yamaha_srpen




Na čem pracují výrobci pro sezónu 2020?

Spekulace, dohady, patentové zápisy a špionážní fotky. Jak se letošní sezóna přehoupla do své druhé poloviny, některé chystané motorky dostaly jasnější obrysy, k nim navíc neustále přibývají další a další spekulace o chystaných novinkách. Za mnoho z nich může blížící se norma Euro 5, která vejde v platnost od nového roku. Pojďme se podívat, jak se na ní výrobci chystají.

Kapitoly článku

Aprilia

V minulém článku jsme uvedli, že bychom se sportovní RS 660 měli dočkat už v příští sezóně. Za tu dobu jsme pokročili o malý kousek dál a můžeme si víceméně říct, jak bude nový sporťák vypadat. Podle patentových výkresů nebyla loni představená podoba žádným šíleným konceptuálním výkřikem, ba naopak. Sériové provedení by mělo přijet s identickým designem včetně bočních průduchů imitujících aerodynamické prvky. Krom toho to ale na druhou stranu není žádný extrémní designérský odvaz, přední část je přiostřená RSV4, pravděpodobně vybavená LED technologií, stejně tak to platí pro podsedlovku. To ale není vůbec špatně, protože to Xko tvořené zadní kapotáží se jen tak neokouká. V RS 660 by v něm navíc měly být zakomponovaná LED světla. Patentový nákres je zatím buď první hrubá verze, nebo nám dává napovědět o dvou verzích. Na obrázcích totiž nenajdeme sedlo spolujezdce ani stupačky. Jak to bude ve finále bychom se měli dozvědět už za necelé tři měsíce.

Benelli

Internet hlásí příchod inovované čtyřválcové šestistovky BN 600, jejíž uvedení na evropský trh nám moc pravděpodobné nepřijde. Ten totiž netrpělivě čeká na dvouválcového zástupce v této třídě, kterým je očekávaný model 702S. Uvedení čtyřválcové TNT 600 vedle ní by byl ukázkový příklad střelby do vlastních řad. Nicméně uniklé fotografie TNTčko potvrzují, tak jak to tedy bude? Ono je to celkem jednoduché, ta motorka bude určená pro východní trhy a třeba také pro USA. Bude zkrátka všude tam, kde nemají tak přísné emisní normy. TNT 600i se už prodává například v Indii, kde jde dokonce o jednu z prvních nabízených čtyřválcových šestistovek.

  

BMW

U BMW také odkážeme na první článek, kde se to točilo dost okolo nového osmnáctistovkového motoru boxer. Jak BMW avizovalo dopředu, v GaPa se vytasilo s vlastním moc pěkným konceptem, který by mohl, ale také nemusel přiblížit finální podobu. Špionážní fotky německého Motorradu jsme už zveřejnili a velký cestovní stroj je na hony vzdálený jednoduchému R18 Concept. Nebo BMW představí rovnou celou řadu motocyklů s novou osmnáctkou? Nechme se překvapit.

Druhá zpráva bude pro leckoho spíš zklamáním. Jde o nového naháče S 1000 R. Většina z nás očekávala, že od představení nové generace S 1000 RR to k novému Rku nebude moc daleko, ale příští rok to s 99% jistotou nebude. BMW totiž představilo nové barvy pro sezónu 2020, kde se objevilo současné S1000R v nové barvě San Marino Blue Metalic. Zájemci o přiostřený model si tak nejspíš budou muset počkat. Jen doufáme, že to nebudou zase čtyři roky. Tak dlouhá doba totiž uběhla od představení kapotované verze k té nahaté.

Ducati

Tady nemusíme o ničem spekulovat. Novinkou číslo jedna je Streetfighter V4. Koncept nám už továrna představila, teď zbývá ukázat finální verzi. Jestli jste na něj natěšení jako my, dejte si do diáře datum 23. října, kdy ho Ducati představí společně s kompletní modelovou řadou pro rok 2020.

Velkou otázkou je, zda to bude jediný nový model s čtyřválcovým véčkem. „Špiónům“ se totiž podařilo zachytit zakamuflovanou Multistradu, což by nebylo samo o sobě nic moc šokujícího, jenže ona nevrčela tím svým typickým dvouválcovýcm zvukem... (video facebook) Ano, mohli bychom se vedle Streetfighteru V4 dočkat také Multistrady s motorem Desmosedici Stradale. Jestli tahle motorka dává smysl, necháme na vás, na otázku zda bude součástí modelového roku 2020 nebo až 2021, dostaneme odpověď už za dva měsíce.

Součástí slavnostního představení by podle zvěstí kolujících internetem měla být i vylepšená 959 Panigale. Pokud se těšíte i v tomhle případě na motor V4, tak se ho na 90 % nedočkáte. Motor V4 je drahý na vývoj i výrobu a to by cenu tohohle lidovějšího superbiku posunulo do úplně jiných sfér. Místo toho přijde pouze optické přiblížení větší sestře a větší nálož elektroniky. Mimochodem, i tuhle motorku už chytili čočky špionážních fotografů a velmi kvitujeme návrat k jednostranné kyvné vidlici!

Honda

Bude nová Africa nebo nebude? Jasně že bude! Honda pustila do světa video, kde láká na opravdové dobrodružství, a to neznačí nic jiného než příchod dlouho spekulované novinky. Otázkou zůstává, jak bude vypadat a s jakým objemem přijede. Současný model patřil spíš k té nižší objemové a váhové třídě, jenže teď se ostatní výrobci pustili do ještě menších a lehčích strojů, na druhém konci jsou zase větší a silnější dvanáctky. Zůstane Honda věrna svému středu a nasadí Africu s objemem necelých 1100 kubíků, nebo to pořádně rozčísne, pochlubí se velkou dvanáctkou a malou osmsetpadesátkou? Už jsme o tom spekulovali v samostatném článku, jasno budeme mít klasicky na podzimním veletrhu Eicma.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Chtěli byste adventure skútr X-ADV v menším provedení? Pak máte na rozdíl od Indonésanů smůlu. Těm před několika dny Honda naservírovala model ADV 150, a po přemiéře se hned vyrojily otazníky,jestli nepůjde i do Evropy. Nepůjde. Ono když se na něj podíváte pořádně, tak s velkým originálem má pramálo společného. Jde tak akorát o designovou inspiraci. Hliníková kola, obyčejné tlumiče s krátkými zdvihy, žádná ochrana motoru před kamením… Design je cool a věříme, že se na východu zeměkoule chytne, ale pro Evropu je to trošku málo. Tady by bylo zajímavé třeba třístovkové provedení s podobně schopným podvozkovým základem, co vy na to?

Rovnou se vás zeptáme na ještě jednu otázku – co byste řekli na silniční cestovní jedenáctistovku, něco jako Deauville 1100? Takový nenáročný silniční cestovní stroj i přes tradici značky v nabídce Hondy chybí a radost by udělal hlavně ve Francii, odkud pochází tato spekulace. Samozřejmě, že vznikla na základě „ověřeného zdroje spojeného s továrnou“, ostatně jako všechny podobné. Na druhou stranu by taková motorka dokázala slušně zaplnit díru na trhu. Takových silničních cesťáků kolem litrového objemu a střední váhové kategorie dnes už moc není. Motorka by měla sdílet stejný motor s Africou, pravděpodobně by byla k dispozici také verze DCT, všechno ostatní je už velké vaření z vody. Třeba nás Honda letos překvapí...

Tradičním koloritem je příchod nového CBR1000RR nebo superbiku V4. O obou variantách jsme také už několik písmen „otiskli“, teď ale přišel se zajímavou informací přo italská média španělský závodník Alvaro Bautista. Ten sice dlouhodobě jezdí na Ducati, ale protože pro příští sezónu zatím nic nepodepsal, začala okolo něj kroužit Honda. Takhle okomentoval její nabídku: „Honda chce udělat to, co udělala letos Ducati. Chtějí postavit motorku, jejímž cílem bude vybojovat titul v mistrovství světa. Mluvili se mnou a vysvětlili mi směr, kterým chtějí jít. Zatím jsem nad touto možností nepřemýšlel, ještě ale není čas tuto možnost úplně zavrhnout.“ No vida! Buď Honda postaví CBR1000RR SP(dosaďte si číslo dle libosti), pravděpodobnější ale je, že postaví něco mnohem odvážnějšího. Tady je velký prostor pro fantazii a umíme si toho představit dost. Každopádně v MotoGP mají Marca Marqueze, který zatím nemá konkurenci, takže by tu byl prostor chvilku polevit a postavit pořádný superbike s motorem V4. Vzhůru do toho!

