yamaha_demo_tour




Honda CB 300R vs BMW G 310 R: Poslušná vs. dospělý

Kapitoly článku

Honza to popsal pěkně. A i když to vzal fakt důkladně, oblast za oblastí, je vidět, že technicky jsou motorky velmi vyrovnané. Ono není problém v dnešní době postavit dobrou třístovku a od takových matadorů, jako jsou továrny BMW a Honda, nemůžete čekat žádný větší přešlap. V tu chvíli hraje u zájemců hlavní roli vzhled, sympatie k dané značce a taky pocit, jakým na ně motorka působí.

Sport vs. moderní klasika

Právě v tom mě dostalo CBčko. Když jsem na něj poprvé sednul, přišlo mi, že mi ho stavěli přímo na míru. O Hondách je všeobecně známo, že je v jejich sedle člověk hned „jako doma“, tady bych to ale poslal ještě na druhou. Sedlo pro mých 183 cm ve správné výšce, tvrdší, což mám rád, řídítka v ideální pohodlné pozici, nohy mi nádrž vůbec neroztahuje a pak ovládací prvky. Ještě jsem nezažil, aby měla motorka páčky a pedály v tak ideální poloze. Samozřejmě to je taky trošku individuální věc, jenže tohle Honda prostě umí a jak je vidět i v testu od Honzy, zvykat si na ní budete minimálně.

Dokonalost je správné slovo pro jízdní pozici

Věc pro začátečníky naprosto důležitá, kdy je nic nerozptyluje a oni se můžou soustředit jenom na dobrou techniku jízdy. U mě byl výsledek takový, že jsem byl rázem tím nejrychlejším v Praze. Žádná skulinka mezi auty nebyla dost úzká, abych se tam nevlezl, žádná křižovatka dost ostrá, abych ji rychle nezalomil a neodsvištěl rychle pryč. Při tom hraje velkou roli muší pohotovostní hmotnost 143 kilogramů. Hondička zatáčí doslova pohledem a ze strany na stranu si ji přehodíte pouhou myšlenkou.

Stačí trošku sklonit hlavu a už je tam

Podobnou radost do života má i motůrek. Musí se hnát, aby vydal celé svoje 31 koňové stádo, je to ale stejně snadné a samozřejmé, jako zatáčení. Vibrace tu v nejvyšších otáčkách jsou, ale ne nijak hrozné. Víc mě štvala zbytečně nakrátko poskládaná převodovka. Tak polovina odjezdů od semaforu probíhala na dvojku. Jednak proto, že tady není ukazatel zařazené rychlosti, a pak taky proto, že s tím prostě neměla žádný problém. Pak už jenom vrum, vrum, vrum, vrum, a ve skříni se ocitla šestka. Delší převod by motor určitě zvládl a pomohlo by to snížit otáčky při delších přesunech, a tím snížit množství vibrací.

Motůrek je to fajn, ale BMW vrčí o něco líp

To je taky jediný nedostatek, který jsem na jinak krásné Hondě našel. Vzhled se jim totiž, na nedávné poměry v Hondě, neuvěřitelně povedl a oproti BMW u mě vyhrává na jasné čáře. Vyvážená, štíhlá, elegantní, s určitou dávkou luxusu. BMW na mě oproti ní působilo opticky levně. Moc barev, křivek a záhybů. Kdo tohle ale má rád, tomu se bude určitě líbit.

I zezadu je CBčko štíhlejší a elegantnější

Po přesednutí do sedla jsem pak měl pocit o něco větší a dospělejší motorky. Mohutnější nádrž, širší řídítka, pocitově člověk sedí o něco víc v motorce. Na první usednutí mě zaujalo taky měkké sedlo s výrazným přechodem k tomu pro spolujezdce, který na první pohled není vidět. Celkově na mě ale za řídítky působila Honda o něco solidněji a nezachránilo to ani logo BMW na klemech řídítek. Následuje zhoupnutí ze stojánku a pocit větší, dospělejší motorky přetrvává. Není divu, BMW má o 16 kilogramů víc. To, že není takový diblík, se projevuje okamžitě i na samotné jízdě. Změny směru jsou pomalejší, člověk „géčko“ musí víc nutit a celkově si na motorku o něco déle zvykat.

Posuďte sami, kde byste se cítili líp

Jsou situace, kdy je nedostatek mrštnosti nevýhodou a pak jsou ty, kdy je to naopak. V táhlejších zatáčkách je BMW o chloupek jistější a stabilnější. Protože na ně potřebujete nabrat už trochu rychlosti, přichází na řadu motor. O tři koně a půl newtonmetru silnější G 310 R má podobnou křivku s lehkou špičkou ve vrch, rozdíl je ale v chuti, s jakou se do nich dere. BMW je oproti Hondičce o něco dychtivější, a to skvěle koresponduje s o něco sportovnějším vzhledem. Dojem tady ale kazí vibrace. Ty přichází už ve 4 500 otáčkách a tam, kde motor předvádí to nejlepší, je to celkem síla. Navíc vibrují i řídítka, takže to na dlouhé přesuny moc není, nebo se člověk musí pořádně obrnit. Nepomáhá tomu ani o něco delší odstupňování rychlostí, než u Hondy, akorát mi díky tomu motorka několikrát zdechla při rozjezdu. To u Hondy díky její kraťoučké jedničce snad není ani možný…

Menší díra = lepší díra, teda zvuk :) 

Zase se tak potvrzuje, že CBčko bude asi vhodnější pro úplné zelenáče. I samotné řazení rychlostí je na BMW o něco větším problémem. Japonská převodovka má hladší a hlavně přesnější chod, ta bavorská je trošku nejistá a musíte na ní být důrazní. Hondě BMW vrací úder svými zrcátky, kde je toho díky širším řídítkům víc vidět a brzdami. I když je u obou motorek jejich nástup spíš vlažnější, tak je to právě třistadesítka, kdo se po větším přitáhnutí páčky zakousne do kotouče s větší razancí.

BMW ještě boduje obvyklým umístěním blinkrů, to u téhle značky nebývalo zvykem

Konečné výsledky tohohle boje jsou nakonec stejně nejasné, jako na začátku. Honda boduje svou absolutní vstřícností a oddaností, kdy k jejímu řízení v nadsázce nepotřebujete nic umět. V jejím sedle se řízení motoky stává tak automatickou činností, jako je běžná chůze. BMW už vyžaduje trošku víc snahy a píle, pocitově s ním ale vlastníte velkou motorku a při přechodu na větší kubaturu to nebude takový skok. U mě nakonec vyhrává Honda. Svou vstřícností a pozicí „na míru“ mě zkrátka ohromila a bude trvat ještě dlouho, než něco podobného zase zažiju. Navíc se mi i víc líbí a to je důležitý. Nic na tom nezmění ani o desetinku větší spotřeba (4,3 vs. 4,2), tím spíš, že to BMW u pumpy totálně zabilo. Člověk by řekl, že na víčku nádrže není co zkazit, ale když je vyklápěcí a nedrží vyklopené… To jsem se musel smát. :)

Ať koukám jak koukám, prostě pěkná motorka!

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

BMW
+ pocit dospělé motorky
+ dravější motor
+ silnější brzdy

Honda
+ neuvěřitelně vstřícná motorka
+ přirozená ovladatelnost
+ nízká hmotnost


BMW
- vyšší hmotnost
- vibrace
- horší převodovka

Honda
- krátké zpřevodování
- horší výhled v zrcátkách
- málo místa pro spolujezdce


Který model byste si vybrali vy?

  1. Hlasováno: 58x
  2. Hlasováno: 12x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 90 Kč od 11 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Hemond přispěl 9 Kč
hansc přispěl 9 Kč
callowsick přispěl 9 Kč
Petr7474 přispěl 9 Kč
Aďoš přispěl 6 Kč
Zkrat11 přispěl 3 Kč
NP přispěl 9 Kč
Freddy_X přispěl 9 Kč
masi přispěl 9 Kč
Myna přispěl 9 Kč
wedness přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist