husqvarna_svartpilen_801_2




První test Hondy ADV350: Jen převlečená Forza?

Rok 2021 přinesl jednu zajímavou skutečnost: nejprodávanější Hondou v Evropě se stal model X-ADV, tedy terénní maxiskútr za 310 tisíc korun. Jaký bude jeho menší klon, model ADV350 s poloviční cenovkou? Novinku jsme vyrazili otestovat na italskou Sicílii a tady máte odpověď!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nápad obout na skútr špalkové gumy není v motocyklovém světě ničím novým. Jenomže to se zatím týkalo vlastně akorát malých skútrů. Když zůstaneme u Hondy, vzpomeňme třeba na „žebřiňák“ Zoomer. Anebo, to bude ještě lepší, na padesátku X8R z konce milénia, která se dělala buď v silniční verzi S, nebo jako X s vyšším předním blatníkem a právě špuntovkami. Prostě skútr, s kterým dojedete na pláž nebo, v našich podmínkách spíš, k chatě po polní či lesní cestě. A upřímně, ne že by to nešlo i na tom klasickém silničním, ta offroadová stránka tam bývala většinou daná opravdu jen tím obutím a vyšším blatníkem…

Honda Zoomer, Honda X8R-X a Piaggio Typhoon

Offroadový maxiskútr, to je ovšem jiná záležitost a – pitomost, jasně. Koho by to zajímalo. Nesmysl. A tak jeden takový „nesmysl“ Honda představila na podzim roku 2016 a od té doby se jich prodalo přes 44 000 kusů! Řeč je o modelu X-ADV, který loni přijel ve své druhé generaci s hodně agresivním (a povedeným) stylingem a šup, hned se stal nejprodávanějším modelem Hondy na Starém kontinentu. Žádný Fireblade jako kdysi, žádné praktické cébéčko, ani novodobý kult Africa Twin, ale stroj, nad nímž se při jeho premiéře tázavě zvedlo nejedno obočí a který stojí nemalých 310 tisíc korun. V Česku loni sice tabulku prodejů neovládl, ale mezi topsellery také byl. Takže vidíte, jak se nám ty zákaznické chutě mění a Honda je tradičně vychytává, přestože to na začátku často vypadá jako velký úlet.

X-ADV v první a druhé generaci

Dlužno říci, že X-ADV je hodně specifickým strojem, protože to opravdu není obyčejný maxiskútr s terénním obutím. Patří do řady NC, tedy New Concept, a je to vlastně terénní verze dnes již neexistujícího modelu Integra, který loni nahradila Forza 750. Takže technika je motorková, ležatý řadový dvouválec v rámu, automatická šestistupňová převodovka, sekundární převod řetězem, velká kola 17“/15“, podvozková výbava, za niž by se nestyděla kdejaká dražší adventura, akorát tady sedíte jako na skútru. V menších objemových třídách Honda ale už nic takhle koncepčně ojedinělého nemá, tam jsou maxiskútry opravdu maxiskútry, a tak když se v srpnu 2019 v Indonésii objevil model ADV150, bylo jasné, že inspirace X-ADV byla především jaksi tematická a nikoli technická. Každopádně tenhle skútr zaujal i Evropany, kterým se koncept X-ADV hodně zalíbil, ale snesli by klidně něco menšího a levnějšího, ovšem od počátku jsme věděli, že máme smůlu. Pro Evropu tenhle skútr přichystaný nebyl, Asiatům a postupem času i Američanům jsme mohli jen závidět. Tedy nám by se samozřejmě líbilo něco buď menšího kvůli řidičáku na auto, anebo většího, aby to přeci jenom trochu jelo, že… A přesně takhle vznikl ADV350. Maxiskútr kategorie nazvané Urban Adventure, který měl premiéru na konci listopadu při milánském veletrhu EICMA a který jsme o minulém víkendu mohli otestovat na italské Sicílii.

Honda pro rok 2022 přišla se spoustou více či méně upravených modelů, ovšem těmi nejzásadnějšími jsou dva, cesťák NT1100 a právě ADV350. Věřím, že očekávání jsou velká, a to jak ze strany výrobce, tak od zákazníků. Hlavní otázka je zřejmá: je to jen „designovka“ s technikou Forza 350, nebo se najde i nějaký opravdu dobrý důvod, proč dát ádévéčku přednost před jeho silniční sestřičkou? A jak je to s těmi terénními ambicemi? Sto sedmdesát kilometrů ujetých po silnicích největšího italského ostrova nám dalo dost indicií na to, abychom dokázali na vše odpovědět. A kdyby ten den tak šíleně nefučelo, měli bychom větší jasno i v hodnocení ochrany proti rozmarům počasí. Tak pojďme do sedla!

Co najdete pod kapotami

Nebo ne, ještě si něco o ADV350 povíme. Protože to musí zaznít už na začátku. Sice jsem o tom psal v každém článku, který se ádévéčka týkal, ale znáte to, radši dvakrát než vůbec, jinak jsou zmatky. ADV350 a Forza 350, to jsou dvojčata. Dvojvaječná, ale dvojčata. Dokonce za úplně shodnou cenu 154 900 Kč, tedy přesně polovic toho, co stojí X-ADV. Pod výrazně odlišným exteriérem, kde nenajdete opticky jediný shodný díl a který je u ADV jasně inspirovaný větší semdsetpadesátkou, najdete shodný trubkový rám a také identický motor. Tím je jednoválec o objemu 330 cm3, který disponuje parametry 29 koní/31,5 newtonmetrů, což by na skútr vážící 186 kg (o dvě kila víc než Forza) s plnou 11,7litrovou nádrží mělo být naprosto dostačující. A jak nám Forza 350 už mnohokrát ukázala, je to prostě fajn motor. Silný, jemný, technicky sofistikovaný, úsporný. I když udávanou spotřebu 3,4 l/100 km jsem od začátku bral s rezervou – jsem si jistý, že při běžném testu tady u nás jí nebude problém dosáhnout, ale jelikož jsem nezažil jedinou novinářskou prezentaci, při níž by se jelo jinak než se zaťatou pravačkou, věděl jsem, že tady na Sicílii na tenhle údaj můžu zapomenout. Že ve finále byla spotřeba akorát o litr vyšší, bylo vlastně překvapení.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Forza 350 vs. ADV350. Zvenčí byste jejich příbuzenský vztah nehádali

Ovšem kromě shodných prvků pod plasty najdete i takové, jimiž se ADV od Forzy odlišuje. Týkají se podvozku, a to je ta dobrá zpráva – ádévéčko není jenom jinak oplastovaná Forza. A bavíme se tady jak o vyšších zdvizích, tak o jiné konstrukci pružicích a tlumicích elementů. Dvojice zadních tlumičů není nastavitelná jako na Forze, avšak pružiny jsou zde progresivní třístupňové, takže by skútr měl fungovat dobře i na horším povrchu nebo jízdě ve dvou, a tlumiče dostaly vyrovnávací nádržky pro citlivější funkci. Také se zvětšil zdvih, Forza má nemalých 115 mm, ale ADV350 vzadu nabídne rovných 130 mm! Nenapadá mě jediný skútr, který by tohle dokázal trumfnout. A vpředu je to ještě zajímavější. Tady se totiž zdvih zvětšil dokonce o 25 mm, když Forza nabídne 100 mm a ADV 125 mm (malá omluva za video, v té přehršli technických údajů jsem se ztratil a tvrdil vám, že má ADV vepředu zdvih delší o 30 mm a celkový 130 mm, tedy o 5 mm víc). Jenomže důležitější je, že zatímco silniční verze používá klasickou vidlici uchycenou pěkně „po skútrovsku“, tedy s 33mm trubkami sevřenými ve spodních brýlích z kované oceli, ádévéčko má USD vidlici s průměrem trubek 37 mm, jejíž kluzáky drží spodní kované ocelové brýle a horní hliníkové brýle – prostě motorka! Jo, to je opravdu hodně jiný podvozek. Velikost kol zůstala stejná (15“/14“), odlišné jsou ráfky, které uspořily 225 gramů, ale to zase tak moc asi znát nebude, stejně jako nevěřím tomu, že by se na asfaltu nějak negativně projevily pneumatiky Metzeler Karoo Street s decentně zubatým vzorkem. Brzdová soustava byla z Forzy převzata beze změn. Světlá výška narostla o cenťák na 145 mm, zkrátka pod kapotami je ADV vlastně Forza s lepším podvozkem. To zní slibně.

Vzhled a sezení

Vzhled ADV350 vznikal v designovém studiu Hondy v italském Římě. Inspirace větším X-ADV je obrovská, v hotelu i jako doprovod při testu jsme X-ADV také viděli a musel jsem se vždycky dobře podívat, kterou verzi to teda vlastně mám před sebou, hlavně když to byl jenom pohled zepředu, kde v obou případech dominuje dvojice šikmých LED světlometů. Z boku už je to jasné dřív, ta malá kola se přehlédnout nedají a taky je čumák níž, ale designová linka je shodná. Spousta úhlů, agresivní linie, nahoru zvednutý hranatý výfuk, tohle se Hondě povedlo. A nejvíce v té stříbrné metalíze, ta se mně osobně líbí nejvíc a nejvíc také připomíná X-ADV. Třistapadesátku můžete mít ještě v matné červené metalíze, v níž skútr působí decentnějším dojmem, anebo v matné karbonové šedé (prostě černé), kterou jsem jako naschvál na celý test nafasoval já, protože asi někdo naprášil, že tuhle barvu fakt nemusím. Ale kdyby se to ostatním lidem nelíbilo, tak ji výrobci nepoužívají, že.

Se stylingem skútru ladí i provedení stupňovitého sedla, a tím vás zvu na palubu. Sedlo se nachází v 795 mm, tedy o 15 mm výš, než na Forze, což je přesně ten rozdíl ve zdvizích zadních kol, a jelikož je vpředu vhodně zúžené, i já se svými 174 cm jsem na světlech dosáhl bez problémů na skoro celá chodidla. Žádné máchání ve vzduchu. Polstrování je příjemně tuhé, my jsme těch 170 km sice měli dost prokládaných zastávkami, ale po celém dni už bych poznal, kdyby bylo něco špatně, a tady mě zadek nebolel ani náznakem. Místa na nohy je dost, středový tunel není přehnaně široký (jako na X-ADV) a většinu času asi strávíte s nohama zapřenýma o šikmou přední část. Plošiny jsou vzadu zakončeny malým náznakem stupačky, asi pro případ, že byste se v terénu chtěli postavit za řídítka. Ta jsou podle očekávání úplně jiná než na Forze, krásně a ještě kónická. Že jsou níž než na X-ADV, to vám dojde až v okamžiku, kdy se postavíte a zjistíte, že se dolů musíte docela ohnout. Pro normální skútrování vsedě jsou ale umístěná vlastně ideálně a ocenit musím i jejich šířku. Skoro bych věřil i tomu, že jsou výš než na Forze, ale ruku do ohně za to nedám. Každopádně když zavřete oči, neřekli byste, že sedíte na něčem zásadně jiném, než jsou všechny ostatní maxiskútry. Možná tak ta šířka řídítek… Honda tuto jízdní pozici nazývá hezkým slovíčkem „proaktivní“.

Výbava a praktičnost

V téhle oblasti je ADV350 opravdu typickým maxiskútrem, kterému nechybí vůbec nic. Co mě vždycky zajímá nejvíce, jsou úložné prostory, a tady pod sedlo nacpete dvě integrálky (objem podsedláku 48 litrů), nechybí ani ta vnitřní boční schránka na lékárničku jako u Forzy, stejně jako plastová rozdělovací přepážka. Vlevo před řídítky najdete „klikací“ přihrádku o objemu 2,5 litru, v níž se nachází konektor USB-C na dobíjení telefonu, a pokud by vám to pořád bylo málo, za desetitisícový příplatek vám Honda dodá Smart kufr o objemu 50 litrů s elektrickým otevíráním ze spodní části zadního nosiče, žádné klíče. Mimochodem kufr měly všechny testovací stroje zde na Sicílii a byl jsem překvapený, jak málo i v tom silném větru byl cítit v řízení (vlastně vůbec). Prostě stěhovák jako Forza.

S tou má ADV společné i bezklíčkové zapalování, kompletní LED osvětlení, prostorné místo pro spolujezdce (výklopné stupačky, velká madla) či kontrolu trakce, u ADV však dvoustupňovou a samozřejmě s možností úplného vypnutí. Společná je také možnost spárování s mobilem prostřednictvím systému Honda Smartphone Voice Control, a to zatím pouze pro Android od 8.0 výš (a modrozub BLE 4.2 a výš), verze pro iPhone je prý momentálně ve vývoji. Ve spolupráci s appkou Hondy si můžete pouštět do headsetu pokyny z navigace (používá Google Maps), hudbu, telefonní hovory nebo textové zprávy a vše ovládáte po spárování jedním čudlíkem z levého řídítka. A heuréka, „domeček“ je stejného typu jako na Forze 750 a X-ADV (ty mají navíc ještě čudlíky řazení) a ne jako u Forzy 350, která má ten šílený, dolů vytrčený panel čudlíky, o který se vyšší postavy kopou do kolen.

Údaje z HSVC se vám promítají do malého řádku na úplně jiném displeji, než co nabízí Forza. Vlastně je to hodně podobné jako na X-ADV, akorát logicky ne v barvě. Inverzní velký LCD displej má nalevo velký otáčkoměr, uprostřed rychloměr, pod ním palivoměr a napravo jsou tři řádky s údaji, v nichž se intuitivně pohybujete joystickem z levého řídítka. Dojezd, dva tripy se spotřebami, servis, teplota vzduchu, prostě vše potřebné. Super je, že tenhle displej máte přímo před očima, co nejvýše to šlo, nemusíte nikam sklánět hlavu do kapot. Jako na rallye motorce, hehe.

Nad přístrojovkou už je akorát plexi, a tady se dostáváme k velkým rozdílům proti Forze. Ta má velkou plastovou člení plochu a nad ní obrovskou plachtu z plexi, které se posouvá elektricky v obrovském 180mm rozsahu. Když se podíváte na ADV, vidíte, že toho krytí zepředu není zdaleka tolik a hlavně plexi je podstatně subtilnější. Hodně připomíná to na X-ADV, avšak mechanismus nastavení má úplně jiný. A vlastně hrozně blbuvzdorný, vždycky musíte ze stran vytáhnout takové čepy a plexi přesunout v drážce (koukněte na video). K dispozici jsou čtyři polohy, přičemž rozsah nastavení je hodně slušných 133 mm. V té nejnižší poloze ho budete mít asi jen ve městě a ještě za horkých dní, on takhle skútr navíc nevypadá kdovíjak krásně, všichni jsme si ho při testu stejně okamžitě zvedli do té polohy nejvyšší, občas jsem dával i tu třetí. A když už jsme u té ochrany proti povětří, nesmím zapomenout na sériově montované kryty rukojetí, ty byly opravdu fajn. Za příplatek je můžete doplnit také o vyhřívané rukojeti, ale to jsou spolu s již zmíněným kufrem a jeho nosičem vlastně jediné doplňky, které Honda k ADV350 nabízí, protože U-zámek a plachta jsou věci se skútrem pevně nespojené. Žádné boční padací rámy jako na X-ADV, žádné boční kufry a především žádné offroadové stupačky – zkoumali jsme to, ale nejsou kam dát. ADV350 je opravdu skútr, ne převlečená motorka.

Městský boj

Sicilský městský provoz mě nepřestává děsit, byl jsem tu už několikrát a pokaždé je to teda zážitek. Když jsem viděl, že právě město bude tvořit cca 40 % testování, modlil jsem se. Auta často pobouchaná, nikdy nevíte, kdy vám to tam někdo pošle z boku, nebo kdy to před vámi zašlajfuje, protože po chodníku jde soused, s kterým se potřebuje domluvit na úklidu chodníku, jezdí se sice vlastně docela neagresivně, ale také nekompromisně, a do toho my za plného provozu jezdíme po hlavní třídě za motorkou s fotografem nebo kameramanem, který nás gesty posílá z jedné strany na druhou a vy kromě toho, abyste byli krásní na záběru, musíte ještě bojovat o přežití. Intenzivní zážitek.

A jsem fakt rád, že jsem ho absolvoval právě na ADV350. Tím, jak před vámi není tolik plastů a to velké plexi, působí hodně obratně, a pomůže i sundat si plexi až úplně dolů. Dost dělají také ta trubková široká řídítka. Pocitově je to lehký skútr, vůbec byste mu těch 186 kg neřekli. Velikostně je do ucpaných měst akorát, není oteklý, ale ani to není tintítko. S Forzou to ve městě je vždycky už trochu na pohodu, na ADV se vám jede lépe agresivně. V zrcátkách je dobrý přehled, vaše světla jsou hodně dobře vidět. Reakce motoru na otočení plynem je okamžitá, tahle třipade je dynamický král. Pro opravdu ostrou jízdu by to ale chtělo přeci jenom posílit brzdy, ten jeden malý kotouč vepředu se sice snaží, ale konkurenční maxiskútry se dvěma disky vpředu poskytují více jistoty i síly. Co si ovšem zamilujete, je podvozek. Kanály, výmoly, zpomalovací prahy, kočičí hlavy, tam všude cítíte, že ty vyšší zdvihy a lepší vedení předku nejsou jenom marketingové řeči. A tenhle pocit ve vás bude jenom narůstat.

Okresková zatáčkáda

Třikrát sláva tomu, kdo vybíral destinaci na testování ADV350! Řeknu vám to takhle: jezdit tady na nějakém sportovním naháči, jsem otrávenej. Přitom třeba kolem Etny na východě ostrova jsem kdysi testoval jedenáctkového Monstera a byla to parádní jízda. Tady na západě je to ale s povrchem bída. Buď klouže jak namydlený (přesně tak to bylo právě na jednom našem photopointu, takže fotky i video jsou takové rozvážné), anebo je samý hrbol. Čili pro testování skútru, u něhož Honda jede motto „One step beyond the tarmac“, tedy „jeden krok za asfalt“, naprosto ideální prostředí.

A je to tady hlavně o tom podvozku. Výrazné díry nebo hrboly přejížděné v tempu samozřejmě pocítíte, protože kola o průměru 15 a 14 palců nikdy nebudou fungovat jako kombinace 21“/18“, ale jinak drobnější nerovnosti nebo naopak i větší houpáky jsou záležitostí odpružení, a to je pobírá velice dobře, na skútr dokonce vyloženě skvěle. Žádné poskakování, velmi dobré tlumení. A do toho připočtěte ještě tu přední vidlici, resp. její uchycení ve dvojích brýlích. To ve městě až tolik nepocítíte jako právě na okreskách, když jedete v tempu a skládáte skútr z jedné zatáčky do druhé na hrbolech a výmolech. Jistota, komfort, to jsou hlavní znaky ADV.

Ke kladům musíme připočítat i velmi dobrou dynamiku bezmála 30koňového jednoválce. Průběh síly je naprosto lineární, já bych z některých vinglů projížděných kolem 60-70 km/h možná chtěl trochu silnější zátah, tam mám pocit, že ádévéčko trochu otupí, ale jinak není pro Hondu problém udržovat velice svižné tempo. Jak je na těchto akcích zvykem, kdo se nechce ztratit, musí držet plný plyn, takže jsme to pořád švihali 100-130 km/h, na delších rovinkách i víc. A to v tom fičáku, co na Sicílii panoval, znamenalo i trochu větší boj s povětrnostními vlivy. Ochrana je prostě logicky menší než na Forze, a to platí třeba i pro kolena, na druhou stranu za nějakého normálnějšího počasí by to bylo asi naprosto v pohodě. A to jsem si masochisticky vzal endurovou helmu se štítkem, ať se aerodynamika ukáže.

Dálniční kvapík

Skútr je na dojíždění a dojíždění probíhá často i po dálnicích. Ani tady se ADV neztratí, český zákonný limit udržujete bez problémů a dá se i podstatně rychleji. My jsme si dali takový malý novinářský závod, když jsme několik kilometrů na dálnici všichni zalehli a drželi zaseknutý plný plyn. Tachometry ukazovaly od 154 do 160 km/h (připomínám ty ne úplně optimální povětrnostní podmínky), takže jsme si užili spoustu zábavy při předjíždění z větru a na pohled do zrcátka, když jsem viděl asi šest skútrů v jediném pruhu vedle sebe, dlouho nezapomenu.