Nesmíme také opomenout stroje z úplně opačného konce nabídky. Pamatujete ještě na koncepty dvou stopětadvacítek představené loni v listopadu? Červený supermotard CB125M a bílé cestovní enduro CB125X vypadaly hodně atraktivně a my nevidíme jediný důvod, proč by je letos Honda neměla představit v sériové podobě. Základ v podobě CB125R je více než povedený a ekonomika stále šlape, takže by mladým motorkářům nebránilo nic v cestě je nakupovat. Maximálně rodiče, kteří nebudou chtít přispět.

Harley-Davidson

U Harleye žádné nové zvěsti, takže jen pro případ, že by to někomu uteklo. Rok 2020 bude ve znamení nového vodou chlazeného motoru, který svou premiéru zažije v cestovním enduru Panamericana. H-D má ve zvyku své modely pro další rok představovat během srpna, takže to bude co nevidět. Totéž nebude ale platit pro plánovanou třístovku, která vznikne ze spojení s čínskou továrnou Qianjiang. Malá motorka se bude sice prodávat od příštího roku, ale jenom v Číně. Na tu pravou evropskou premiéru si tak ještě chvíli počkáme.

Indian

Nový bagger je 99% jistota, teď už víme i jeho jméno a o něco víc z jeho vzhledu. Továrna pustila na dealerském setkání krátké upoutávkové video, a že by zůstalo v dnešní době za zavřenými dveřmi, to je věc téměř nemožná. Sice ho téměř okamžitě ze světa internetu stáhli, ale mezitím si ho také stáhla spousta lidí, která ho opět nahrává na internet (ano, včetně nás :)). Nový bagger se bude jmenovat Challenger, bude ho pohánět dvouválec o objemu 108 kubických palců (1770 kubíků) a designově se bude blížit spíš k motocyklům značky Victory než k tradičněji pojatým Indianům.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kawasaki

Loni před výstavou jsme to celkem trefili. Přišla jak ZX-6R tak naháč Z400 i nový litrový Versys. Letos to u zelených tak jednoznačné není, ale jeden tip také máme. Je to další verze W800. Její reinkarnace loni proběhla prostřednictvím verzí Street a Café, a jak zavládlo v motorkářské populaci nadšení, tak to pořád není ono. Původní W650 i pozdější W800 byly prostě klasickými naháči, zatímco W800 Street už tak trošku čoprovatí, v případě W800 Cafe je ten styl jasný na první pohled. Příchod třetí verze podle italských novinářů potvrzují homologační dokumenty, kde se mluví o modelu s interním označením W800D (Street má písmeno B, Cafe se skrývá pod C), který má o něco vyšší hmotnost. To by se dalo přisuzovat větším plechovým blatníkům a dalším chromovým dílům. Klasik by se tak měl stát opět tím správným klasikem.

KTM

K už zveřejněným spekulacím o vylepšené RC390, malé Adventure 390 a velkém Advíkovi přidáme další dvě motorky. První z nich je konkurence pro Aprilii Dorsoduro nebo Ducati Hypermotard. Ano, oranžoví chystají nového motarda střední kubatury s paralelním dvouválcem 790. V tomhle případě by měl být naladěný podobně jako v Dukovi, drobný otazník je nad základem šasi. Bude spíš z Duka, z Adventure 790 nebo nově vyvinuté? Ať tak či tak, odpružení bude mít dlouhé zdvihy, k tomu sedmnáctky kola a dá se očekávat příhod dvou verzí. Na špionážních fotkách z rakouského Motorrad magazínu má jeden stroj brzdové třmeny KTM jako Duke, druhý pak italská Bremba. Vypadá to tedy na verzi 790 SMC a 790 SMC R. Předtím se ale dost možná dočkáme Duka 790 v Rkovém provedení, který přijede s touhle podvozkovou výbavou první. Příchod SMC můžeme očekávat nejdřív pro sezónu 2021, protože jak je u KTM zvykem, nejdříve představí ostrý koncept, sériovka přijde zpravidla rok po něm.

Další novinkou, která se chystá je výrazně upravený Super Duke 1290 R. Britské Motorcyclenews zveřejnily špionážní fotky, kde je jasná zásadně vylepšená nová generace. Ta původní má svůj základ z roku 2013, který v roce 2017 prodělal lehčí facelifotvou kůru. Teď by ale měl přijet se zásadními změnami na podvozku - k vidění je nový rám, stále sice trubkový, nyní ale nově koncipovaný s menším počtem trubek o větším průměru. Původní The Beast měl trubkový i zadní podsedlák, nová generace přijede s hliníkovým po vzoru menšího brášky. Příchod nové verze se spojuje, podobně jako u faceliftovaného originálu a hromady dalších motorekk, s příchodem nových emisních norem. Proto můžeme snadno rozpoznat komplet nový výfuk, dále jde z obrázku poznat například nová vodní pumpa a taky to, že se do kokpitu nastěhuje obří TFT displej z cestovní varianty GT. Kdy se s ním továrna pochlubí oficiálně je opět trošku ve hvězdách, protože ale KTM před představením obvykle rozjede pořádnou mediální masáž, která se zatím nekoná, nedáváme mu na příští rok zatím moc šancí.

Triumph

Britové pokračují v ofenzívě. Tak by se dal nazvat nástup nových a vylepšených modelů z Hinckley. Příchod supersportu Daytola 765 je potvrzený, o tom už jsme psali. Verzi Thruhxton R Black jsme také zmínili a svou další variantu by měl mít i Bonnevile Bobber. Testovací kousek zachycený ve španělských horách je vybavený přední vidlicí Öhlins, monobloky Brembo M50 a řídítky přidělanými pod horními brýlemi. To neznačí nic jiného, než že se můžeme těšit na další špičkový model TFC.

Mnohem zásadnější je ale odhalení nového cestovního endura. Přestože nová tygří rodinka vyjela z továren v roce 2017, tak už se v Británii pracuje na nástupci, a to dokonce v míře pro Triumph nevídané. Svoje modely totiž většinou jen lehce uhladí a zdokonalí, ale nový Tiger 800, nebo dokonce možná 900, to bude úplně něco jiného. Podívejte se na testovací prototyp, a místo zavalitého cestovního endura, kterému bude od pohledu lépe na silnici, uvidíte štíhlou konkurenci pro Tenere 700 nebo Adventure 790. No dobře, tříválec asi pořád nebude ideální náčiní na opravdový offroad, pořád jde ale o dost radikální změnu. Vlastně půjde o úplně novou motorku. Britští kolegové z MCN odhalili, že motor je kombinací spodku z Tigera 800 a vršku ze Street Tripla, čímž by mohl vzniknout objem 887 kubíků s výkonem kolem stovky koní a neméně zajímavým údajem o krouťáku. Kolem agregátu je pak zbrusu nový trubkový rám se šroubovanou podsedlovkou a na ní přišroubovanými stupačkami spolujezdce. Hodně offroadově se tváří i zdvih odpružení Showa a rozměry kol. Tahle motorka podle nás na trh jen tak nepřijde, máme se ale rozhodně na co těšit.

Yamaha

Z Japonska většinou moc zpráv nepřichází, a když, tak je to často velká fantazie nebo jde o stroj cílený na asijské trhy. Stejně to možná bude v případě nejmenšího Tracera, kterého se povedlo vyfotit ve Vietnamu. Základ je shodný s naháčem MT-125, na kterém je namontovaná cestovní kapotáž ve stylu velkých Tracerů. Podobný otazník visí nad příchodem vylepšené vlajkové lodi maxiskútrů, modelu T-Max. O tom si pomalu štěbetají vrabci na střechách, ale nikdo ho nikde ještě neviděl. Stejně tak v případě třistovkové tříkolky, říkejme jí třeba Tricity 300. O jejím příchodu napovídá nejen láska Yamahy ke třem kolům, ale i loňské představení konceptu 3CT. Jako v případě většiny ostatních spekulací, i tady nám dá rozhřešení podzimní EICMA v Miláně, kde samozřejmě nebudeme chybět.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 33 Kč od 11 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist