Testujeme novinky QJMotor ve Španělsku
Text: Jan Rameš | Foto: QJMotor | Zveřejněno: 15.3.2024 | Zobrazeno: 10 111x
Tenhle týden k nám do redakce nechoďte ani nevolejte, nikoho tam nenajdete. Úplně všichni totiž jsme někde v zahraničí na testování. A na testování novinek od značky QJMotor máme redaktory dokonce dva, Zajoch s Honzisem proklepnou tři adventury a jednoho cruisera.
Čínská značka QJMotor do toho šlape velice silně. Na evropském trhu se prezentovala teprve na podzim roku 2021, kdy s ní mateřský koncern Qianjiang přišel jako se svou prémiovkou. Možná překvapivé rozhodnutí, když do té doby vedle „běžného“ Keewaye bral jako top značku italskou Benelli, která mu patří už téměř 20 let. QJMotor postavil až nad ni a s hodně velkou nadsázkou můžeme kvéjéčka brát jako takové Benellky s ještě lepší výbavou a kolikrát i lepší cenou.
Jak je u Číňanů v posledních letech zvykem, musíme počítat s velkou modelovou ofenzívou v mnohem kratších intervalech, než na co jsme zvyklí od evropských a japonských značek. U Číňanů co bylo nové loni, je letos už zastaralé, protože je tu nový model. Když QJMotor oficiálně debutoval na českém trhu loni v srpnu, testovali jsme prakticky všechny stroje, s nimiž k nám značka vstupovala, a teď letíme do Španělska, kde nás čekají další novinky, přičemž my jsme si vybrali ty nejzajímavější.
Hlavním tahákem jsou samozřejmě nové dobrodružné osmistovky, tedy SRT 800S na silničních 17“ litých kolech a SRT 800SX na drátech s přední větší devatenáctkou. Tohle je nová vlajková loď kvéjéčka s dvouválcem o výkonu 92,5 koně, ale tady nepůjde ani tak o výkon, jako hlavně o cestování. Velká 24litrová bandaska, mohutná kapotáž a velmi bohatá výbava obsahující padáky, vyhřívání rukojetí i sedel, hlavní stojan, TFT displej s navigací, nastavitelné odpružení Marzocchi, brzdy Brembo… Cenová politika je agresivní a my otestujeme nejlevnější i nejdražší osmikilo – silniční v základní výbavě za 195 tisíc a to dobrodružnější, navíc vybavené trojicí hliníkových kufrů, které takhle stojí 220 tisíc.
I třetí stroj bude adventura, ale s jiným technickým základem. Model SVT 650X pohání nikoli řadový, nýbrž vidlicový dvouválec o výkonu 76 koní, a je to takový čínský V-Strom 650. Výbava je tady hodně podobná osmistovce a příliš se neliší ani cena, za šestpade dáte 190 tisíc, s kufry 205. Takže jsme zvědaví, jak velký bude rozdíl proti silnějším sestrám. Esvétéčko si také můžete pořídit ve verzi A2.
Čtvrtý testovaný stroj se předchozím zcela vymyká. Dáme si na silničkách nad Estaponou i pohodičku v sedle nového cruiseru SRV 700. Tedy ona to bude taková divočejší pohodička, protože tohle je sportovně laděný cruiser ve stylu Kawasaki Vulcan S. Což platí i pro ne zrovna typický cruiserový vzhled s velkým zastoupením plastů, který připomíná H-D Fat Bob. Řadový dvouválec o výkonu 76 koní pohání nízký motocykl opět se zajímavou výbavou, třeba v tom malém kulatém TFT displeji najdete opět také navigaci. Tohle bude s cenou 165 tisíc nejlevnější motocykl v testu.
Pokud vás na novinkách QJMotor zajímá něco konkrétního, pište dolů do formuláře, a nemusí se to týkat jenom testované čtveřice.
Informace o redaktorovi
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Otázky a odpovědi
Ahoj, mě by zajímal motor SRT800. Kde se vzal? To je vlastní vývoj QJ, nebo nějaká překopávka některého renomovaného výrobce? Taky jsem zvědav co budete říkat na hmotnost. U 800S na asfaltu by to bylo asi ještě akceptovatelné, ale u SX v terénu??? To Voge 900DS je hodně jinde. A SRT700 k dispozici nebude? Tam by mne zajímala jízda se spolujezdcem. Jestli stačí výkon? Měřím stejně jako ty, prosím o zhodnocení ergonomie a došlápnutí na zem. Díky
Ahoj, původ motoru SRT 800 se nám vypátrat nepodařilo a i kluci z českého zastoupení, kteří testování pořádali (nešlo o tovární záležitost), krčili rameny. Určitě to není sedmistovka se zvětšeným vrtáním a/nebo zdvihem, ten motor je jiný, nicméně jestli mu něco stálo vzorem, nebo je to opravdu čistě vývoj Qianjiangu, to jsme nezjistili. Všechny motory od renomovaných značek, které mě napadly, jsem prohlédl a vyřadil z potenciálních dárců inspirace. Na hmotnost říkám, že je u osmistovky docela znát, zejména když má člověk mezi nohama tu velkou 24litrovou bandasku. Ale tohle jsou cestovní motorky, já bych se tím 19" předním kolem u SX nenechával moc strhávat k nějakým ukvapeným závěrům o vhodnosti do terénu... SRT 700 jsme netestovali, já na ní jel při vstupu značky QJMotor na český trh loni a nepamatuji si, že bych tu motorku do kopce musel tlačit. Čili výkon stačit bude, jenomže tohle je prostě velmi individuální - jeden řekne, že mu na čemkoli pod 1200 kubíků ve dvou chybí síla, druhý ve dvou objede na stopětadvacítce svět... Co se ergonomie týče, tak teď nevím, jestli myslíš 700 nebo 800 :-) Každopádně je dost odlišná na obou strojích, na 700 jsou úzká zavřená řídítka a stupačky vepředu a nahoře, na 800 rovná široká řídítka a stupačky víc pod tělem a níž. Sezení příjemnější na osmikilu, ale v případě SX už to došlápnutí na zem ne vždy vyjde.
Ahoj Honzíku,
souhlasím s Mašerem, také mě zajímá, kdo zkontrolovat motor pro SRT 800S(X).
Podle parametrů na stránkách QJMOTOR (zdvihový objem 799 ccm, zdvih 65.7 mm ...) by se dalo usuzovat na to, že ten motor vymysleli v KTM pro Duke 790 a Adventure 790 (LC8c). Je to tak? Je ten motor stejný? Je to licence?
Dík.
Čau Káčko, viz odpověď výše. KTM bych v tom vůbec nehledal, možná velmi vzdálenou inspiraci (pozice vodní pumpy atd.), ale jinak KTM je falešné véčko, zatímco QJ má čepy po 180 stupních. A dalo by se pokračovat, podívej se na dělení karterů, válec, hlavu, prostě ne, tohle fakt okopírovaná LC8c není :-)
QJmotor nikeho nezajima!!
Fakt? Sakra, tos měl dát vědět dřív. My jsme mohli sedět doma na zadku a u importéra nemuseli mít těžkou hlavu z toho, že jim lidi, kteří nevěděli, že je QJ nezajímá, vykoupili po Motosalonu většinu motorek...
Bude sa vyrábať niečo v dizajne Benelli TRK800? Krásny dizajn z roku 2021, ktorý neuzrel svetlo sveta. Ale keď sa na to pozriem, tak Benelli TRK702 a QJMotor SRT800 majú vždy na sebe niečo z TRK800.
Ako to Qianjiang podelil medzi tieto dve značky? Ako píšete QJMotor prémiovka, Benelli "lacnejšie" modely a dizajnom každá preberá niečo iné?
Na tohle bohužel odpovědět nedokážeme. To jsou otázky na lidi přímo z fabriky, ale tohle testování bylo pořádané českým importérem, nikoli Číňany, takže do takových hlubin jsme se v konverzaci ponořit nemohli.
Ahoj, zajímalo by mě, zda po vašem testování modelu SRT800 S vám na motorce něco scházelo, nebo by jste si při pořizování této motorky hned nechal něco předělat. Ptám se na to proto, že jsem si tuto motorku objednal a v následujícím týdnu po vašem návratu z ESP, mě ji mají sestavit a mám si ji přebírat. Po delší době se vracím za řidítka a vždy jsem jezdil na sup.sportech, tak je pro mě tato kategorie CESTOVNÍ END. neznámé prostředí.
Předem děkuji za vaše případné postřehy a přeji mnoho šťastných a hlavně bezpečných kilometrů všem.
Ahoj, mně scházelo větší plexi. Na tom sportovně laděném S ještě budiž, ale u SX s velkým předním kolem, kufry a jasnou ambicí na dálkové cestování bych prostě chtěl lepší ochranu. Jinak bych už na něj asi nic nevěšel, má toho na sobě víc než dost :-)
Ahoj, já mám jen jeden dotaz: jestli už jsou tyhle motorky plně srovnatelné se zavedenými japonskými a evropskými značkami. A prosil bych pravdivou odpověď bez předsudků, ale i bez zlehčování typu na Čínu super... Prostě ano, ne. Díky!?
Ahoj, na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď: zatím ne. Ale jsou sakra blízko, o dost blíž, než co říká cenové porovnání.
Ahoj,
přehlédl jsem, že mi "automatická oprava" změnila slovo "zkonstruoval" na "zkontrolovat", mělo to být samozřejmě takhle:
"... souhlasím s Mašerem, také mě zajímá, kdo zkonstruoval motor pro SRT 800S(X) ...
Četl jsem mezi řádky :-) automatické opravy dokáží vytvořit nejednu více či méně humornou situaci...