PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 750 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Fizzbiker
Vloženo 23.6.2019
Aktualizováno 27.6.2022
Zobrazeno 1 602x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Mr.Cha, fousatej loupežník, imho buď já nebo pitva.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Jan Moravčík - Motoboardel (Chomut

Výška jezdce: 350 cm

První dojmy - Dle očekávání, klasika s charakterem, každá jízda je zazitek. Nereprodukovatelný zážitek. Nic pro nekoho kdo chce jen jezdit na koupák, odkrývání mrtvol po předchozích umělcích, celková resuscitace, ... Žádní asistenti, žádný samet, kravál, vibrace, semtam nastrání, vetsinou přiblblý úsměv...

Motorku bych doporučil pro - Asi nikomu, za takové doporučení se lámou prsty nebo celý ruce. Ale takhle kdo se bojí nesmí do lesa, protože uprostřed lesa číhá "Monsterum"...

Recenze

Povinný, no asi takhle.

Kdo plánujete že si koupíte motorku za 40t a budete jezdit... Jde to, nesmíte ji ale moc zkoumat, když začnete zkoumat, budete mít jen problémy a těžký spaní, ta ocelovo hliníková kobyla zbystří a začne jančit.

Takže postupně, KO vsecky hadičky, benzínový, podtlakový, ... Pak ulitý svíčky, no hadičkama to nebylo, zoxidovaný konektor primaru VN civky, ok, pak to ale přestalo pálit úplně, nu co vysmajdany konce kabelů ve fajkach od "vrutů" v nich... Ukrutný točení starterem najednou nebylo ukrutný, ani slabý, spíš žádný... Prostě nic. Aha? No špatný killswitch na palci pravé ruky, dlouho ho nikdo nepoužívá tak si užívá svou funkci, ok, opraveno. Dobře, tak uz nam to tak nejak chytlo, ale zas to bublá tak nejak na hovno a ne na jízdu. Další svíčky KO. Nu což, dalsi sada, ale bublání stále fekální. Zkušební jizda ukazuje ze se to nehodlá zlepšit, jasně, nic není zadarmo.

Koumám, zkoumám kde muze být chyba, nevericne se mimochodem dívám na řetěz který má po očištění a namazání ujeto asi pul druhýho kilometru přemlouvavým stylem, kdy se pilot snaží dostat tech zpátečních 750metru do dilny motorku bez potupného tlačení, obzvláště kdyz si plny optimismu navlékl plnou polní a venku je krasnych 74'C ve stínu... Teče z něj rez! No tvl... Dobře, spotřební materiál... Ale škytavku motoru to nevyřeší...
Ok, řetěz, revize brzd, protože to brzdí na hovno... Zadní desky? Kompozice nikde pistky vyjetý jak na svatýho Valentýna. Brzdovka barvy italskýho kapučína... Předek na tom byl podobně ale navíc zavzdusnenej.
Jasně cajk, beztak to chce trošku lepší desky at už tam je cokoliv.

Krátká skoro "testovací" jízda ukazala taky zasekavajici se plyn a divný řidítka. Po demontáži se ukázaly jako zkroucený. Takže nový, no zlatý jak jinak.

Takže dobrý, odkaleny karbecy, zrovna to jaksi drží volnoběh, trošku. Šup helma, rukavice, no neni to vono ale skoro dobrý. Motor ohřátej, šup na dílnu, výplach, novej olej a filtr. Jdeme to projet jedna, dva, tarokovani,tri čtyři, ledva se to vleče, 5ku nema smysl dávat, vleču se asi 65, trošku lechtanej volnoběh a doufam ze dojedu ze to neshoří, nevybuchne, navic se musim přehoupnout přes nemalej kopec.

Zase dílna, rozborka, vsecko, eletrika cajk, jiskra ok, benzin teče, v hadičce se pořád dělá bublinka, bylo to chudý, no aha nekde nam to saje vzduch, podtlakovka nestihne a je to... Vyhazuju sponky, old school, drátek kombinačky, jistota,... Další mrtvý svíčky, tvl, chudá směs a svíčky jak bota černý? Dáme iridia...

