globalmoto_duben_nolan




Honda VT 750 C2 Shadow

Kapitoly článku

Podvozková část:


Dvojitý kolébkový uzavřený rám je zhotoven z ocelových trubek kruhového průřezu. Při jeho konstrukci byl kladen velký důraz na to, aby těžiště stroje i posed jezdce byl co nejníže a to se povedlo bezezbytku. Vždyť sedlem umístěným pouhých 658mm vysoko se může pochlubit málo který sériově vyráběný stroj. Přední teleskopická vidlice (průměr kluzáků 41mm a zdvih 126mm), klasického uspořádání má na svých kluzácích chromovaná pouzdra, která ještě umocní masivní vzezření přední části. Tři palce široký přední ráfek je "obut" do pneumatiky 120/90 –17M/C. U tohoto rozměru bude nutné se pozastavit. Mnohým se bude zdát takovýto rozměr pro stroj objemu 800cm3 a třídu classic - řekněme, trochu "galuskový". Ale již v začátku specifikace tohoto stroje bylo řečeno, že jedním z hlavních záměrů celého projektu je: zkonstruovat snadno ovladatelný stroj. Technici Hondy proto velmi rafinovaně osadili toto přední, ale i zadní kolo masivním, velice reprezentativním blatníkem, takže kola pak opticky působí dojmem ohromné mohutnosti. Dobré jízdní vlastnosti přitom zůstaly zachovány a ještě se ušetřilo nějaké to kilo hmotnosti. Jestliže jsem se zmínil o blatnících, pak právě zde můžete vypozorovat rysy VTX 1800 Retro. Ale nejsou to jen blatníky. Například pouhý pohled na zadní koncovou lampu vám prozradí "která bije". To jsme se však již dostali k vlastnímu designu stroje a protože šasi si zaslouží daleko víc naší pozornosti, pojďme jej prozkoumat pozorněji a k designu se vrátíme v samostatné kapitole.

Podvozek:


Zadní kyvná vidlice v klasickém provedení je osazena dvěma tlumiči v pěti polohách seřiditelných se zdvihem 90mm. Třiapůl palcový ráfek je "obut" do pneumatiky 160/80–15M/C a dlužno říci, že tento rozměr je nejen ve třídě osmistovek více nežli průměrný. Vždyť například Volusie má v sérii 140/90–15 a Wild Star 1600 je na zadním kole ve fabrice osazován: 150!/80–16. Brzdový systém VT 750 Shadow je spolehlivý, avšak nikterak nevybočuje ze standardu obvyklého v této třídě. Na předním kole je tedy kotouč o průměru 296mm a síle 6mm. Kotouč je osazen dvoupístkovým třmenem. Zadní kolo je bržděno bubnovou dvouklíčovou brzdou jejíž "pakny" mají průměru 180mm. Vlastní stupačky jsou pro tento styl až neobvykle posunuté dopředu a je jenom škoda, že výrobce neosadil místo stupaček klasické pedály.

Design:


Samozřejmě, že konstruktéři neopomněli při rozkreslení nového rámu na detaily. Proto u nové VT 750C2 z bočního pohledu prakticky neuvidíte chladič, který je včleněn do rámu tak, že sním z boku opticky splývá. Rovněž i uchycení stupaček a brzdového pedálu je zcela nově koncipováno. Možná řeknete detail, který nestojí za zmínku, ale díky nově polohovanému brzdovému pedálu není boční pohled na motor ničím rušen. Do nového skeletu stroje bylo třeba přepracovat celou řadu navazujících dílů. Tou na první pohled nejviditelnější změnou je nádrž, která svůj původně "baculatý" tvar protáhla do aerodynamického kapkovitého tvaru a je schopná pojmout 14 litrů paliva z nichž jsou 4 litry uváděny jako rezerva. V horní části nádrže je umístěná "kaplička" do níž byl zabudován tachometr s nezbytnými kontrolkami. Zatímco zadní koncové světlo je ve stylu a-la VTX, přední lampa je s VTX, ale i s předchozím modelem nezaměnitelná. Zatímco venkovní plášť výfukového potrubí 2 do 1 se prakticky nezměnil, vnitřní části výfuku byla kvůli zpřísněným emisním normám osazena katalytickou žárovou trubkou. Sedlo spolujezdce je řešeno tak, že jej můžete po odjištění tří pojistek velice snadno sejmout a vytvoříte si tak zcela nový "imič jednosiče". Naproti tomu masivní lišty na zadním blatníku poskytují dostatečně pevné uchycení pro případnou montáž nosičů osmnáctilitrových brašen, opěrky pro tandemistu nebo nosiče na nezbytná zavazadla. Ostatně originálních doplňků je již nyní připravena celá kolekce. Mimo již jmenované se v originálních doplňcích bude nabízet chromovými lištami "prokované" velkoplošné plexi, chromovaný rámeček předního blatníku, kovové zakončení spodků obou blatníků, padací rám... Sadu dvou klíčů, kterou dostanete k novému stroji je nutné velice dobře opatrovat, neboť klíče mají Hondou patentovaný čip H.I.S.S. To znamená, že jakýkoli jiný pokus o nastartování stroje nežli originálním klíčem (jedinečným pro každý stroj) je předem určený k nezdaru. Přítomnost zabezpečovacího systému H.I.S.S. je případným nenechavcům avizována blikající kontrolkou v přístrojové desce.



Co dodat závěrem?


Nová Honda VT 750C2 Shadow je vskutku detailním dílem a čistota dílenského zpracování je příkladná. Ten kdo očekával od nového modelu "velké bum" - případně nějaké revoluční technické řešení, bude možná zklamán. Ovšem jsem toho názoru, že cíl který si tento projekt vzal za své, byl splněn beze zbytku. Volusie dostala opravdu zdatného konkurenta a potencionální zákazník má nyní možnost vybírat též podle designu a né pouze podle technických předností toho či onoho modelu.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist