globalmoto_duben_nolan




Kawasaki ZX-6R vs Yamaha R6

Po květnovém testování Hondy CBR600RR, s níž jste se mohli již na našich stránkách seznámit, máme nyní možnost ozkoušet další dvě šestistovky a to Yamahu R6 a Kawasaki ZX-6R. Oba motocykly jsme se snažili v našem testu porovnat. Hned z počátku je ale třeba upozornit, že Yamaha dala do R6tky „vše“, oproti Kawasaki, která má v nabídce ještě sportovnější verzi ZX-6RR.

Kapitoly článku


Design


Při pohledu ze předu jsou oba stroje hodně podobné. Dnes již klasické, dva naležato posazené světlomety, dávají najevo jasné sportovní zaměření obou motocyklů. R6 je méně robustní, čímž má lepší aerodynamické vlastnosti. ZX-6R má zase přední plexi o trochu vyšší a tím i lépe chrání jezdce proti náporu větru. Navíc má některé detaily lépe propracované a celkově působí hezčím dojmem. Jedná se zejména o tvar kotoučů, přední blatníček, zajímavěji řešenou zadní partii s výfukem vyvedeným pod sedlo nebo i hezčím zadním světlometem.




Yamaha je oblečena do hezky barevného sportovního oděvu, oproti Kawasaki, která má ohoz trochu jednotvárný, nicméně na kráse jí to příliš neubírá. U ZX-6R je trochu problém, že výfuk vyvedený pod sedlo sice efektněji a sportovněji vypadá, ale spolujezdci trochu vytápí zadnici a navíc zmenšuje jediný odkládací prostor, který na motocyklech této třídy je.




Technika


Kawasaki žene kupředu kapalinou chlazený, čtyřdobý, řadový čtyřválec o objemu 636ccm, který disponuje výkonem 136 koní. Výkon má sice velmi zajímavou hodnotu, ale v praxi to znamená, že do 7500 ot/min. se nic moc neděje a až ve vyšším otáčkovém spektru teprve začnete něco pociťovat. Od 11000 ot/min. budete vnímat vysoký výkon, který si ale příliš neužijete, protože musíte řadit a navíc na vás stroj začne svým brumlavým hlasem doslova řvát. Převodovka se mi jevila méně přesná než by bylo zdrávo, takže jednak je potřeba k přeřazení trochu více síly a navíc někdy máte problém, zejména při rychlém podřazování před zatáčkou, jít například o dva rychlostní stupně dolů.


Motor Yamahy působí celkově klidnějším a vyrovnanějším dojmem, hodnota jeho objemu je rovných 600ccm a zvuk je o něco tišší. I když výkon je o celých deset koní nižší, při výjezdu ze zatáčky Kawasaki lehce trumfne, protože motor zabírá již od nižších otáček a tak nemusíte na dostavení zátahu příliš dlouho čekat. Navíc převodovka je zde jemná a přesná, takže z řazení máte doslova radost.
Jen pro zvědavé čtenáře doplním, že v porovnání s CBR600RR z letošního roku, jejíž výkon nedosahoval ani celých 120koní, tak naopak razance a zátah při výjezdu ze zatáček byla ještě o mnoho znatelnější než u R6. I když na cílové rovince okruhu by pak asi trochu ztrácela. Převodovka byla srovnatelná. Podvozek ZX-6R není tak tuhý, ale naopak nabízí komfortnější a pohodlnější jízdu a nesvádí vás tolik k adrenalinovým zážitkům. Je to do jisté míry způsobeno rozvorem, ale i celkovým rozložením hmotnosti. R6 má naopak podvozek podstatně sportovnější a celkově umožňuje jednodušší dovádění v zatáčkách. Brzdný účinek obou motocyklů je srovnatelný a plně dostačující.

Jízda


Vlastní pocit z jízdy je u ZX6R a R6 dost odlišný. Kawasaki je celkově větší a mezi řidítky a sedlem je dostatečná vzdálenost, takže se můžete lépe natáhnout. Navíc díky většímu prostoru mezi nádrží a sedlem spolujezdce si můžete udělat lepší pohodlí a při vyšších rychlostech i lépe zalehnout. Nohy nemáte tolik skrčené a při delších vzdálenostech není jízda tak únavná. Spolujezdec se bude za vámi také cítit lépe.




Yamaha je podstatně sportovnější. Je kratší a hmotnost více směřuje na předek motocyklu, trochu kloužete po sedle na nádrž, ale zase překlápění ze strany na stranu se stává doslova hračkou. I prudké projíždění zatáček ve vysoké rychlosti vám nebude činit sebemenší problém.
Charakterizoval bych to asi tak, že to co s R6 najedete v zatáčkách na ZX-6R doženete na rovinkách a menších pauzách při zotavování se na odpočívadlech.


Přístrojový panel ZX-6R je celý digitální. Takže i otáčkoměr představuje narůstající digitální display, místo klasické ručičky. Navíc zde máte k dispozici stopky a můžete si snadno měřit časy jednotlivých kol na okruhu. Panel R6 je standardní s ručičkovým otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, ukazatelem kilometrů a dalšími potřebnými kontrolkami. Ovládací prvky na řídítkách jsou klasické, jen u ZX-6R zde přebývá právě tlačítko spouštění stopek.


Závěr


Dle mého názoru Kawasaki ZX-6R ocení jezdci, kteří si rádi zařádí na rovinkách a občas vyrazí také i na delší trať. Ti jí totiž odpustí méně přesnou převodovku, menší zátah motoru a naopak ocení pohodlí a komfort z jízdy. Naopak Yamahu R6 budou vyhledávat ti jezdci, pro které je na prvním místě sportovní podvozek umožňující divoké dovádění na okruhu, silný zátah a přesná převodovka. Naopak to, že po pár kilometrech jízdy ucítí zadnici, krk i záda jim až zase tak nevadí. Takže pokud vezmu v úvahu jen tyto dva stroje, je každý určený pro někoho jiného a nemůžu zde ani říci, který z nich je lepší.


Klady R6 vs ZX-6R


  • podvozek, lehkost, ovladatelnost
  • převodovka
  • prostor pod sedlem
  • zcela sportovní usazení
  • Zápory R6 vs ZX-6R


  • vzhled (věcí názoru)
  • Cena: 319 690 Kč

    Klady ZX-6R vs R6


  • vzhled
  • pohodlnější
  • digitální otáčkoměr
  • stopky/kolo
  • Zápory ZX-6R vs R6


  • převodovka
  • výfuk pod sedlem (dost topí)
  • je delší “méně ovladatelná“ než R6
  • Cena: 315 000 Kč (nyní sleva: 279 000Kč)


    Informace o redaktorovi

    Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
    Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
    Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (4x):



    TOPlist