faber_aprilia




Testujeme Hondu Hornet, co vás na něm zajímá?

Už zítra touhle dobou budu mít za sebou první kilometry na novém Hornetu, kolem kterého se to otazníky jenom hemží. A právě teď máte prostor přidat ty svoje, na které se na jihu Španělska pokusím najít odpovědi.

Kapitoly článku

Honda Hornet otevírá novou kapitolu Hondy s novým motorem 750 cm3. A začátek je to trošku svérázný. I mě kampaň Hondy nalákala na agresivního streetfightera s pěkně ostrým žihadlem. Prostě bombastická motorka, jako byl při svém příchodu první Hornet. Ale finále je nakonec trochu mírnější, decentnější, v uvozovkách to máme vzhledově jenom trochu nafouklé CB500. Ale vsadím boty, že Honda to má jako vždycky skvělé vymyšlený a bude to trefa do černého. Stačí se podívat na cenovku. Nahatá sedmpade od Hondy za 190 000,-, to se bude prodávat samo.

Ve finále ale technika není vůbec zlá, jen nesmíte čekat ostrého streetfightera. Ocelový rám a k tomu přední vidlice Showa SFF-BP s centrálním tlumičem, kde si nastavíte předpětí. Žádné další nastavení, ale jak známe tyhle komponenty třeba z CB650R, oni to v továrně umí nastavit pro většinu běžných situací dobře. Otazník je, jak naladí kromě podvozku brzdy. Přední čtyřpístkový radiální třmen vypadá dobře, ale je k němu jen obyčejná pumpa a je pravda, že párkrát jsme od tohoto kompletu čekali víc. Naopak moc víc už nejde chtít po elektronice v čele s 5“ TFT displejem – čtyři jízdní režimy, tři úrovně výkonu, brždění motorem, kontrola trakce a kontrola zvedání předního kola, za přáplatek rychlořazení. No dobrá, mohla by být náklonová, ale to jsme zase u toho, že jsme s novinkou někde mezi CB500F a CB1000R. Takový ten správný mezistupeň za dobré peníze a už teď si myslím, že to bude taková ta chytrá horákyně.

Největší otazníky jsou samozřejmě nad motorem. Původní Hornet měl čtyřválec z CBR, tady máme „trendy“ řadový dvouválec s výkonem 92 koní, 72 newtonmetrů a přesazením ojničních čepů o 270° alias „devadesátkové véčko“. Honda přitom láká na jeho charakter, má být silný zespoda a zároveň točivý s vrškem. Mě teda nalákali, protože jestli se jim povede v podstatě nafouknout motor CB500, tak to bude šleha. Pětistovka je totiž krásně živoučký motor, na svůj objem má hroznou chuť do života, baví ho jít do otáček a jízda s ním je taková veselá a radostná. A jestli tuhle charakteristiku podpoří nějakým extra krouťákem zespoda a trošku šťavnatou špičkou, tak to prostě bude skvělý a zábavný svezení.

Takže ať si říká, kdo chce, co chce, já se na svezení na novém Hornetu těším a jsem strašně zvědavý. Na papíru neohromí technikou, která by mohla konkurovat prémiovým evropským naháčům ve třídě, ale má potenciál být skvěle zábavným a univerzálním naháčem.

Podívejte se na první dojmy z představení na výstavě Intermot 2022

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Tak co, jste také zvědaví? A co vás na novince nejvíc zajímá? Ptejte se pod článkem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Honza Zajíček

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Krakatau
Dotaz od Krakatau položen 22.11.2022 11:07

Najviac ma bude zaujímať (aspoň kým ju nevyskúšam) subjektívne porovnanie s etalónom triedy - MT-07, či už spracovanie, jazdné vlastnosti a celkový pocit.

nous
Dotaz od nous položen 22.11.2022 11:16

Ahoj, Honzo zeptej se kde se vyrabi a rovnou se tech sikmookych kluku zeptej, kde se dela i Transalp, Urcite to budou vedet, diky

Fyro
Dotaz od Fyro položen 22.11.2022 11:38

ahoj,Mě zajímá fun faktor týhle motorky.Ve srovnání s MT 07,Z 650,sv 650. plus kvalita podvozku ,Chování na rozbitější silnici.

díky

cunado
Dotaz od cunado položen 22.11.2022 12:08

Zajímá mě posouzení, jak se na ní budeš cítit ergonomicky při své výšce 183 cm. Že naháči obecně nejsou motorky pro dlouhány, je jasné, ale u některých se to "dá" :)
Díky za posouzení/srovnání.

Pepa_28
Dotaz od Pepa_28 položen 22.11.2022 12:37

měřím 191 cm, co na to geometrie Hornetu , vejdu se ?
ted jezdím CB 500X a v hledáčku mám NC 750 nebo Horneta, 35Kw mi je občas je málo
Jezdím pouze silnici , dojíždění do práce květen až září cca. 6000km

JardaBar
Dotaz od JardaBar položen 22.11.2022 13:26

Jak je na tom motorka s vibracemi?

MilanČ
Dotaz od MilanČ položen 22.11.2022 15:21

Ahoj Honzo, zajímalo by mě jak na novém Hornetu ve vyšších rychlostech fouká s tím minimalistickým větrným štítkem. Vlastním CB 500 F a bez plega by obzvlášť delší jízda již požitkem rozhodně nebyla.
Děkuji

nous
Dotaz od nous položen 22.11.2022 16:03

Ahoj, kdyby to bylo mozne, svez kamarada a nech se svezt kamatradem (pokud se nebojis) a rekni co si o tom myslis. Diky

JacobJ
Dotaz od JacobJ položen 22.11.2022 16:05

Honzo, 4 veci:

1. nastavenie podvozku a vyváženie medzi predkom/zadkom. Ide z toho skôr rozpočtový pocit alá MT-07 alebo je to poctivý fortel?
2. účinnosť bŕzd a kalibrácia ABS
3. odozva quickshifteru (ak budeš jazdiť kus ktorý ho má). Vedel by si to porovnať napr. s tým na MT-09 ktorý je podľa mňa jeden z top QS?
4. spotreba
5. A ešte jedna vec - servisné náklady. Aký tam bude servisný interval? Je tá Uni-cam hlava jednoduchšia na nastavenie ventilov ako DOHC a aký je tam interval?

Dík!

pavkre
Dotaz od pavkre položen 22.11.2022 17:49

Mě by zajímala i celková kvalita zpracování v porovnání s novou Suzuki GSX-8S. Zatím asi tedy jen z dojmů z veletrhu. A porovnání/využití jednotlivých jízdních režimů a módů.

wild38
Dotaz od wild38 položen 22.11.2022 18:55

Ahoj, zajímalo by mě:
1. nový hornet je snad všude focen z pravé strany - po jízdě, jak moc bude zaflákaná od kamínků apod. nádržka/kryt koukající z pod motoru z levé strany.
2. projev v nízkých otáčkách při provozu v zácpě a popojíždění, zda není ucukaný.
3. letos je to vidět skoro u všech motorek, že budiky/tablet nejsou vůbec ze předu aerodynamicky kryté nebo aspoň za světlem jako kdysy, tak jak to bude vypadat po jízdě např. od hmyzu.
4. kvylita zpracování plastů, na fotkách jsou vidět celkem mezery u dílů kapotáže.
5. boční stojan - vypadá jako že jeho nožička vyjde těsně pod levou stupačku, zda se bude hledat dobře nebo ne jako u pár modelů hondy.
6. "spínací skřínka kam dávate klíč (nebo jak se to jmenuje) - uživatelsky zda je tendence se kvůli umístění za řídítky netrefit nebo poškrábat si display budíků.
7. jak to svítí ve tmě.
8. jde postavit na zadní? :D

h.pepino
Dotaz od h.pepino položen 22.11.2022 20:08

Jsem zvědavý, jaký na Vás udělá dojem. Já jsem se na něj strašně těšil (různé weby ukazovaly krásné vizualizace, jak by mohl vypadat) a pak z toho vypadne taková nudná CB500 po faceliftu. Opravdu pro mě obrovské zklamání. Koukal jsem i na zahraniční fóra, a také bych řekl negativní přijetí. Jedině tak cena vůči Číně asi konkurenceschopná. Dík moc.

TruckerSalám
Dotaz od TruckerSalám položen 22.11.2022 22:27

Mám CB 500F a je mi trochu malá. Měřím 187, tak mě zajímá, o kolik je nový Hornet větší. A jak to bude s jízdní pozicí a komfortem. Jsem zvědavý, jako opice, jak to pojede. Páč za ty prachy jdu do něj.

Sir_CHerokee
Dotaz od Sir_CHerokee položen 23.11.2022 09:03

Tuctový 2 válcový Hornet mě celkem nezajímá. Spíše, kdy přijdou inovované 4 válce? Teda jestli vůbec budou.

Guzo
Dotaz od Guzo položen 23.11.2022 10:07

Ahoj!
Opýtaj sa,prečo je tá motorka taká hnusná. Kto vymýšľa tento dizajn?
Dík .

DZARDINO
Dotaz od DZARDINO položen 23.11.2022 11:08

Já myslím že když je to Honda, tak to prostě bude fungovat. Sedneš, nastartuješ a jedeš. Žadný "praní" s ničím. Prostě 100% funkční stroj a i servis bude v pohodě. Kdo chce extrémy, musí jinam. Honda ladí motorky pro všeobecnou populaci, to jest i pro ty co jsou za řidítky méně šikovní.

DCT k Hornetu bude ?

650ccm
Dotaz od 650ccm položen 23.11.2022 11:27

Ahoj. Mám 3 takové dotázky:
1. Jak moc je plně natankovaná stabilní na tom policajtovi (hlavně na měkčím povrchu)? Nebude mít tendenci padat?
2. Počítají s doplňky (padáky, nosiče, ...)?
3. Je něco vidět v těch zrcátkách? Odhaduji, že ramena.
Dík.
Jarda

FrogySkoky
Dotaz od FrogySkoky položen 23.11.2022 12:05

Kolik km je servisní interval?

PEPEE01
Dotaz od PEPEE01 položen 23.11.2022 12:41

Ahoj.
1) Zajímá mě charakteristika motoru, zda jde uživatelsky přívětivě "od spodu", nebo se musí držet nad středním pásmem, aby to trochu jelo.
2) vibrace motoru, pokud jsou tak v jakém pásmu otáček a v jaké rychlosti
3) podvozek a brzdy, jestli to není totální rozpočtovka, tedy zda z člověka na české cestě nevykkepe duši, ale zároveň i snese ostřejší jízdu bez prohupování či odskakovaní.
3)stabilita motorky a případně odvod větru při rychlostech 130 a výše. (aby to nebylo tragické např. jako u Tridentu)
4) sedlo: jak z toho brzy bolí prdel, tvrdost a kvalita použitých materiálů
4) příslušenství pro možnosti delšího výletu

Díky

skchampi
Dotaz od skchampi položen 23.11.2022 13:23

Ahoj, mňa by zaujímala ergonómia posedu pre jazdca s výškou 175 cm ( aspoň odhad) a aká je ochrana pred vetrom

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.
Motokatalog.cz



faber_motoguzzi
Objednat reklamu
TOPlist