globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Brukev (853) napsal 02.08.2023 v 11:28

Za mě tedy takto … z cendur sem měl zatím jen Multici 1200 a pak SAS 1190 a teď 1290 … kamos co jezdíme Alpy a tak sedla GSA a jelikož na nej nedá dopustit tak letos koupil 40 jahre edici GSA 1250 … a jelikož je nám 40+ tak často řešíme co a jak dal ( motorky ). A tak sem si od nej ve Francii GS půjčil přes jeden průsmyk esli by mě to jako bavilo po 1290 … no … bavilo … kdo říká ze ta motorka nemá koule tak se asi jen tak někde loudá a asi netuší co ta motorka umí … asi po 10 km sme přeskočili 2x R1 ( ok nebyli to závodníci - mám i MT10 SP takže kliiid jo ) … ale to jal tu umí krájet zatáčky a jak to díky duálu zpomaluje to je neuvěřitelný … 1290 je proti tomu zvíře co skutečně dá mnohem více adrenalinu , ale když GS pochopíš tak můžeš jen smeknout a mimo okruh a dálnici te jen tak nikdo nezdola…. Toliko za mě … ale esli si ho koupím … to nevím bo KTM

Kelišová1 (1) napsal 01.08.2023 v 16:19+1

GS - nejlepší motorka na světě. Říká se to. Ale pro mě nemá naprosto žádné koule. Ale to je jen subjektivní věc. Mohli by se kluci z redakce poptat na problémy s kardany u GS. Když zmiňují uchycení u Tigra,tak asi angláni ví,co dělají. Neslyšel jsem,že by měl s kardanem u tygra někdy někdo problém. Sám mám na něm najeto 50000 km a krom výměny pár kapek oleje jednou ročně o něm nevím. A vlastně ani o motorce. Měnil jsem gufero na řadičce a jednu žárovku. Toť vše

_Kibo (40) napsal 01.08.2023 v 10:50

Ahoj chlapy. Díky za výborný test

PolarBearOne (18) napsal 01.08.2023 v 08:16

Parádní test.

steve2 (103) napsal 01.08.2023 v 07:12+5

Test moc pěkný, konečně i spolujezdec. Roman mě vážně pobavil.
Ale REDAKCE, chlapi kdy už otestujete “novou “ KTM 1290 S proti tomu 1000x testovanýmu GS? Vždyť obě testovačky se dají v pohodě půjčit. Pokud to už bylo, omlouvám se ale nemůžu to tu nikde najít.

Obycejny_clovek (325) napsal 31.07.2023 v 23:15+4

Jedna sezona na GS mě přesvědčila BMW prodat kvůli jeho mnoha kladům a třem zásadním chybám.
+ jelo to parádně, podvozek žehlil... a žehlil tak dokonale, že jsem nevěděl, po čem jedu
+ cestování ve dvou bylo tak lehké, že se stalo čistě sterilní záležitostí - manželka mi vzadu usínala a připadali jsme si jako staří manželé na harley davidson
+ brzdilo to luxusně - tak luxusně, že jsem netušil, jak moc brzdím, protože předek se nepotápěl

- vyplétaná kola - věčně nějaký drát povolený
- bezklíček - i přes čerstvou baterii to ztrácelo spojení a pořád mě to otravovalo
- přední plexi - uchycení na motorce vypadalo, že každou chvíli odejde, kolečko na pravé straně

Nemám zkušenost s Tigrem, ale asi by mi seděl více.

alexa7 (101) napsal 31.07.2023 v 22:24+1

Jazdim s mazelkou 30 rokov a “dopracoval”som cez hromadu motoriek prave ku GS 1250. A to ma k BMW netahalo vobec a ta cena uz vobec nie To ze Triumph je horsi vo dvojici to s klasickym podvozkom ucite nema nic spolocne. Napriklad s KTM 1190, ktoru som mal 2 sezony, sa mi vyborne jazdilo vo dvojici a podvozkovo bola asi este lepsia.
zo zvedavosti som ju vymanil za gs 1200 2015. Po 1190 to bolo motoricky riadny krok spat , ale manzelka si vzadu pochvalovala. Tak som isiel do 1250 , ten motor sa priblizil k 1190 a manzelka vzadu je spokojna , takze sme obaja spokojny
Este dodam ze ak by som jazdil sam urcite sa vratim ku KTM.
Triumpha som len skusal ale vobec mi nasadol.


Metric (12) napsal 31.07.2023 v 20:14

K Tigru mi tam chýbajú dve poznámky:
1. Motor na rozdiel od predošlých Tigrov odspodu zaberá ako býk a má aj pekný zvuk, hore je síce tá výkonová špička, ktorá človeka poteší a u GS absentuje, ale čo je horšie, príšerne vibruje do riadidiel. Po pár hodinách užívania si vás bude brnieť ruka a prejdete na ten točivý moment v nízkych otáčkach, kde o malý kúsok dominuje BMW.

2. Tiger je malá mašina, je to vidieť aj na fotkách, kde musí testovací jazdec sedieť takmer na spolujazdcovom sedadle, aby sa vošiel. Ja som bohužiaľ rovnako vysoký, ale mám krátky trup a dlhé nohy a nedalo sa mi radiť a používať zadnú brzdu. Takže keď ste vysokí, poobzerajte sa inde. BMW, mimochodom, je ergonomicky vždy dobre prepracované.

Codo (354) napsal 31.07.2023 v 18:01

Myslím, že kluci řekli všechno, co by případnej zájemce chtěl vědět. Jasně, kdo už jezdil předtím na GS nebo má jiný podobný zkušenosti z velkejch cendur, ten tomu dá punc vlastních preferencí. Za mě pěknej test a dostatek informací. Díky!

NewKy (27) napsal 31.07.2023 v 13:20+11

Volbou rozumu je určitě GSo, ale říkám si - když už člověk udělá to nerozumné rozhodnutí koupit si motorku, byla by škoda udělat další chybu a koupit si rozumnou motorku

Motorky se mají kupovat srdcem, a aspoň to mé je vůči GSu úplně netečné, nic mi to neříká. Když už bych hledal takovouhle tlustou Bertu, půjdu k Ducati nebo KTM, a možná bych si zkusmo osedlal i testovaného tygra.

K167 (1499) napsal 31.07.2023 v 11:58+2

Kluci, parádní srovnání.

A jak že to říkal ten Josef Váchal?

Rozumný vždy myslí
na ledviny, játra,
po nějaké "střední třídě"
pátrá?

Tak nějak to, myslím, bylo

ckp13 (82) napsal 31.07.2023 v 10:49+2

Výborné porovnání, asi bych mohl souhlasit se vším. Mám ale jednu poznámku. Hodně se řeší, že po aktivaci Tigera (nebo možná i jiné motorky) naběhne displej dost pomalu. To je fakt, mohlo by to být svižnější. Je to ale něco, co by se vůbec mělo řešit? V praxi přijdu k motorce, pípnu dálkovým ovládáním a aktivuji ovladačem na pravé straně řídítek. Než si nasadím přilbu, rukavice a zkontroluji zapnutý zip u kalhot, je motorka už dávno připravená na nastartování. Ona čeká na mě, ne já na ni!
Dost mi to připomíná dobu, kdy se řešil start operačního systému počítače - někomu startoval 5 sekund, ale jinému třeba i 7 sekund. Jaká hrůza!

Mám velkého Tigera cca rok a má najeto 20 000 km. Bez jediné závady. Jsem s ním maximálně spokojený a můžu říct, že se i přes svoji "pomalost" aktivuje o dost rychleji než já

traki (121) napsal 31.07.2023 v 10:20+2

Tak jsem se dočkal - konečně někdo postavil vedle sebe do testu tyhle dvě motorky. A spadl mě kámen ze srdce. Proč? Díky těmhle větám: Na dlouhou cestu ve dvou má asi navrch R 1250 GS, je to desítkami let prověřený model a dosvědčují to desítky tisíc každoročně prodaných motocyklů. Naproti tomu na zábavné svezení nebo třeba kratší cestu do hor by moje srdce jednoznačně volalo po Tigeru, který podle mě skvěle vystihuje to, co chceme v dnešní době od motorek. To znamená zábavu a požitek z vlastnictví dokonalého a nádherného stroje.

Naprosto dokonalý to není ( to je jen Pán Bůh ) , ale je to kurva dobrý!

JohnnyS08 (219) napsal 31.07.2023 v 10:13+1

"...pořadí zapalování T-plane, které postupně rychle za sebou odpálí všechny tři válce, a pak nechá klikovce půl otáčky volno." - To by platilo, pokud by to byl dvoutakt

Zapálí krajní válec, 1/2 otáčky, zapálí druhej krajní válec, 3/4 otáčky, zapálí prostřední válec, 3/4 otáčky a opět pálí krajní válec.

2 reakce

FilipT
FilipT 31.07.2023 v 10:44

Díky za upřesnění, máš pravdu, není to postupně ve smyslu v 1-2-3. válec, jen časově.


jets (522) napsal 31.07.2023 v 09:55+3

bezesporu dvě skvělé motorky, které si svoje zákazníky najdou a ti se potom můžou hádat, která je lepší

Lucasbiker (175) napsal 31.07.2023 v 09:35

Inu podobné shrnutí jsem tak nějak čekal, ale spíše by mě zajímalo, jak je to u těchto motorek se spolehlivostí. Bude z dlouhodobého hlediska (řekněme 100.000km) spolehlivější a na provozní náklady lepší BMW nebo Angličan?

robfor (28) napsal 31.07.2023 v 09:35+4

Rekl bych, ze v realnem provozu v zapadni Evrope pripada na dve GSa jedno cenduro jakekoliv jine znacky , cili to by fakt museli u BMW neco totalne podelat a zaroven by se nejaka konkurence musela vytasit s necim z naprosto jineho sveta, aby se spokojeni zakaznici od BMW rozhodli presedlat. Otazka je, kdo by to mohl byt, jestli Anglican nebo Ital nebo Japonec nebo kdo. Kazdy to zkousi a nic moc z toho neni.
A mezitim Cinan ciha za bukem, sonduje trh a dela si pilne poznamky, protoze chce taky vlezt do tohodle premioveho segmentu, otazka neni jestli, ale kdy. Zatim na to nema. Zatim...




TOPlist