Tak znova, tohle znám, jedna dva, lepší, ale asi kilak, a pak špatný, žádnej volnoběh, vůbec výkon, valce se střídají a pořádně se nechce ani jednomu, rikam si hele, Babica redukuje, Pohlreich redukuje, dokonce aji ten třetí... Budu taky, benzín v nádrži je, prvni problém, kdysi kdosi ji opravoval epoxidem, (tekla u pantu jako vsechny monstry kde majitel neumí používat vzpěru pro podporu nádrže v ne úplně mravné poloze), takze origo vystup je zabetonovaný. Ok, šroub známý jako "drain plug" převzal úlohu, z imbusu jsem vytvořil holendrový šroub, a pres banjo do chytrého uzávěru nádrže ovládaného podtlakem. Aha? Co když... Jasně, na dílně fungoval, vakuová pumpa ho otevrela benzínu daval dost, ale takovej podtlak... Tak šup ho z cesty. A lepší, fakt, asi tak z 1%vykonu na 7%. S tím uz se dá pracovat, balím dílnu pod břízou, vracím půjčené kleště, děkuju, a cukám si to k domovu.

Sup na dilnu, nový hadičky k benzínu, novej filtr, (pořád bublinka, naplnis hadičku, naprdnes to a zachvili pul filtru vzduch).

Uzávěr pryč. Ale pořád na prd, a jak se v tom tak hrabu říkám si ze ten benzín prostě není voňavej, že by?

Vypustit nádrž, čerstvej likér se stabilizátorem a odvodňovačem. Natešenej, a prd, jako lepší, ale 20%? Čekal sem víc. No co, zkusim to projet.

Volnoběh se nekoná, rozjezdy se střílením do výfuku, rozsah udržitelných otáček asi 300, ostuda, samozřejmě že hned 3x červená těsně pred nosem, objížďka jednosměrná otočit to nejde musim kolečko hanby dokončit. A sjíždím z toho výše uvedeného kopce a přemýšlím jestli ho zpátky nepošlapu pěšo, trojka, zavrenej plyn, dole odbočuju vlevo, šup dva, protože brzdit motorem ji fak jde, trošku přidám, jak se tomu nechce davam spíš vic, rána jako prase, v řídítkach škublo, a hotovo, dvojka plnej, a vono to letí jak splašená kráva po ptačí chřipce, a během několika minut je to tak nějak cajk. V helmě úsměv od ucha k uchu, a vlezlej neodbytnej pocit, ze to za to stálo, že to svezení je zasloužený.

Takže suma sumárum, pokud chcete, za pár korun koupit ikonu, nebude vám vadit že to není pohodlný, že otáčky v dolní třetině sou dobrý leda na trhání řetězem, že menší poloměr otáčení má leda tramvaj, že před vyjížďkou není úplně jasné jestli vůbec nějaká bude, ze výkonově je to pravěk, ... Kupte.
Zachránit motorku znamená spoustu práce, teda kecy, zábavy... Aspoň je pak o čem kecat u piva, a ne honit si triko kdo víc utratil v motoshopu za hadry.

Tak asi tak.

Edit.:
O týden později: popojíždění po městě v kratasech znamenalo další zjištění že hadička dodávaná k baterce nesnáší úplně dobře kyselinu a ze aplikovat neco na pul centimetru dlouhý natrubek ve tvaru kužele je asi zkouška trpělivosti a vynalézavosti majitele. Levý karburátor se začal potit, asi strachem z té kyseliny.
Jednu závadu hned z úvodu jsem vynechal: na každém menším drncnuti zelenej vynechával, evidentně na eletrice, zkus to najít na dílně,... No zkratim to, policajt bočáku v kombinaci s trošku vyměklou pruzinou, vychozenym čepem a troškou bordelu na styčné ploše způsoboval že při pohybu ve vůli policajt policajtoval dost na to aby vypnul zapalování, ale ne dost na to aby stihla probliknout žárovka. Proč se montoval tento zázrak na samosklapovaci stojan je mi záhadou...

Zábava nikdy nekončí...

Edit 2020:

Prditko je rozebraný, dostane kompletně novou karburaci, nový brzdový a spojkový hadice, drátěný kola z motardu LC4, jinej zadní brzdič. Pár drobností. Práce byly zahájeny svařováním prasklé nádrže, jestli se podařilo ukáže až čas...

Edit 2020/6:
Tak karburace osazená, včetně nových plynových lanek Venhill, komplet nový hadičky brzdy i spojky taktéž Venhill, nová řetězovka, nakonec i jiná kola z předrevoluční Kawasaki. Zakázkový přední kotouč 320mm, na původní střed "nových" kol, nové brzdové desky do zadního třmenu s jednostranným pistkem který nahradil původní brembo, custom záchyt reakce zadního třmenu z duralu by Fizzbiker osobně. ... Víc příště.

Edit 2020/11:
Letos mi pracovně/časově/zdravotně úplně nepřálo vůči projížďkám ale dva tisíce tam snad budou, nová karburace luxusně zklidnila průběh a citlivost motoru na pokyny diktátora za nádrží. Brzdy jsou lepší ale pořád to není ono, přemítám zda repasovat starou pumpu nebo zrovna upgrade jit ještě dál.
V planu je výměna centrálního tlumiče za Öhlins z dukatího motardu, to si vyžádá úpravu výfuků a dolního uložení tlumiče.
Bude třeba přeplést zadní kolo na nový širší ráfek. A spousta další zábavy, vyhřívání rukojetí popř sedačky, nový budík, a pár drobností který budou až budou. V zimě bude co dělat.

Edit 2022/05:
Po delší odstávce opět nějaký progres. Snad už finální konstelace zadního kola v kombinaci náboje z Káwasaki KLR 650, brzdič z nějakého kawího příbuzného, samozřejmě nová rozeta s unašečem konverzni mezi monstrem a japoncem. Ráfek zesílený, nový vyplet s upraveným offsetem. Zbyvat nahodit radiální pumpu na přední brzdu a došmoulit vyfuk ku pilotově spokojenosti...

22/06: nový vyfuk zhmotněn, omotán instalován. Brzdová pumpa pro předek instalována, konečně to brzdí parádně na dva prsty, možná je to o zvyku ale první pocit říká že by to chtělo změkčit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fizzbiker
Fizzbiker napsal 22.05.22 v 13:58

Monster... Legenda pokračuje. Jakýkoliv zásah či uprava vždy odkryje nečekaný problém, "nové"kolo z bazaru melo nedovařeny ráfek už z vyroby , atp... Nevadí. Nahradil ho funglovy zesílený...

Fizzbiker
Fizzbiker napsal 19.11.20 v 07:23

To přijde.

Ještě jiná zadní guma, jinej zadní ráfek.

Nejspíš i vyhřívaný hefty. Uvažuju i o sedadle. Mám nachystanej jinej budík. Uvažuju o jiné přední vidlici. Atd.

Nicméně děkuju, spotřební politiku nemám rád, a myslím že motorkář by měl být spíš fanda případně schopný alespoň základně v technice svýho stroje, a né řešit ke které kavárně pasuje odstin jeho bot.

faux4
faux4 napsal 10.11.20 v 15:52 10b.

Nakonec vymazlenej Monster.
Zaslusna prace.. ikonicky motorky je treba zachranit.. Spostu motorkaru jen jezdi.. a nic motorce nedaji.. dojezdit a poslat dal nebo odstavit.. Pro vyrobce asi dobre, potrebujou vyrabet/prodavat novy. Kdyby totiz vsichni poctive opravovali, tak ty motorky budou mit jiny najezdy.. ale na druhou stranu, takhle usetri za provoz a zbyde na novou.. suma sumarum je to na nule.. ;)
Letos jsem si taky poridil M600.. lehce zanedbany, ale dobra skola, jsem rad, ze jsem si prosel tou vetsi udrzbou/opravou.. cloveka to musi bavit.

Fizzbiker
Fizzbiker napsal 26.02.20 v 22:55

Tak aktuálně probíhá taková rekultivace viz poslední odstavec recenze. Součástí je i repase vidlice i centrálu. Snad to nebude rozebraný celej rok.

Fizzbiker
Fizzbiker napsal 14.07.19 v 10:03

Hele nevím, podle mě nějaká zapomenutá pozůstalost nebo nějaký bazarový ležák v Hollandu.

Více komentářů



TOPlist