globalmoto_duben_nolan




Bobbery pod 300 tisíc: Moto Guzzi Bobber V9 vs. Honda CMX1100 Rebel

Kapitoly článku

Moto Guzzi je každopádně ta, která tady tahá za kratší konec pomyslné nitky u škatulky s názvem kategorie bobber. Naproti tomu vedle stojící novinka Rebel od Hondy je dost jiná, ale rozhodně ne mimo směr. Nicméně tyhle dva motocykly jsou pro mne tak výrazně na protipólech v dané kategorii, že je opravdovou zábavou hledat rozdíly, které přináší jezdci v bezprostředním srovnání. Každý jde ke svému zákazníkovi trochu jinou cestou, ale jedno mají společné. Jde především o zábavu a pohodové svezení bez výrazných záludností. Zatímco Bobber sází hlavně na první dojem sounáležitosti se značkou, který prochází doslova každou částí, Honda jako protipól může vypadat poněkud strnule a příliš technokraticky, ale jakmile jí přijdete po pár kilometrech na chuť, odmění vás výborným motorem a pohodlnějším podvozkem. Navíc pokud se vám líbila slabší varianta nebo jste ji měli dokonce v garáži, zde to budete brát jako přirozený vývoj a posun do vyšší ligy. 

Moto Guzzi Bobber V9 je přesně mezi menší objemovou třídou V7 a maximalisticky střiženým Audace. Motorka na pomezí cruiseru a naháče s širokými rovnými řídítky a s vyšším usazením, s jízdou lehce na desperáta s pocitem kontroly a jistoty podpořeným mohutným předním balónem a téměř rovným sedlem, s typickým 90° vidlicovým dvouválcem, o kterém víte od prvního vrknutí, až po výroční pojetí a zpracování Centenario, kterému budete mávat na rozloučenou večer v garáži. Emoce vámi cloumají ve všech jízdních režimech a je tak vlastně úplně jedno, že je zde oproti Rebelovi výrazněji slabší motor. Jízdu si užíváte na okreskách stejně dobře a rozhodně jsem za řídítky netrpěl pocitem méněcennosti, ba naopak. Je zde tužší podvozek, který má raději kvalitnější silnice, ale o zábavu je i tak postaráno. Jezdit budete nejraději sólo, ale v případě potřeby lze nějakou tu stopařku na chvíli povozit. Pravdou také je, že díky vyššímu usazení a celkovému poskládání zde nebudou mít větší problém ani jezdci vyšších postav, což u Rebelu tak úplně neplatí. S výrazným prostorem pro odložení drobností v základu nepočítejte. Tohle je především „one man show“. Pod sedlo se tak akorát vejdou doklady a základní sada nářadí. Vše ostatní nechte doma. 

Z mínusů bych zmínil měkké ovladače s poněkud zvláštním vzhledem, které zde beze změn máme již od roku 2016, kdy byla V9 představena i s klasičtěji střiženým derivátem v podobě modelu Roamer. Na druhou stranu zaujme pěkně vyvedený a docela přehledný budík a jasně definovaný světlomet. Na první signální všem bude jasné, že se blíží italská klasika, zvláště když jim zamrkáte a oni uvidí typické logo orla situovaného do podoby denního svícení. S hmotností 210 kg patří logicky k tomu obratnějšímu z této dvojice a vystačíte si tak úplně v pohodě s dvojicí kotoučů, kde především přední brzdič Brembo se dá slušně a jemně dávkovat. Suma sumárum, když chcete motocykl na pomezí cruiseru a naháče s větším kolem vpředu a s živelným pocitem opravdového stroje, který se dnes již na motocyklech občas vytrácí, tak jste na správné adrese. Srovnání je věc jedna, ale pokud bych měl dojít v paměti k motocyklu, kterému se V9 Bobber se nejvíce blížil, napadá mě asi rok 2013 a tehdejší Harley-Davidson Sportster XL 1200CA (Custom Limited).     

Naproti tomu Honda Rebel více zapadá do popisované kategorie jak parametry, tak i vzhledem, který vychází a navazuje na již dříve představenou pětistovku. Velký Rebel je tak především evolucí sebe sama, založenou na stejném myšlenkovém základu, který je podpořen  osvědčeným řadovým dvouválcem z cendura Africa Twin. Po delší době opravdu velký custom a motocykl z japonské produkce. Doba je složitě zelená a kategorie chopper&cruiser v tomto ohledu trpí u výrobců ze Země vycházejícího slunce zcela zásadně. Prodeje představené pětistovky v roce 2017 nicméně nenechaly značku Honda na pochybách, že se ubírá opět správným směrem a výsledkem je tak silnější Rebel CMX1100.

Ať už v dříve testované DCT verzi, nebo zde ve srovnáváku v klasické verzi s nožním řazením se jedná o zábavný, pohodlný a více než přívětivý motocykl, který je navíc podpořen i elektronickými pomocníky. Koneckonců u aktuální produkce Honda bychom asi nečekali jinak. Pravdou je, že se sedlem 700 mm nad zemí a celkovou stavbou je ideálem spíše pro subtilnější postavy. Já se svými 182 cm jsem se ještě docela vešel, ale František (193 cm) to měl již s nohama komplikovanejší. Na druhou stranu podvozek a ovladatelnost jsou příkladná a s možností nastavení předpětí nebudete mít z hlediska pohodlí výraznější problém. Honda má s kategorií těchto motocyklů dlouhodobé zkušenosti, a tak není divu, že se jedná o velice dobře ovladatelný motocykl. Sekundár v podobě klasického řetězu není úplnou klasikou značky v této kategorii, ale i to je historicky spíše podle techniky. Zatímco velkoobjemové verze Shadow či VTX1800 sázely na praktičtější kardan, taková Black Widow nebo ještě starší VF tíhly spíše k řetězu.

Co oceňuji, je tradičně vysoký standard zpracování a nový infotainment pro jezdce. Inverzní zobrazení je o poznání přehlednější než u dříve představené pětistovky a rovněž poskytuje lepší zobrazení. Rebel nabízí tři předdefinované jízdní režimy (Standard, Sport a Rain) a jeden uživatelský, kde si můžete parametry jako výkon, kontrolu trakce, brzdný účinek motoru a u DCT ještě parametry řazení nastavovat k obrazu svému. Zajímavým prvkem je přední ledkový světlomet, který určuje jeho výraz. Díky koncepci řadového dvouválce dostali vývojáři trochu více místa pod sedlem a najdete zde na tuto kategorii až překvapivě velkou 3litrovou schránku s USB-C dobíjením.

Mě osobně na tomto motocyklu bavil především motor, který v porovnání se slabší Moto Guzzi nabízí hodně zábavy. Oproti originálu je zde výkon posazen do nižších otáčkových pater, ale nabral o to více na hutnosti a projevu. Od 4000 ot./min je radost za tento motor tahat a díky menší stavbě v rámci kategorie s hmotností 223 kg si nejvíce zábavy užijete při jízdě na okreskách. Snese i nějaký ten méně kvalitní povrch a oproti Moto Guzzi nabídne více komfortu.

Z hlediska nastavení páček je zde oproti MG možnost nastavit alespoň brzdovou páčku . Šestistupňový manuál šlape jak hodinky a obecně lze říci, že v kombinaci s 1084kubíkovým motorem patří k opravdu povedené trefě do černého. Pokud bych měl hodnotit brzdy, patří k dobrému standardu. Sice asi nedosahují pocitově kvalit konkurenčního Bremba na Moto Guzzi, ale na druhou stranu především přední čtyřpístek funguje bezchybně.

Ve výsledku tak jde o pohodový a dobře ovladatelný motocykl. Jako ideál se jeví spíše pro pokročilejší subtilnější jezdce. Pokud bych měl hledat motocykl, který se nejvíce stavbou a pojetím blíží tomuto Rebelu, byla by to asi Kawasaki Vulcan, ale tam je samozřejmě objemově menší a výkonově slabší motor. Koneckonců měli jsme ho přizvaného k vzájemnému srovnání s menší pětistovkou a celkovým pojetím mi tento motocykl zapadá právě někam mezi tyto dva modely od Hondy.

Moto Guzzi Bobber V9 Centenario nebo Honda CMX1100 Rebel? Souhlasím plně s Františkem, že tyto dva motocykly nabízejí zcela jiné zážitky, byť v rámci papírově jedné kategorie. Zatímco Bobber sazí na svůj charakter a těží bezezbytku ze všech aspektů značky, Honda jde na to více masově. Má přímočařejší přístup a tah na efektivitu celku.

Informace o redaktorovi

František Hadt (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 193 cm
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Fuka - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

Honda:
+ kvalitní zpracování
+ živelný motor
+ jednoduchý a přímočarý technicky vyvážený styl

Moto Guzz:
+ podvozek
+ charizmatické pojetí, tak jak jsme u MG zvyklý včetně vzhledu
+ kardan


Honda:
- není ideálem pro postavy nad 180 cm
- mohlo by být lépe provedeno schování kabelů

Moto Guzz:
- ovladače a chybějící nastavení polohy páček
- možná až příliš rovné sedlo bez většího vedení


Který model byste si vybrali vy?

  1. Hlasováno: 18x
  2. Hlasováno: 34x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 35 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zuza79 přispěla 5 Kč
david1 přispěl 15 Kč
SLAY přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist