Honda FMX 650
Text: Jan Cihelka | Foto: Jan Cihelka , Michal Moucha , Filip Tichý | Zveřejněno: 27.6.2005 | Zobrazeno: 89 770x
Kapitoly článku
Hondě se povedl chytrý tah - využila motor zděděný po Dominatoru a postavila motorku, která se k němu perfektně hodí. Lehkou a vysokou mašinu odvozenou od sportovních motardů, na které je radost se lehce proplétat městem (díky výšce máte skvělý přehled o provozu), ale u které výkon stačí i pro předjíždění na státovkách a na případné kratší přesuny po dálnici. Vůbec nevadí, že šestsetpadesátka má nižší výkon, než je v této objemové kategorii obvyklé. Bohatě to vynahrazuje stálý tah už od nejnižších otáček.
Tuhle mašinu bezpečně zvládne i začínající jezdec, hodně toho řidiči při jízdě odpustí a podrží vás, když špatně odhadnete zatáčku. V zatáčkách se chová opravdu příkladně neutrálně, jen překlápění mezi dvěma zatáčkami jde trochu pomalu - daň za vysokou stavbu. Odpružení je dobrý kompromis mezi tuhostí podvozku a komfortem na rozbitých cestách. Při brždění se přitom předek kupodivu nijak výrazně nepotápí. Přední brzda odpovídá charakteru stroje, příjemně překvapila nečekaně účinná zadní brzda i při jízdě sólo.
Designově asi jen těžko najdete nějaké nedostatky - na FMX je fakt pěkný pohled, navíc na zvědavé dotazy z okolí „Co to je za objem?“ může majitel ležérně odpovědět „Áááále, jenom šestsetpade.“ Trochu mě zarazilo, že motorka, která je jako stvořená pro balení holek, postrádá madla spolujezdce. Ale možná to je záměr, aspoň se bude muset slečna pořádně přitisknout...
Tohle je motorka, na které za velmi slušnou cenubezpečně získáte potřebné řidičské zkušenosti a přitom si užijete pořádný tah motoru i požitek z jízdy na moderním stroji. Honda FMX ale není jen mašina na začátek - naopak, poroste s vámi! Až ji dostanete do ruky, můžete natrénovat jízdu po zadním a po předním, na což je jako stvořená. Pak už jenom natrénovat drifty, zkusit si někde trochu skočit...
Tuhle mašinu bezpečně zvládne i začínající jezdec, hodně toho řidiči při jízdě odpustí a podrží vás, když špatně odhadnete zatáčku. V zatáčkách se chová opravdu příkladně neutrálně, jen překlápění mezi dvěma zatáčkami jde trochu pomalu - daň za vysokou stavbu. Odpružení je dobrý kompromis mezi tuhostí podvozku a komfortem na rozbitých cestách. Při brždění se přitom předek kupodivu nijak výrazně nepotápí. Přední brzda odpovídá charakteru stroje, příjemně překvapila nečekaně účinná zadní brzda i při jízdě sólo.
Designově asi jen těžko najdete nějaké nedostatky - na FMX je fakt pěkný pohled, navíc na zvědavé dotazy z okolí „Co to je za objem?“ může majitel ležérně odpovědět „Áááále, jenom šestsetpade.“ Trochu mě zarazilo, že motorka, která je jako stvořená pro balení holek, postrádá madla spolujezdce. Ale možná to je záměr, aspoň se bude muset slečna pořádně přitisknout...
Tohle je motorka, na které za velmi slušnou cenubezpečně získáte potřebné řidičské zkušenosti a přitom si užijete pořádný tah motoru i požitek z jízdy na moderním stroji. Honda FMX ale není jen mašina na začátek - naopak, poroste s vámi! Až ji dostanete do ruky, můžete natrénovat jízdu po zadním a po předním, na což je jako stvořená. Pak už jenom natrénovat drifty, zkusit si někde trochu skočit...
FilipT
|
Informace o redaktorovi
Jan Cihelka - (Odebírat články autora)
Michal Moucha - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz