Říká se o ní, že je hodná a přívětivá. Snad bude i ke mně.Tož má 22 let. Vzhledem k tomu jí budu říkat Babuša
Výška jezdce: 186 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 750: Nebyla v dosahu žádná co by za to stála
Suzuki GSF 650 Bandit: Inazuma se mi ve finále zamlouvala víc
Kawasaki ZR 7: Prodali mi ji skoro před nosem
Kawasaki Zephyr 750: To byl horký kandidát, ale nebylo moc z čeho vybírat
První dojmy - Každopádně dám-li na první pohled, tak mně uchvátily její ladné a mému oku lahodící oblé tvary. Samozřejmě musím poukázat i na velmi příjemný posaz. Hned jsem se na ni uvelebil a sedí mi jak prdel na hrnec. Co dělá motorku motorkou je taky zvuk. Výfuk je seriový a zvuk z něj šířící se, je lahodící mému uchu. Rozhodně neplánuji nějaký laďák. Těším se na první vyjížďku. Doufám a jsem o tom přesvědčen, že to bude poetické odpoledne :-)
Motorku bych doporučil pro - Doufám, že pro mně? Nedokážu posoudit pro koho je vhodná, snad hlavně pro ty, kteří si ji vyberou... EDIT k 15.10.2023 Je to stroj pro lidi, kteří si spoustu údržby provedou vlastními silami, není to žádná jaderná fyzika, ale základní mechanika
Doplňky na motorce - Zásuvka USB. K 17.9.2021 tam už není...
Na padácích jsou dodělané stupačky. Už jsou taky dole...
Nosič kufru GIVI s kufrem GIVI V46. Ten se hodí
Větrný štítek GIVI ( trochu vibruje ). Taky už minulost...
Hodinky Quartz by Aliexpress...
Recenze
..Kde se motorka cítí nejlépe? Věřím, že v mých rukou. Hodlám ji zahrnout veškerou péčí. A očekávám ( snad nebudu zklamán ), že mi to bude velkou měrou vracet.
EDIT 29.8.2021
Jsme spolu už 4 měsíce a 2686 km. To už by mohla být data na nějaké to ohlédnutí a recenzi.
Jezdí se mi na ní dobře, nemůžu říct, že je to můj dreambike, ale jsem s ní spokojený.
Pohodlná motorka na polet kratší i dálkový. Je to už klasika, na které ovšem doplněk jako je kufr není až tak rušivý prvek.
Co je ovšem trochu rušivé až otravné, je spotřeba. Podle výrobce je průměr 6,8 a já jezdím 6,2 - 6,48. Ale dokázal jsem jet i za 7,11. Přičemž podle info ze sprintmonitor.de jezdí i pod 5 litrů. kde je chyba? Jezdím na pohodu, kochačku, žádný fofr. Karbecy vyčištěny, seřízeny, ventily taky, svíčky nové. Pneu nahuštěné podle manuálu. Nevím, nechci hledat problém v motce. Bude asi u mně.
Každopádně se snažím Babušu nezanedbávat a pokud bude ještě vhodné počasí, musíme se spolu vydat pokořit Červenohorské sedlo.
EDIT k 18.4.2022 Hlasim, ze Sedlo zdolano. Nikdo nikde, takze prijemny zazitek v sedle
EDIT k 17.10.2021
Větrný štít je definitivně dole z motorky a už to tak zůstane. Proud větru na přilbu směřující byl tak otravný, že jsem obětoval čistotu svého oděvu za komfort jízdy.
Dnes se mi to potvrdilo. Ve větrném odpoledni se jízda dala zvládnou naprosto s přehledem, což se s jízdou se štítem v počasí letním, kdy se nehnulo ani stéblo trávy, ani nedá srovnat. Někomu se bude hodit, dám ho do inzerce.
EDIT k 18.4.2022
Pocital jsem spotrebu od km, kdy jsem zacal jezdit.
Najel jsem 4030,4km pri prumerne spotrebe 4,94lt. To neni spatne na nahac ctyrval vzduch/olej.
EDIT k 27.9.2023
Je to vice nez rok, co jsem k Babuse neco napsal. Vnimam to vuci ni jako jakysi dluh a je nezbytne jej umorit.
Co se vse se tedy udalo?
V kvetnu 2022 jsme si udelali 14-ti denni vylet k Vranovske prehrade.
Navstivil jsem Cesky Rudolec,Znojmo a dalsi zajimava mista v okoli.Prumerna spotreba byla 5,87 lt/100 km, coz je slusne.
Cesta tam i zpet probehla mimo hlavni tahy jizni Moravy.
Cerven az srpen ve znameni courani kolem komina.
V srpnu 2022 jsem vymenil v 58260 km oteviraci plynove lanko, bylo uz roztrepene.
V zari 2022 odeslo v 59520 km do vecnych lovist cidlo tlaku oleje - objednano nove na wemoto.cz.
16.10.2022 ve 12:11 pokoreno 59999,9 km!
Sezona 2022 zakoncena 18.10.2022 pri 60124,8 km.
Do roku 2023 jsme vykrocili 18.2.2023 vymenou kapaliny ve vidlich (Yamalube 10W) pri najezdu 60127 km. Samozrejme s tesnenim a prachovkou (original Suzuki). Soucasne kontrola karburatoru, vse v poradku.
1.4.2023 nove sirsi riditka M-style.
16.4.2023 jsem prezul nove papuce - Metzeler Roadtec Z06.
Byla s tim trochu prace, hlavne papirova, nebot v TP byl zadni rozmer 170/70 a ja potreboval 170/60. Tudiz Suzuki Czech za 1000 Kc vydala potvrzeni, ze je mozne do TP zapsat 170/60.
Soucasne vymenena brzdovka Motul DOT 4, vycisteny trmeny, zadni dostal nove tesneni.
15.5.2023 vymena oleje Motul 10W40 a obou filtru HIFLO.
18.5.2023 vymena retezove sady. Retez DID samozrejme ve zlate, predni JT, zadni Sunstar. Provedeno v servise K&K Vitkov.
17.6.2023 kontrola napnuti retezu.
13.8.2023 kontrola a cisteni svicek - vse OK, pokracujeme.
Zari 2023 bylo ve znameni casteho cestovani po zajimavych akcich, at to byla vystava veteranu v Kromerizi nebo Kolstejnsky okruh v Branne.
20.9.2023 k Babuse pribyl do party Sahib. Oba stroje dostanou vse, co bude potreba pro bezpecny a bezproblemovy provoz.
Momentalne se pracuje na osvetleni kufru Givi V46, zkusim vylepsit predinstalovane brzdove svetlo tak, aby bylo opravdu videt. Obycejne zarovky jsou nahrazeny LED s vyssi svitivosti.
EDIT k 15.10.2023
Dnes je Babuša zazimovaná, stav km je 62697,8
Důkladně jsem ji umyl šamponem s voskem, vydrbal ručníkem dosucha, nechal vyschnout místa, kam jsem se nedostal, naleštil a šup pod plachtu.
Pneu dofoukané, přední označené abych ho mohl pravidelně otáčet aby se neudělala ploška.
Baterku vytáhnu na pravidelnou kontrolu na nabíjení.
Nádrž projde přes zimu vyčištěním, ne, že by vyrezla, ale prevence je základ bezproblémového provozu.
Na jaře udělám ventily a opět vzhůru do sedla a na Sedlo.
EDIT k 18.1.2024
Osvětlení kufru je hotovo. Teď se při brzdění rozsvítí led pásky po obou stranách v zadní části kufru. Je to možná taková blbost, ale myslím, že to zlepší moji viditelnost.
EDIT k 4.9.2024
Dnes v 63344 km jsme získali STK na další 4 roky. Péče a údržba se vyplatily, žádné (ani lehké) závady. Jen je potřeba trochu seřídit přední světlomet.
Jezdím už jen na Vervu 100 a je to znát v lepších startech. I přes vyšší cenu paliva se to vyplatí na 100%.
EDIT k 19.10.2024
Vyměnil jsem olej v motoru, od doby co vlastním Inazumu, tak používám jen MOTUL a filtry HIFLO.
Olej byl pěkně černý, na výpustném šroubu nejsou žádné známky kovových částic - paráda. Mám z toho dobrý pocit, zvlášť, když je Inazuma aktuálně na prodej...
Proč ji prodávám?
Asi začnu tom, co není důvodem k prodeji.
Rozhodně to není kvůli druhu motorky - vzduchem/olejem chlazený čtyřválec krmený čtyřmi karburátory. Navíc čtvrt století mladý stroj.
To i v dnešní době není důvod. Právě naopak. Ta motorka, stejně jako Bandit, je na dnešní dobu tak jednoduchá, že je servisovatelná a opravitelná v domácích podmínkách, navíc kdo je aspoň trochu manuálně zručný, zvládne i ty karburátory nebo výměnu řetezovky.
Ceny dílů a jejich dostupnost je bezproblémová.
A můj důvod prodeje?
Chci změnit styl motorky, mám v oku jeden cruiser, zatím po něm pokukuju a sbírám informace majitelů, už jsem se na něj byl mrknout a myslím, že bychom si mohli rozumět.
Dvěma motorkami sloužit nemůžu, to už vím z nedávné minulosti, ikdyž jsem se snažil jim dávat stejně, nakonec jsem na jedné z nich najížděli víc kilometrů a druhá jich holt tolik nenajížděla...
Vím, že nový majitel získá stroj, který je spolehlivý a pokud mu bude věnovat minimálně stejnou péči, jakou jsem mu dával já, může bez obavy jet na Inazumě na kraj světa a zpátky domů.
EDIT k 7.2.2025
Dvakrát měř a jednou řež.
Platí to i dnes, po zralé úvaze jsem rozhodnul zůstat s Babušou.
Je to hodná holka a na to moje ježdění si budeme rozumět.
Nová motorka je fajn, ale co by mi sedělo a na čem bych zase seděl já, je pro mně v tuhle chvíli (a bude asi navždy) nedostupné (Triumph Bobber).
Každopádně Babuša potřebuje trochu lásky:
*nové přední brzdové kotouče - řešení je ve Všechovicích u pana Zely, doporučil mi ho kamarád Olda, snad budu spokojený, měl bych být, reference na pana Zelu jsou 100%, tak uvidím...
*repas předních brzdových třmenů sadou od TRK
*kontrola rozvodů v K&K servis Vítkov
*na nádrži jsou nějaké šrámy, zkusím opravné pero s příslušným odstínem
Doufám, že díky ježdění jen na 100 Vervu bych letos mohl zvládnout bez čištění karbů, každopádně příští rok to bude nezbytné.
Uvažuju nad přešitím sedla, žádný velký upgrade se změnou vzhledu, spíš tak jak je teď, jen nový molitan nebo gel.
Bezpečné vpřed do nové sezóny přátelé!
EDIT k 26.3.2025
Dneska jsem se s Babušou vrátil z K&K servis ve Vítkově.
Mládenci seřídili ventily, mrkli na rozvoďák s napínákem a zrepasovali mi přední brzdy.
Můj pocit je takový,že motor má jiný, sytější zvuk.
Cesta domů v celkem ucházejících podmínkách, už se těším na pořádnou prohížďku.
Pěkný deníček jedné Suzuki lásky
Ahoj Ivane, jasne, ze jsme s Babusou jeste spolu.
Moc jsem toho nenajezdil, spis jen kolem komina.
Plexi uz bude minulost, premyslim, ze za nim poslu i kufr.
Poridil jsem si batuzek, takze co potrebuju nacpu pod sedlo a do batohu, co nepotrebuju, snad potrebovat nebudu.
Kazdopadne si pohravam s myslenkou poridit si nejaky jednobuch od RE.
Mej se a diky za vzkaz.
Málem po dvou letech zdravím do Hranic ...
, ALE
Náhodou jsem prošel Tvoje seznamování s INOU 750 na Tvém profilu
a jen dodávám, že *naháč* je naháč, takže někoho může jakékoliv plexi
*urážet*
pokud bys ho trochu sklonil k nádrži, odstranilo by to ty nepříjemnosti
způsobené směrem proudění vzduchu přímo na přilbu A
pro nějaké občasné *vyhnání pavouků z výfuku* + kontrolu, zda INA dokáže
stejnou maximálku jako v předchozí sezóně, by to plexi bylo *pozitivem*
Tedy pokud ještě máš INU v garáži .
Ivan.
Jo jinak samo sebou velmi "objektivnich" 10b
Spotrebu mam podobnou, v prumeru 6.2 L/100km s rozptylem 0.2 L/100km. Rekl bych, ze to i ta Tvoje je "OK". Tech 5L/100km je podle me asi na dlouhe trase pri rychlostech 80-90km/h. Jaky drzis otacky? Ja kolem 4000, coz na dalnci na 6-ty kvalt je cca 100km/h.