochu pohoupat dopředu a dozadu, aby se mechanismus převodovky pohnul. Ale jednička mě vždycky skáče dobře. Třeba si to ještě sedne, nebo to bude jako s mojí pětkou otázka trochu razantnějšího pohybu nohou. Přeji hodně klidnejch kilometrů

SLAY
SLAY napsal 30.06.22 v 21:43 10b.

Jo,jo Meteor je krásná motorka,mám možnost občas si ji půjčil od táty na kochacku paráda

callowsick
callowsick napsal 30.06.22 v 19:49 10b.

A jak jste jeli daleko?
Jen co by Meteorem dohodil...

Trautenberg13
Trautenberg13 napsal 27.06.22 v 20:28 10b.

Pěkná, já mám Meteor a jsem naprosto spokojenej!

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 26.06.22 v 08:22 10b.

Pěkná klasika

Více komentářů



TOPlist