renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 14.2.2016
Aktualizováno 31.10.2016
Zobrazeno 6 339x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Cestovní enduro z minulého století

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Ač mi je z japonců Yamaha nejblíž, žádný nabízený kus mi do oka nepadl
Cagiva Elefant 750: Nulová nabídka. Pak jsem jí omrknul u kamaráda a kapku jsem vychladnul ;-)

První dojmy - Má zvýšený podvozek, takže první dojem byl ten, že bez štaflí se na ní snad ani nevydrápu ;-) A po předchozích motorkách pochopitelně nedostatek výkonu, s tím jsem ovšem počítal.

Motorku bych doporučil pro - Pro vyklidněné piloty, kteří chtějí velké enduro a když už mají potřebu se někde vyřádit, tak upřednostňují offroad před silnicí. A nebo jako druhá motorka k nějaké silniční rachejtli. Jak to tak po sobě čtu, tak si uvědomuju, že nejsem ani moc vyklidněný a druhou moto taky nemám... Je pro mě vůbec vhodná? ;-)

Doplňky na motorce - Už měla padáky, centrální stojan, pancéřové hadičky, výfuk Leo Vince, zvýšení řídítek a 12V zásuvku. Dodal jsem vyhřívané hefty, pořádné stupačky a spínač palivového čerpadla, aby byla možnost po delší odstávce před startováním naplnit karburátory, tohle Afra vychytané moc neměla.

Recenze

Nekoupil jsem si Hondu, ale Africu! Honda mi do baráku nesmí Jak jsem jí v září 2015 přivezl domů a poprvé vytáhnul na šotolinu za barákem, tak jsem rázem ožil – jo, přesně tohle mi na Fazerovi chybělo! Jak jsem říkal Mírovi, který si pro něj přijel, Fazerova chyba bylo prostě jen to, že není enduro, po kterém se mi začalo ukrutně stýskat. Jen jsem si měl z Fazera doma pár koní nechat a následně je implantovat do Afriky

Po koupi jsem přes zimu provedl základní servis (olej + filtr, chladící + brzdová kapalina…). V rámci ušetření si budoucích starostí jsem prověřil 2 známá problematická místa Afriky - odstranil jsem konektor na cestě alternátor -> regler (byl už řádně přičmoudlý) a dráty proletoval na přímo + vyměnil kontakty palivového čerpadla, ty už byly také na cestě do věčných lovišť Dal jsem i nový palivový filtr, protože při jeho vizuální kontrole jsem si všiml, že ho nějaký expert nasadil obráceně – pořešeno v Yacomi za 99 Kč, cca 600 Kč za originál se mi dávat nechtělo. Došlo i na zkrácení vidličky centrálu na rozumnou mez (někam mezi stav při koupi a originál), protože zadek byl zvýšen až tak moc, že jsem jednak skoro nedosáhl na zem, navíc docházelo k vydírání vodítka řetězu a předek byl puštěn o 9mm dolů, aby motorka vůbec stála na centrálním stojanu…

Zkušenosti po prvních km: Po tak velkém couvání v čase (r.v. 1993) jsem se bál skoro všeho – motoru, podvozku, brzd… Nutno říct, že motor „splnil“ očekávání, prostě moc nejede, s tím se holt budu muset smířit. Jeho poddajnost a nezáludnost vidím naopak jako výhodu do pomalých offroadových pasáží. Co se týče podvozku, ten mě příjemně překvapil, čekal jsem to horší. Motorka je sice při svižnějším projíždění táhlých zatáček kapku „živá“, ale není to nic, co by mě vystrašilo nebo i jen vyvedlo z tempa. Funguje relativně dobře a navíc pěkně odfiltruje nerovnosti na našich prvotřídních cestách. Brzdy na to jak vypadají archaicky celkem fungují, počáteční zákus sice chybí, ale stroj dokážou zastavit bezpečně, jen se nebát to zmáčknout. Když to shrnu, tak mě Africa v ničem nezklamala, splnila očekávání - bál jsem se, že to bude mnohem horší.

Doporučuji stránky africatwin.cz – diskuze je tam sice celkem k ničemu, něco tak nepřehledného jsem ještě neviděl, ale rubrika Techbox je pro začínajícího Afričana k nezaplacení!

Už se těším na jaro, až obuju chlupaté gumy a trochu jí provětrám faldy na Krocanovi

7.3.2016 - spotřeba zatím 6,7 ltr/100 km... Přičítám to mému jízdnímu stylu, byl jsem holt zvyklý na silnější motorky a tak za to pořád tahám. Jinak utažené zatáčky si na této motorce opravdu užívám. Po příjezdu z cca 100km vyjížďky domů KO žárovky v předních světlech. Proměřil jsem dobíjení, dávalo to zdravých 14,5V. Po dalších cca 10-ti minutách, co motorka blafala na volnoběh a regler se ohřál naměřeno skoro 18V... Takže ano, opravdu jsem si koupil Hondu a dala mi to jasně najevo svojí nejtypičtější závadou. Nový regler objednán v Elesysu.

2.7.2016 Prodáno... Motorka je to úžasná, právem legenda, co si drží cenu. Mít o 30 koní víc, tak by mě ani nenapadlo jí prodat. Takhle jsem měl často po vyjížďce místo radosti spíš pocit, že jí trápím tím, že z ní chci vyždímat i ty koně, které tam nejsou. Ale budu na ní vzpomínat v dobrém.

31.10.2016 S odstupem času trvám na svém, že je to dobrá motorka, ale ne pro mě. Bavilo mě na ní jezdit na šotolině za barákem, dělat kolečka ve stupačkách s řídítkama na dorazu, blbnout na mezích, ale to bylo max 5% všeho ježdění, po těch zbylých 95% mi prostě moc radosti nedávala. Zasloužila si prostě někoho jiného

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
firedawe
firedawe napsal 13.11.16 v 11:37 10b.

Legenda v moc pěkném stavu a s decentníma úpravama si zaslouží plný počet.

ondrej75
ondrej75 napsal 30.05.16 v 20:52 10b.

:) pěkná

Junior88
Junior88 napsal 23.05.16 v 14:19 10b.

NÁDHERNEJ STROJ Musím začít šetřit

wsbk
wsbk napsal 15.05.16 v 18:54 10b.

Mijo
Mijo napsal 05.03.16 v 21:54 10b.

Gratuluji k nákupu, super stav, tak má vypadat legenda

Více komentářů



TOPlist