Tohle je ale samozřejmě extrémní záležitost, pro to dojíždění po dálnicích je důležitější, že ani při vysokém tempu není podvozek nejistý, tady opět oceníte tu přední vidlici, a také musím opětovně vyzdvihnout jemný chod motoru, který vás neotravuje vibracemi. Sedíte si pohodlně rozvalení, tělo celkem slušně chráněné, a máte pocit, že byste ADV mohli mít místo cestovní motorky. Proč ne?

Offroad aneb Jeden krok za asfalt

A jsme u otázky, která nás provází od začátku. Jak moc to ADV350 myslí s tím terénem? X-ADV je poměrně slušné náčiní, tak co menší klon? Tady musím krotit všechny, co si ADV pletou s CRF. Je to skútr a to hondí motto o tom jednom kroku za asfalt je úplně správné. Oukej, jsou tu vyšší zdvihy, vyšší světlost, široká offroadová řídítka, ale pořád máte motor na kyvce tvořené z jedné strany variátorem, s tím prostě skákat nemůžete, stejně tak to asi těžko pošlete někam mezi balvany. Zkrátka obezřetnost je na místě. ADV vám vychází maximálně vstříc, ale pouze v intencích skútru. Nemůže překročit svou konstrukci. Šotolinová cesta k chalupě nebo na koupák je přesně to, co pro něj znamená offroad. Na Forze byste to dali taky, na ADV to ale bude v takové větší pohodě a hlavně s větší jistotou.

Opět musím pochválit odpružení, my jsme fotili na takové příjezdovce s pár houpáky a ADV na nich nedrncalo, neposkakovalo, tlumiče pěkně tlumily. Na skútr fakt dobrý. Vlastně jediné, co mě mrzí, že sem nejdou namontovat ty offroadové stupačky jako na X-ADV, protože prostě není kam je uchytit. Na spolujezdcovy stupačky už se nepostavíte, to máte úplně pitomou pozici, a to místečko na konci řidičových plošin je prostě výš a víc vpředu, než byste pro dobré stání potřebovali. Jako dá se to, určitě je lepší si sem před nějakou terénní nerovností stoupnout, než sedět jako pecka, ale ideální to není. Vlastně mi ADV připomíná většinu scramblerů, ty také bývají hlavně do lehčího terénu a málokdy se na nich dobře stojí. Zkrátka a dobře, terénních kvalit X-ADV menší ADV350 nedosahuje, ale ze skútrové konstrukce se mu podařilo vymlátit asi možné maximum.

Forzu nebo ADV350?

Na začátku jsme si položili důležitou otázku: je ADV350 jenom designovým klonem Forzy, nebo se najde i nějaký opravdu dobrý důvod, proč mu dát přednost před jeho silniční sestřičkou? Odpověď už znáte a mě samotného překvapilo, jak moc je ádévéčko jiné. Je tady hodně odlišný pocit z řízení, a to jak kvůli designu, kdy před sebou máte méně krytí a koukáte se na řídítka a brýle, tak právě kvůli tomu pevnějšímu přednímu zavěšení, a především je tady podvozek, jehož charakteristika je jako dělaná na české silnice. ADV350 působí obratně, dynamicky, hodnotně. Přitom odveze to samé co Forza a rozhodně se nemusíte bát, že byste na něm byli jako na štaflích. Já ale na Sicílii odjížděl hlavně s otázkou, jestli bych si vybral ADV350, nebo Forzu 350. Byl jsem přesvědčený o tom, že Forzu, protože má lepší ochranu a ten podvozek ADV přeci nemůže být o tolik lepší, aby to pro mě byl argument. Jenomže – je. Vlastně je tady hodně motorkový pocit z řízení a dojem zábavnosti, zatímco Forza je taková vážná, luxusní. ADV je ADV, nikoli převlečená Forza. Ty skútry jsou od sebe dál, než jsem čekal. Takže teď jenom vybrat ten, který je vašemu způsobu jízdy bližší. A je fajn, že to můžete udělat jenom podle srdce, protože peníze dáte za obě úplně stejné.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ přední zavěšení motocyklového typu
+ komfort odpružení
+ ovladatelnost a dynamika
+ praktičnost skoro jako u Forzy
+ cena


- brzdy by mohly být silnější
- není kam dát offroadové stupačky
- je to pořád skútr, takže do terénu s citem


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 20 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
PEPEE01 přispěl 10 Kč
Zdenek54 přispěl 10 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist