Honda NT 650 Deauville
Zdroj: Mirek Severa | Zveřejněno: 25.11.2001 | Zobrazeno: 36 612x
Motocykl pro každý den, tak by se dala nazvat Honda NT 650 Deauville. Nenáročná na údržbu, spolehlivá, ideální pro menší cestování ve dvou.
Kapitoly článku
Jestliže přirovnáme v souvislosti s pohodou cestování ST 1100 Pan European k Octávii combi, pak NT 650 Deauville můžeme bez ostychu přirovnat k Fábii sedan. Tento bezesporu kvalitní motocykl dosahuje díky minimálním nákladům na údržbu a nízké spotřebě paliva skutečně vysokou efektivitu provozu. Můžeme proto právem hovořit o N-téčku, jako o motocyklu pro každý den.
Rovněž tak jeho rozvor 1475 mm a celkové rozměry 2214/780/1261mm zajišťují tomuto stroji skvělou manévrovatelnost i v hustém městském provozu. Je však dostatečně pohodlný i při podniknutí delší cesty, na kterou je již při opuštění výrobní linky vybaven celou řadu doplňků, které se většinou za nemalý peníz u ostatních strojů dokupují. Tím, v žádném případě nechci říct, že by nebylo možné tento motocykl dále dovybavit. Naopak existuje celá řada originálních doplňků – počínaje velkoprostorovým plexi štítem a zadním kufrem konče.
Pojďme se však podívat na pohonný agregát N-téčka. Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec, disponuje výkonem 56 koní při 7750 ot./min. Největší krouticí moment je docílen při 6250 ot./min. a má hodnotu 55 Nm. O přísun životodárné kapaliny do dvou válců svírajících navzájem úhel 52°se stará dvojice karburátorů Keihin s průměrem difuzoru 36mm. Motor pak pracuje v režimu OHC se třemi ventily na každý válec. Písty mají průměr 79 mm a neúnavně pracují se zdvihem 66 mm. Objem má potom hodnotu 647 cm3.
Pohon zadního kola 150/70 ZR 17 je svěřen tichému a prakticky bezúdržbovému kardanu. Brzdový kotouč zadního kola mající průměr 276 mm je osazen plujícím jednopístkovým třmenem. Naproti tomu, přední kolo 120/70 ZR 17 dostalo do vínku kotouče hned dva. 296ti mm kotouče jsou odlehčeny efektními chladicími otvory a osazeny dvoupístkovými třmeny. Dá se říct, že celý brzdový systém není nikterak předimenzovaný, avšak na pevném a suchém podkladu dokáže 238 kg těžký stroj (pohotovostní hmotnost) spolehlivě zastavit.
Pevný, dvojitý rám je dostatečně tuhý a díky menšímu rozvoru 1475 mm neprotestuje ani při prudčím projetí ostré zatáčky. O standardně montovaných doplňcích jsem již psal. Za zmínku však ještě stojí, že tyto doplňky jsou vždy dodávány v barvě motocyklu.
Velice přehledná přístrojovka docela určitě nadchne milovníky analogových přístrojů. Vcelku, i spolujezdci pohodlné sedlo je však pro řidiče umístěno 814 mm nad povrchem vozovky, což obzvláště při otáčení a v malých rychlostech může přivodit méně zkušenému jezdci nejednu horkou chvíli.
Jestliže jsem v začátku tohoto článku použil příměr mezi Octávií combi a Fábií sedan, pak toto platí bezezbytku i o ceně.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz