husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CB 600 F (r.v. 99 a S verze 00)

Kapitoly článku


V loňském roce jsme již měli možnost Hornet testovat. Pro letošní rok rozšířila Honda svůj sortiment o kapotovanou verzi tohoto úspěšného naháče a opět jsme měli možnost se svézt, takže bych vám rád sdělil několik základních poznatků.


Pohonná jednotka zůstala pro letošní modelový rok beze změny. Jedná se opět o upravený, vodou chlazený řadový čtyřdobý čtyřválec, který Honda používá u svého supersportu CBR 600F. Motor je zavěšen do páteřového rámu. Na konci výfukové soustavy (jejíž rozdělení jasně napoví vzoreček 4-2-1) je mohutný tlumič výfuku vyveden pod sedlo. Motor má velký točivý moment už od 3000 ot/min. Výkon začínající v nízkých otáčkách a explodující v maximálních otáčkách mají na svědomí stejnotlaké karburátory ve spojení s elektronicky řízeným zapalováním s předprogramovanou mapou předstihu zážehu. Toto zapalování je novinkou a využívá různé průběhy předstihu zážehu pro vnitřní a vnější pár válců. Lehce jdoucí převodovka zůstala nezměněna. Nová sada tlumících bloků poskytuje plynulejší a lehčí řazení. Podvozek zůstal opět na vysoké úrovni a umožňuje dobrou ovladatelnost.


Posaz je příjemný a i ve dvou se dá jet na dosti dlouhé vzdálenosti. Jen lidé robustnější postavy by mohli mít problémy. Co ale značně přispívá ke komfortnější jízdě, je už zmiňovaná polokapotáž. Ta chrání jezdce hlavně při vyšších rychlostech a umožňuje i snazší ovládání stroje. Konstrukčně je řešena ze dvou velkoplošných bočních krytů, které vpředu přecházejí do štíhlé čelní části s integrovaným větrným štítkem a světlometem "kočičího vzhledu". Světlomet vychází opět ze supersportu CBR 600F a je nutno podotknout, že si na cestu rozhodně posvítit umí. Co se obutí týče, zadní pneumatika zůstala nezměněna a má rozměry 180/55-17. Oproti loňskému modelu doznalo změn přední, nyní sedmnáctipalcové kolo. Výrobci se ho rozhodli obout užším pláštěm. I v oblasti brzd nabízí nový Hornet jisté zlepšení - dávkování brzdné síly je nyní plynulejší. Pryžové brzdové hadičky byly nahrazeny kovovými trubičkami, což umožňuje ráznou účinnost brzd. Spotřeba paliva je poměrně velká, ale na druhou stranu musím říci, že celkově při našem testu jsme jezdili kolem 6,5 l/100 km, což je asi tak o litr méně oproti loňskému modelu. Ovládací prvky jsou přesně tak, jak je standardem u Hondy. U této verze je oproti "naháči" odlišný elektronický přístrojový panel integrovaný v kapotáži, který je velmi úzce spjat s kokpitem modelu VTR 1000F Firestorm. Výrazný je uprostřed umístěný velký otáčkoměr, dole vlevo menší tachometr a vpravo potom dobře viditelné kontrolky. Celé pozadí přístrojového panelu je zhotoveno z karbonových vláken a budíky jsou podsvíceny zelenou barvou.


Na závěr bych chtěl podotknout, že Honda tímto modelem vyplňuje její mezeru ve výrobním programu a osloví tak celou řadu zákazníků, o něž bude na trhu bojovat s jinými motocykly této kategorie, jako jsou např. Suzuki GSF 600S Bandit, nebo Yamaha FZS 600 Fazer. Díky polokapotáži se cena modelu Hornet-S vyšplhala na 279 000 Kč.


Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist