Hledal jsem motorku pro začátek, nejdřív jsem koukal po chopperech, pak jsem se svez na suzuki SV 650 až jsem si vybral Hondu CB 500 ;)
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 650: Byla zhuntovaná
Kawasaki ER 5: Než jsem si nějakou prohlíd, koupil jsem Hondu
Suzuki GS 500E: Na mých 185cm/95kg malá
První dojmy - Láska na první pohled, láska je slepá, takže jsem jí odpustil i fialový disky. Mimo autoškoly jsem do pořízení jezdil na druhé motorce - mopedu na mém profilu. Při první jízdě mě mile překvapila minimální porce vibrací, klidný nástup a díky geometrii vstřícné řízení. Zkoušel jsem choppery kamarádů, ale naháč mě uchvátil.
Motorku bych doporučil pro - Pohodovej naháč, netrhá asfalt, přesto umí být svižná. Pokud na silnici nezávodíte, užíváte si klidnou jízdu a v případě potřeby vemete za heft a jste zase o kousek dál, potřebujete často courat městem a rádi z něj vypadnete, hledáte vlídnej stroj, kterej umí odpouštět, je vyrovnanej, pak je pro vás ;)
Doplňky na motorce - Kufr GIVI Maxia s plotnou, držáky na boční kufry, boční kufry E 22N, malý a velký magnet. tankvak, držák na mobil - navigaci, plexi štít, širší řidítka - 80cm s hrazdou, jinak vše v originálu
Recenze
Nakonec jsem přesměroval hledání od chopperů na naháče o obsahu okolo 500.
Honda CB 500 mě uchvátila jak chodem, tak jízdními vlastnotmi, které se po nastavení ještě zlepšily.
Motorka seřízena, oservisována a já jsem čím dál víc spokojenější. Na dojíždění do zaměstnání je skvělá volba. Ve městě se s ní skvěle propracovává provozem a mimo město svižně upaluje dle potřeb.
Pro geometrii mám jediný výraz - geniální. V nízkých rychlostech je hravá, ve vyšších jako by sama věděla kam jet. Posez je příjemný, sedlo pohodlné, přesto jsem zjistil, že po 2 hodinách jízdy je dobrá přesávka na odpočinek.
Přední brzda je jen jednokotoučová, přesto mě zatím nikdy nenechala ve štychu, nástup měkčí, ale stačí trošku přimáčknout a už se poměrně měkký vidlice (dá se ovlivnit viskozitou oleje) zanoří a na dnešek vzhledem k objemu těžší motorka, stojí "na fleku". Zadní kotučová má účinek také dostatečný. Zadní tlumiče jsou na průměrnou českou mužskou postavu měkčí, pokud se nastaví na nejvyšší tvrdost, dostačují a motorka je jistější. U jízdy ve dvou doporučuji přes hrboly opatrně a brzdit včas.
Budíky jsou dobře čitelný, ručičky sebou neškubají, jen kontrolka neutrálu by na přímým slunci mohla být vidět víc. Škoda, že se jim tam už nevešel palivoměr. Tankování je nutné při spotřebě do 5. litrů po 300 km, aniž by se přepínalo na rezervu, která má 3 litry. Řazení je bez problémů, zátah motoru po seřízení karburátorů je plynulý, bez záludných děr, nebo skoků. Výfuk na dnešek cenu za design rozhodne nezíská, ale zvuk má skvělý, nejsem zastánce uřvaných strojů, přesto není problém origo nahradit laďákem, pokud by měl někdo jinou potřebu.
Po 2000km se spotřeba usadila na 4,6l/100 s kufrem - převážně poloprázdnej. Přes 4,7l/100 jsem se nedostal ani s batůžkem a naloženým kufrem. Bez kufru 4,2l/100. Vím, že motorkáři spotřebu neřeší, přesto jí sleduji, je to jeden z možných indikátorů, že je něco špatně, pokud stoupne bez zjevné příčiny.
Konečně jsem vyměnil fialový disky za hliníkový, fialový půjdou do lakovny, originální výfuk vyměnil za homologovanýho scorpiona (pro Aliasse: neřve, jen příjemně duní ;) ) vyrobil jsem držák bočních kufrů, koupil nejmenší Givi kufry a je z ní malej cesťáček.
Hele s tím tvrzením "nejsem zastánce uřvaných strojů" to už asi nebude aktuální co???
Hezky a jasně napsané.
Je nádherná,přeji hodně štěstí na silnici i v životě !!