Kawasaki ZX-6R vs Yamaha R6
Text: Marek Hrodek , Pavel Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 24.10.2005 | Zobrazeno: 61 919x
Po květnovém testování Hondy CBR600RR, s níž jste se mohli již na našich stránkách seznámit, máme nyní možnost ozkoušet další dvě šestistovky a to Yamahu R6 a Kawasaki ZX-6R. Oba motocykly jsme se snažili v našem testu porovnat. Hned z počátku je ale třeba upozornit, že Yamaha dala do R6tky „vše“, oproti Kawasaki, která má v nabídce ještě sportovnější verzi ZX-6RR.
Kapitoly článku
Design
Při pohledu ze předu jsou oba stroje hodně podobné. Dnes již klasické, dva naležato posazené světlomety, dávají najevo jasné sportovní zaměření obou motocyklů. R6 je méně robustní, čímž má lepší aerodynamické vlastnosti. ZX-6R má zase přední plexi o trochu vyšší a tím i lépe chrání jezdce proti náporu větru. Navíc má některé detaily lépe propracované a celkově působí hezčím dojmem. Jedná se zejména o tvar kotoučů, přední blatníček, zajímavěji řešenou zadní partii s výfukem vyvedeným pod sedlo nebo i hezčím zadním světlometem.
Yamaha je oblečena do hezky barevného sportovního oděvu, oproti Kawasaki, která má ohoz trochu jednotvárný, nicméně na kráse jí to příliš neubírá. U ZX-6R je trochu problém, že výfuk vyvedený pod sedlo sice efektněji a sportovněji vypadá, ale spolujezdci trochu vytápí zadnici a navíc zmenšuje jediný odkládací prostor, který na motocyklech této třídy je.
Technika


Jen pro zvědavé čtenáře doplním, že v porovnání s CBR600RR z letošního roku, jejíž výkon nedosahoval ani celých 120koní, tak naopak razance a zátah při výjezdu ze zatáček byla ještě o mnoho znatelnější než u R6. I když na cílové rovince okruhu by pak asi trochu ztrácela. Převodovka byla srovnatelná.

Jízda
Vlastní pocit z jízdy je u ZX6R a R6 dost odlišný. Kawasaki je celkově větší a mezi řidítky a sedlem je dostatečná vzdálenost, takže se můžete lépe natáhnout. Navíc díky většímu prostoru mezi nádrží a sedlem spolujezdce si můžete udělat lepší pohodlí a při vyšších rychlostech i lépe zalehnout. Nohy nemáte tolik skrčené a při delších vzdálenostech není jízda tak únavná. Spolujezdec se bude za vámi také cítit lépe.
Yamaha je podstatně sportovnější. Je kratší a hmotnost více směřuje na předek motocyklu, trochu kloužete po sedle na nádrž, ale zase překlápění ze strany na stranu se stává doslova hračkou. I prudké projíždění zatáček ve vysoké rychlosti vám nebude činit sebemenší problém.
Charakterizoval bych to asi tak, že to co s R6 najedete v zatáčkách na ZX-6R doženete na rovinkách a menších pauzách při zotavování se na odpočívadlech.
Přístrojový panel ZX-6R je celý digitální. Takže i otáčkoměr představuje narůstající digitální display, místo klasické ručičky. Navíc zde máte k dispozici stopky a můžete si snadno měřit časy jednotlivých kol na okruhu. Panel R6 je standardní s ručičkovým otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ukazatelem kilometrů a dalšími potřebnými kontrolkami. Ovládací prvky na řídítkách jsou klasické, jen u ZX-6R zde přebývá právě tlačítko spouštění stopek.
Závěr
Dle mého názoru Kawasaki ZX-6R ocení jezdci, kteří si rádi zařádí na rovinkách a občas vyrazí také i na delší trať. Ti jí totiž odpustí méně přesnou převodovku, menší zátah motoru a naopak ocení pohodlí a komfort z jízdy. Naopak Yamahu R6 budou vyhledávat ti jezdci, pro které je na prvním místě sportovní podvozek umožňující divoké dovádění na okruhu, silný zátah a přesná převodovka. Naopak to, že po pár kilometrech jízdy ucítí zadnici, krk i záda jim až zase tak nevadí. Takže pokud vezmu v úvahu jen tyto dva stroje, je každý určený pro někoho jiného a nemůžu zde ani říci, který z nich je lepší.

Klady R6 vs ZX-6R

Zápory R6 vs ZX-6R
Cena: 319 690 Kč

Klady ZX-6R vs R6

Zápory ZX-6R vs R6
Cena: 315 000 Kč (nyní sleva: 279 000Kč)
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)