journeyman_brezen




Na čem pracují výrobci pro sezónu 2020?

Spekulace, dohady, patentové zápisy a špionážní fotky. Jak se letošní sezóna přehoupla do své druhé poloviny, některé chystané motorky dostaly jasnější obrysy, k nim navíc neustále přibývají další a další spekulace o chystaných novinkách. Proto jsme aktualizovali dříve uvedený článek o další teorie a fakta.

Kapitoly článku

Aprilia

V minulém článku jsme uvedli, že bychom se sportovní RS 660 měli dočkat už v příští sezóně. Za tu dobu jsme pokročili o malý kousek dál a můžeme si víceméně říct, jak bude nový sporťák vypadat. Podle patentových výkresů nebyla loni představená podoba žádným šíleným konceptuálním výkřikem, ba naopak. Sériové provedení by mělo přijet s identickým designem včetně bočních průduchů imitujících aerodynamické prvky. Krom toho to ale na druhou stranu není žádný extrémní designérský odvaz, přední část je přiostřená RSV4, pravděpodobně vybavená LED technologií, stejně tak to platí pro podsedlovku. To ale není vůbec špatně, protože to Xko tvořené zadní kapotáží se jen tak neokouká. V RS 660 by v něm navíc měly být zakomponovaná LED světla. Patentový nákres je zatím buď první hrubá verze, nebo nám dává napovědět o dvou verzích. Na obrázcích totiž nenajdeme sedlo spolujezdce ani stupačky. Jak to bude ve finále bychom se měli dozvědět už za necelé tři měsíce.

Benelli

S příchodem Leoncina 800 se dalo počítat, vzhledem k tomu, že na loňské Eicmě Italové představili koncept. Na letošní výstavě čekáme představení produkční verze, kterou už si ale můžeme částečně prohlédnout teď. Z Číny prosákla fotografie kousku připraveného do prodeje, takže se můžeme podívat na pár změn, které oproti konceptu prodělal. A moc jich není! Nádrž má jednodušší tvar, jiné jsou barvy a přibyl malý štítek před budíky. Hlavní změnou tak jsou kola, která byla na konceptu drátěná. Na uniklých fotografiích můžete vidět naopak litá kola se silničními pneumatikami. Tak to bylo ale i v případě první pětistovky, ta přišla nejdříve v silniční verzi a až potom se dostalo na verzi Trail na drátech. Na závěr jenom připomeneme, že se o pohon bude starat stejný motor jako v naháči 725S, ve kterém produkuje 76,8 koní a 67 Nm.

Internet hlásí příchod inovované čtyřválcové šestistovky BN 600, jejíž uvedení na evropský trh nám moc pravděpodobné nepřijde. Ten totiž netrpělivě čeká na dvouválcového zástupce v této třídě, kterým je očekávaný model 702S. Uvedení čtyřválcové TNT 600 vedle ní by byl ukázkový příklad střelby do vlastních řad. Nicméně uniklé fotografie TNTčko potvrzují, tak jak to tedy bude? Ono je to celkem jednoduché, ta motorka bude určená pro východní trhy a třeba také pro USA. Bude zkrátka všude tam, kde nemají tak přísné emisní normy. TNT 600i se už prodává například v Indii, kde jde dokonce o jednu z prvních nabízených čtyřválcových šestistovek.

  

BMW

Čtyři světové premiéry zažije milánský veletrh Eicma. To už potvrdilo oficiálně BMW ve své tiskové zprávě, které to budou?
Z 99% bude jednou z nich nový cruiser, otázkou v kolika provedeních. BMW se v GaPa vytasilo s vlastním moc pěkným konceptem, který podle nových špionážních fotek zveřejněných na webech RideApart a Motociclismo hodně napovídá o budoucí podobě. Jiné fotky z německého Motorradu jsme už zveřejnili a na nich je velký cestovní stroj na hony vzdálený jednoduchému R18 Concept. Nebo BMW představí rovnou celou řadu motocyklů s novou osmnáctkou? Nechme se překvapit.

Horká novinka mluví o rozšíření rodiny osmsetpadesátek. Na brazilském patentovém úřadě našli šikovní pátralové fotky naháče F 850 R. Ten oproti předchůdci vypadá pěkně kompaktně a je jasně patrné, kde se při jeho malování návrháři inspirovali. Vzhled předku přebraný z velkého Rka jasně odkazuje na naháče BMW. Z druhé strany můžeme vidět budík s ručičkovým otáčkoměrem, takže TFT displej bude zřejmě za příplatek. Jsme zvědaví, jestli Němci nějak poladí motor, ale i když zůstane stejný jako v GS, půjde jistě o svěží vítr ve střední třídě. Pokud tedy uvidíme dvě varianty C 1800 a k F 850 R připočteme F 850 XR, ke kterému unikly fotky dříve, máme tady všechny čtyři novinky.

Tím pádem je jasné, že se nedočkáme nového naháče S 1000 R. Většina z nás očekávala, že od představení nové generace S 1000 RR to k novému Rku nebude moc daleko, ale příští rok to s 99% jistotou nebude. BMW mimo jiné už dřív představilo nové barvy pro sezónu 2020, kde se objevilo současné S1000R v nové barvě San Marino Blue Metalic. Zájemci o přiostřený model si tak nejspíš budou muset počkat. Jen doufáme, že to nebudou zase čtyři roky. Tak dlouhá doba totiž uběhla od představení kapotované verze k té nahaté.

 

Honda

Chtěli byste adventure skútr X-ADV v menším provedení? Pak máte na rozdíl od Indonésanů smůlu. Těm před několika dny Honda naservírovala model ADV 150, a po přemiéře se hned vyrojily otazníky,jestli nepůjde i do Evropy. Nepůjde. Ono když se na něj podíváte pořádně, tak s velkým originálem má pramálo společného. Jde tak akorát o designovou inspiraci. Hliníková kola, obyčejné tlumiče s krátkými zdvihy, žádná ochrana motoru před kamením… Design je cool a věříme, že se na východu zeměkoule chytne, ale pro Evropu je to trošku málo. Tady by bylo zajímavé třeba třístovkové provedení s podobně schopným podvozkovým základem, co vy na to?

Rovnou se vás zeptáme na ještě jednu otázku – co byste řekli na silniční cestovní jedenáctistovku, něco jako Deauville 1100? Takový nenáročný silniční cestovní stroj i přes tradici značky v nabídce Hondy chybí a radost by udělal hlavně ve Francii, odkud pochází tato spekulace. Samozřejmě, že vznikla na základě „ověřeného zdroje spojeného s továrnou“, ostatně jako všechny podobné. Na druhou stranu by taková motorka dokázala slušně zaplnit díru na trhu. Takových silničních cesťáků kolem litrového objemu a střední váhové kategorie dnes už moc není. Motorka by měla sdílet stejný motor s Africou, pravděpodobně by byla k dispozici také verze DCT, všechno ostatní je už velké vaření z vody. Třeba nás Honda letos překvapí...

Tradičním koloritem je příchod nového CBR1000RR nebo superbiku V4. V původní verzi článku jsme přinesli zajímavou informací od španělského závodníka Alvara Bautisty, tehdy ještě s nejasnou budoucností. „Honda chce udělat to, co udělala letos Ducati. Chtějí postavit motorku, jejímž cílem bude vybojovat titul v mistrovství světa. Mluvili se mnou a vysvětlili mi směr, kterým chtějí jít. Zatím jsem nad touto možností nepřemýšlel, ještě ale není čas tuto možnost úplně zavrhnout.“ Dnes už víme, že Bautista loď s nápisem Ducati opouští a pochybujeme, že by jezdec jeho formátu šel jenom kvůli penězům na nepříliš konkurenceschopný stroj. Doufali jsme, že Honda postaví něco odvážného s motorem V4, ale podle špionážních fotek a videu se závodní verzí nového CBR, které zveřejnil server Asphalt & Rubber, se Japonci dál drží osvědčeného řaďáku. Nicméně design bude úplně jiný (v maskované verzi dost připomíná ZX-10) a dočkáme se i aerodynamických prvků kapotáže.
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nesmíme také opomenout stroje z úplně opačného konce nabídky. Pamatujete ještě na koncepty dvou stopětadvacítek představené loni v listopadu? Červený supermotard CB125M a bílé cestovní enduro CB125X vypadaly hodně atraktivně a my nevidíme jediný důvod, proč by je letos Honda neměla představit v sériové podobě. Základ v podobě CB125R je více než povedený a ekonomika stále šlape, takže by mladým motorkářům nebránilo nic v cestě je nakupovat. Maximálně rodiče, kteří nebudou chtít přispět.

Harley-Davidson

U Harleye žádné nové zvěsti, takže jen pro případ, že by to někomu uteklo. Rok 2020 bude ve znamení nového vodou chlazeného motoru, který svou premiéru zažije v cestovním enduru Panamericana. H-D má ve zvyku své modely pro další rok představovat během srpna, takže to bude co nevidět. Totéž nebude ale platit pro plánovanou třístovku, která vznikne ze spojení s čínskou továrnou Qianjiang. Malá motorka se bude sice prodávat od příštího roku, ale jenom v Číně. Na tu pravou evropskou premiéru si tak ještě chvíli počkáme.

Indian

Nový bagger je 99% jistota, teď už víme i jeho jméno a o něco víc z jeho vzhledu. Továrna pustila na dealerském setkání krátké upoutávkové video, a že by zůstalo v dnešní době za zavřenými dveřmi, to je věc téměř nemožná. Sice ho téměř okamžitě ze světa internetu stáhli, ale mezitím si ho také stáhla spousta lidí, která ho opět nahrává na internet (ano, včetně nás :)). Nový bagger se bude jmenovat Challenger, bude ho pohánět představený dvouválec PowerPlus o objemu 108 krychlových palců (1769 kubíků) a výkonu 122,5 koně a k tomu 178 Nm už v 3800 otáčkách!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kawasaki

Kawasaki už své dvě novinky v podobě Z H2 a W800 představila v Tokiu, čekají nás ale ještě tři další modely, o kterých nemáme ani páru. Loni jsme se dočkali velkého Versyse, bude ho letos následovat malý? Dávalo by to smysl, ale žádné takové zprávy nejsou, stejně tak o ničem dalším, tak se nechme překvapit.

KTM

K už zveřejněným spekulacím o vylepšené RC390, malé Adventure 390 a velkém Advíkovi přidáme další dvě motorky. První z nich je konkurence pro Aprilii Dorsoduro nebo Ducati Hypermotard. Ano, oranžoví chystají nového motarda střední kubatury s paralelním dvouválcem 790. V tomhle případě by měl být naladěný podobně jako v Dukovi, drobný otazník je nad základem šasi. Bude spíš z Duka, z Adventure 790 nebo nově vyvinuté? Ať tak či tak, odpružení bude mít dlouhé zdvihy, k tomu sedmnáctky kola a dá se očekávat příhod dvou verzí. Na špionážních fotkách z rakouského Motorrad magazínu má jeden stroj brzdové třmeny KTM jako Duke, druhý pak italská Bremba. Vypadá to tedy na verzi 790 SMC a 790 SMC R. Předtím se ale dost možná dočkáme Duka 790 v Rkovém provedení, který přijede s touhle podvozkovou výbavou první. Příchod SMC můžeme očekávat nejdřív pro sezónu 2021, protože jak je u KTM zvykem, nejdříve představí ostrý koncept, sériovka přijde zpravidla rok po něm.

Další novinkou, která se chystá je výrazně upravený Super Duke 1290 R. Britské Motorcyclenews zveřejnily špionážní fotky, kde je jasná zásadně vylepšená nová generace. Ta původní má svůj základ z roku 2013, který v roce 2017 prodělal lehčí facelifotvou kůru. Teď by ale měl přijet se zásadními změnami na podvozku - k vidění je nový rám, stále sice trubkový, nyní ale nově koncipovaný s menším počtem trubek o větším průměru. Původní The Beast měl trubkový i zadní podsedlák, nová generace přijede s hliníkovým po vzoru menšího brášky. Příchod nové verze se spojuje, podobně jako u faceliftovaného originálu a hromady dalších motorek, s příchodem nových emisních norem. Proto můžeme snadno rozpoznat komplet nový výfuk, dále jde z obrázku poznat například nová vodní pumpa a taky to, že se do kokpitu nastěhuje obří TFT displej z cestovní varianty GT. Původně jsme mu nedávali pro letošek moc šancí, ale upoutávky továrny nás přesvědčily o opaku. Nebo to bude tradičně jenom koncept?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Dvouválcové pětistovky budou. Potvrdil to v rozhovoru sám Stefan Pierer. Kdy to bude a co to bude ale neprozradil, takže se musíme nechat překvapit.

Moto Morini

Plány čínského majitele se převádí do reality. Moto Morini na veletrhu Eicma hodlá představit novou platformu pětistovek s řadovým dvouválcem. První obrázek ukazuje skicu cestovního endura, které by mělo být spolu s naháčem prvním dostupným modelem nové éry. Už teď můžeme také potvrdit, že v Miláně krom stálic v nabídce uvidíme také definitivní verzi dvanáctistovkového scramblera s názvem Super Scrambler.

Suzuki

S novými zprávami teď přichází Suzuki, respektive s krátkými upoutávkovými videi, kde je už teď jasně patrné, že se můžeme těšit na nového V-Stroma. Z teaseru můžeme jasně rozklíčovat vysoké plexi a řídítka s bastery ale také designovou linii Katana. Cestovní enduro totiž vyjede s hranatým světlem a ostře řezanou nádrží, stejně jako loňská nahatá novinka. Premiéra se odehraje na veletrhu Eicma a sami jsme zvědaví, zda půjde jen o facelift nebo do toho Suzuki šlápne trochu víc. Každopádně už z videa je jasné, že o pohon se dál bude starat legendární Véčko, které známe už hromadu let.
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Triumph

Britové pokračují v ofenzívě. Nový Street Triple RS už jsme testovali, Daytona 765 je připravená v limitované edici, co bud dál? Mohl by to být Bonnevile Bobber v další verzi. Testovací kousek zachycený ve španělských horách je vybavený přední vidlicí Öhlins, monobloky Brembo M50 a řídítky přidělanými pod horní brýle. To neznačí nic jiného, než že se můžeme těšit na další špičkový model TFC. Původně jsme psali také o příchodu Thruxtonu R, ale z toho se asi nakonec vyklube něco docela jiného. Kratičké video nás totiž láká na 5. listopad a Thruxton RS!

Mnohem zásadnější je ale odhalení nového cestovního endura. Přestože nová tygří rodinka vyjela z továren v roce 2017, tak už se v Británii pracuje na nástupci, a to dokonce v míře pro Triumph nevídané. Svoje modely totiž většinou jen lehce uhladí a zdokonalí, ale nový Tiger 900, to bude úplně něco jiného. Podívejte se na testovací prototyp, a místo zavalitého cestovního endura, kterému bude od pohledu lépe na silnici, uvidíte štíhlou konkurenci pro Tenere 700 nebo Adventure 790. No dobře, tříválec asi pořád nebude ideální náčiní na opravdový offroad, pořád jde ale o dost radikální změnu. Vlastně půjde o úplně novou motorku. Britští kolegové z MCN odhalili, že motor je kombinací spodku z Tigera 800 a vršku ze Street Tripla, čímž by mohl vzniknout objem 887 kubíků s výkonem kolem stovky koní a neméně zajímavým údajem o krouťáku. Kolem agregátu je pak zbrusu nový trubkový rám se šroubovanou podsedlovkou a na ní přišroubovanými stupačkami spolujezdce. Hodně offroadově se tváří i zdvih odpružení Showa a rozměry kol. Tahle motorka podle nás na trh jen tak nepřijde, máme se ale rozhodně na co těšit.

Yamaha

Z Japonska většinou moc zpráv nepřichází, a když, tak je to často velká fantazie nebo jde o stroj cílený na asijské trhy. Stejně to možná bude v případě nejmenšího Tracera, kterého se povedlo vyfotit ve Vietnamu. Základ je shodný s naháčem MT-125 (ten už mimochodem v nové verzi máme), na kterém je namontovaná cestovní kapotáž ve stylu velkých Tracerů. Podobný otazník visí nad příchodem vylepšené vlajkové lodi maxiskútrů, modelu T-Max. O tom si pomalu štěbetají vrabci na střechách, ale nikdo ho nikde ještě neviděl. Stejně tak v případě třistovkové tříkolky, jejíž příchod nám potvrdilo Tokio. Ohledně těch dalších spekulací nám dá rozhřešení podzimní EICMA v Miláně, kde samozřejmě nebudeme chybět, ale také Tokio, kde už máme potvrzený příchod dvou novinek.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 45 Kč od 15 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pernik92 přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
vopák přispěl 3 Kč
Terminator_800 přispěl 3 Kč
Rokoho přispěl 3 Kč
baumaxc přispěl 3 Kč
Prim přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
PanPalino přispěl 3 Kč
kuci- přispěl 3 Kč
Durand přispěl 3 Kč
Rewolt přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist