renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Meteor 350 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ElAdamo
Vloženo 18.4.2022
Aktualizováno 19.12.2023
Zobrazeno 3 443x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Když na Meteora sednu, čas se zastaví. Motor nikam nespěchá, dovolí vám prožívat přítomnost na 100% a užít si všechno, o čem motorkaření je. Je to mašina na pohodu, na rozvážnou jízdu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice - Prodej proběhl kompletně online. Svojí motorku jsem poprvé viděl, až když mi ji dovezli domů. Všechno šlo hladce a profesionálně.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli Leoncino 500 Trail: Byť mě opravdu lákalo Leoncino, do Meteora jsem se zamiloval na první pohled a moje choutky na scramblera byly tytam
Honda CMX500 Rebel: Po tom, co jsem ho viděl naživo mě odradil příliš moderní a japonský styl. Nějak mi to vzhledově nedávalo smysl, byť na fotkách a videích vypadal k světu.

První dojmy - Jsem upřímně zaskočen tím, jak jsem se s Meteorem sžil během první cesty do práce, co jsem na něm absolvoval. Posez při mojí výšce parádni, plexi (ve verzi Supernova je v ceně) šlo okamžitě dolů, aby nic nerušilo výhled přes řídítka, heel-toe shifter mi vyloženě vyhovuje a ten zvuk…

Motorku bych doporučil pro - Pro rozvážný, pohodový lidi, pro který je cesta cíl. Určitě to neni mašina pro někoho, kdo pospíchá.

Recenze

Zatím mám najeto 450 km, čeká mě první garančka. Určitě se rozepíšu víc, až najedu alespoň 1000 km, ale zatím mě motorka nadchla. Koupil jsem variantu Supernova blue kvůli barvě. Plexi šlo hned dolů, protože preferuju trochu spartánskej styl a chci mít nerušenej výhled přes řídítka. Ergonomie je fantastická, projev motorky je úžasnej. Motor, byť papírově nemá moc co nabídnout, je charakter. Táhně pěkně už z nízkých otáček a má síly tak akorát. A ten zvuk… Bohové, ten zvuk. Odpružení je příjemný, slušně pobere i celkem rozbitý cesty, v zatáčkách pěkně podrží. Celkově je Meteor překvapivě obratnej. Tripper jsem zatím zkoušel jednou a fungoval parádně. Jediný, co bych mohl vytknout, je řazení pětky. Převodovka v rozsahu 1-4 funguje neskutečně přesně a opravdu zlehka. Pětku je ale potřeba pořádně zadupnout, jinak občas pod plynem vypadne. Za těch 450 km se mi to stalo cca 6x. Zmíním se při garančce v servisu, uvidím, co se dozvím. Taky jsem byl trochu rozpačitej z brzd, který mi přišly vyloženě tupý a neúčinný. To se ale hodně zlepšilo s přibývajícíma kilometrama. Po pár pořádných probržděních je všechno v cajku. Aby bylo jasno, už jsem zajížděj brzdy i na jiný mašině, ale tyhle chtěly fakt pořádně zajet, než začaly fungovat, tak jak bych čekal. Teď ale fungujou OK. Možná ještě přidám fakt, že doposud jsem měl spotřebu přesně 3l/100km. S ohledem na 15l nádrž je to super.

Edit po 1500 km:

Jelikož mám s motorkou už trošku nacestováno, přidám nějaké další postřehy. Motor se samozřejmě ještě trochu rozjezdil, takže motorku rozpohybuje o něco snáz a o něco rychleji, než když byl nový. Mohu řict, že městský provoz zvládá naprosto perfektně. Vynikající je i jízda po okreskách v mém domovském Posázaví, kde jsou cesty klikatý, kopcovatý a povrch je chvíli naprosto perfektní, aby ho po dvou kilometrech vystřídal totální tankodrom. Podvozek si to přebere až překvapivě v pohodě.

Samozřejmě se pořád bavíme o dvacetikoňovým cruiseru. Sprinter to není, ale to od něj snad ani nikdo nečeká. Nejlíp je mu v 80 km/h. V pohodě zvládáme 90 km/h. Na stovku si sice musím počkat, ale pokud tomu čas věnuji, dočkám se jí. A pokud jedu po rovině, zvládneme i přes 110 km/h, ale to se nelíbí ani mě, ani motoru. Pointa je, že se člověk v provozu nemusí cítit jako brzda . I na starý Benešovský, kde všichni jezděj jako prasátka Meteor stíhá, a ani se nijak netrápí. A to nejsem žádnej Mick Jagger, vážim slušně přes 90 kg.

Po první garančce v cca 500 km jsem zaznamenal větší mechanickou hlučnost motoru. Od garančky slyšim při běhu motoru výraznej cvakavej zvuk. Nějakou dobu jsem to řešil i s Vintage Garage. Během garančky se vymezovaly ventilový vůle a měnil olej s filtrem. Když jsem jim pak po dvou dnech volal, že se mi ten zvuk zdá výrazně jinej, ochotně si Meteora stáhli na přívěsu k sobě, motorku prošli znova a řekli mi, že všechno je přesně jak má být, a že zní stejně jako všechny ostatní s timhle motorem. Upřímně nevim, čím by to mohlo být. Zvuk se podle chlapců z VG mohl změnit kvůli jiný viskozitě oleje - jiná je pro záběh a jiná po prvních 500 km. Nevim. Přestal jsem to řešit, z výfuku pořád dostávám nádherný dusání, který ohlašuje příjezd s předstihem a mechanický zvuky už jsem se naučil ignorovat. Konec konců, je to v záruce. Navíc jsem nedávno absolvoval projížďku s bráchou, kterej si za tim účelem vypůjčil z VG Classic 350 - takže motorku s tím samým motorem a zněla vesměs stejně.

Mezi prvními dojmy jsem popisoval, že jde hůř zařadit pětka (musí se víc zadupnout, než ostatní rychlosti a chce to dobře načasovat) a že mi občas vypadne rychlost zpátky na čtyřku. Dospěl jsem k závěru, že tužší pětka je prostě jistej charakter týhle motorky. To občasný vypadávání rychlosti byla chyba na straně uživatele. Chtělo to cvik - naučit se na to dupnout trochu důraznějc a přeřazení neuspěchat. Problém vesměs odpadl s tím, jak jsem si zvykl na řazení patou.

Na mašině jsem jel na dovču a zpět, takže jsem si zkusil posedět v sedle i 4 hodiny v kuse. Je to v pohodě. Necejtim se ani po takový době ztuhlej, nic mě nebolí. Posez je prostě dokonalej. Jen pro info, mám 186 cm a sériový sedlo. A za sebou na sedadle spolujezdce vozim velkej lodní vak s oblečením, vodou atd. Náklad jde perfektně připevnit na sedlo pavoukama, protože pod sedlem jsou dvě dlouhý železný madla a u stupaček spolujezdce jsou kotevní otvory.

Původně jsem se nezmiňoval o zrcátkách. To byla chyba, protože musím říct, že je v nich fantasticky vidět všechno, co potřebuju. Za to rozhodně palec nahoru, ve městě to hodně pomáhá. Pravý zrcátko má tendenci se postupně sklápět dolů. Nic dramatickýho, prostě ho jednou za 300 km zase nastavím zpátky.

S náběhem kilometrů se mi ustaluje spotřeba. Posledních 600 km mám průměrnou spotřebu 2,8 litru na 100 km . Nemám nervy zkoušet kam až se dá dojet po tom, co palivoměr ukazuje, že motorka má žížu. Nejvíc jsem natankoval přesně 10 litrů a k další pumpě jsem se pak směle vydal až po 320 km. Do plna jsem pak dolil jen 8,8 litru, takže to opravdu benzín jen tak usrkává.

Cestou na dovolenou a zpět sem zkusil Tripper . Je dobře čitelnej a když člověk chápe základní logiku (pokud nemám instrukce jiný, jedu po hlavní a pokud nemám na kruháči číslo sjezdu, jedu "rovně"), dá se podle něj opravdu dobře navigovat. Příjemně mě překvapilo, že aplikace nepadá, a hlavně že prakticky nežere baterku. Mám iPhone SE 2. generace, a navigace přes Tripper po třech hodinách jízdy vycucla jen cca 20% baterky telefonu. No když vezmu v potaz, že mobil i baterka v něm už maj něco za sebou, je to paráda. Na jedno nabytí jde teoreticky jet 15 hodin. V praxi asi ne, ale i kdyby to bylo 12 hodin - proboha... To je víc než dost. A Meteor má USB port, takže v nejhoršim se dá nabíjet. K čemu mám výhrady je obsužná Royal Enfield aplikace. Základ zvládá dobře - nastavim cíl, vypnu dálnice a placený úseky a jedu. Ale plánovat cestu bod po bodu je poměrně složitý, a pozor - naplánovanou trasu si není možné nijak uložit. A to je sakra chyba. Trasy by měly jít ukládat a sdílet, no ne? Ale aplikace se snad dočká další péče. Na straně motorky je ale Tripper boží.

Edit po 3000 km:
Jak sezóna plyne a přibývají kilometry, začínám tu motorku regulérně milovat. Už se nechá i slušně točit (nějakou dobu mi trvalo, než jsem to začal zkoušet). Nedělám to často, ale když se motor pořádně prohřeje, krásně ožije a dá se i slušně předjíždět na okreskách. Nejsem typ, kterej by tohle vyhledával, ale je příjemný vědět, že to jde. V podstatě jsem tu popsal už všechno, co mi přišlo na mysl. Jediný, co mě ještě napadá, je fakt, že tahle motorka neustále ponouká vyjet. Kamkoliv. Pro rohlíky. Denně do práce, ať už svítí slunce nebo prší. Nebo na blind na jih bez jasnýho cíle. Mám doma mrňouse a těhotnou ženu, takže se nezastavím, ale kdykoliv si najdu aspoň trochu času, jedu. Když neni čas jindy, alespoň na ní jezdim denně do práce. A když motorku zaparkuju, zase se celej třesu, kdy už znovu vyrazim. Neni to nejrychlejší motorka (spíš naopak), ale má tak úžasnej charakter a temperament, takový kouzlo, že nikdy nejsem línej jí vytáhnout a vyjet. A to každá motorka neumí.

Edit po 14500 km:
Chtěl jsem sem opět něco připsat po 10 000 kilometrech, ale než jsem se k tomu dokopal, svítí mi na budíku 14 500 km. Letos to bylo hlavně dennodenní dojíždění do práce (70 km za den) a několika dlouhých výletů s kamarády po celé ČR (stovky km za víkend).

Kilometry přibývaj a radost nemizí. Pořád mám pusu do rohlíku vždycky, když nastartuju lenošivou strojovnu a slyšim její uklidňující TUS-TUS-TUS-TUS. Meteor pořád jede jako tank. Pomalu, ale jistě a vytrvale. A dojede všude, kam potřebuju.

S přibývajícíma kilometrama došlo na výměnu nějakýho toho materiálu. Nejdřív gumy, který teda nebyly nic extra od začátku, se zničehonic úplně sjely. Pořád jsem si říkal, že ještě celkem dlouho vydrží a najednou bác ho, a vzorek byl prakticky pryč. Nájezd 11 000 na sadu mi přišel málo, ale byla to příležitost k upgradu. Obul jsem Meteora do Bridgestone BT-46 a to mu opravdu prospělo. Hlavně v dešti je to neuvěřitelně znát, tyhle gumy maj úplně jinačí grip, než CEATy, který dostal Meteor do vínku z fabriky. Bez nadsázky můžu říct, že na mokru se Bridgestone chovaj jako CEAT za sucha.

Řetěz byl na výměnu po 13 000, a to navzdory mojí opravdu poctivý péči (mažu nejdýl po 500, spíš ale po 400 km, pečlivě čistim nejpozději každých 1000 km). Nicméně se nerovnoměrně vytahal. No nic, dali jsme novej DID řetěz a jedeme dál.

Všechno ostatní je v pohodě. Tu a tam se rozsvěcelo pečený kuře, ale motor vždycky běžel bez jedinýho zaváhání a vždycky se pak ukázalo, že to rozsvěcela chyba softwaru ECU. Na garančce v 10 000 km mi kluci z Vitage Garage nahráli update a od tý doby klid.

Koketoval jsem s bar-end zrcátkama. Po demontáži závažíček tam jdou zrcátka na Hondu, který se chytěj do řídítek šestkou šroubkem. Kupoval jsem od M-style. Výhled ze sedla je pak naprosto parádní. Navíc bar-endy skvěle odolávaj vibracím ve všech otáčkách. Ale po pár desítkách km jsem tam vrátil ty sériový třesavky. Prostě vypadaj mnohem líp.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ŘízaDD
ŘízaDD napsal 17.11.22 v 06:42 10b.

kývaj
kývaj napsal 21.10.22 v 21:43 10b.

Ako parkuješ na jednej fotke v poli s jačmeňom, hneď sa mi vybavili pohodové a krásne slová piesne od M.Tučného: "Spím v obilí". Motorka je super.

mholec
mholec napsal 29.07.22 v 18:22

Čtu průběžně a mám to s Meteorem stejné. Jakmile je šance vyjet pár kilometrů, beru klíčky a těším se na pojezd. Spotřebu mám teď 2.44, takže provoz je za pár korun.

Kire640
Kire640 napsal 22.07.22 v 07:58 10b.

Super, že si motorku takhle užíváš. Ať Ti dělá jen radost a bezpečný návrat

mholec
mholec napsal 28.06.22 v 18:48 10b.

Mám stejný stroj, tak je super číst co mě čeká v dalších kilometrech. Ten klapavý zvuk mi dělá už teď v záběhu po zahřátí a ještě jen občas. Zítra servis tak jsem zvědavý jak pojede potom. S Tripperem souhlasím. Mně by vyhovovalo aspoň přidávat průjezdy kliknutím do mapy. Údajně chystají update, ale těžko říct, kdy to vyjde. Tripper bude teď příplatkový, tak by mohli do tý apky trochu šlápnout. Jinak mě tam jdou rychlosti dobře, až na jedničku :D Možná je to normální, ale zapadne dobře když zastavím, ale nezapadne pokaždé dobře když dojíždím například na červenou a vím, že už brzo pojedu.

Více komentářů



TOPlist