globalmoto_duben_nolan




Na český trh vstoupila značka QJMotor, láká na známou techniku a agresivní cenovou politiku

Se značkou QJMotor jsme se poprvé potkali na veletrhu EICMA v listopadu 2021 a na rozdíl od mnoha dalších čínských značek, které se epizodně o průlom do Evropy snažily a neuspěly, tady bylo dopředu jasné, že tohle je velmi dobře promyšlený útok. Že v těch strojích vidíte Benelli? No ještě aby ne, ovšem takové vylepšené…

Kapitoly článku

Víte, jak nejlépe vyhrát konkurenční boj? Že budete konkurovat sami sobě. Takový pan Pierer tohle jede už dávno se svou rodinou KTM/Husqvarna/GasGas, ovšem Číňané ho hravě strčí do kapsy. Benelli, Keeway, MBP a teď QJMotor, to všechno jsou značky, které mají stejného majitele. Tím je jeden z největších výrobců motocyklů v Číně, Qianjiang Motorcycle, jenž produkuje 1,2 milionu motorových jednostopých vozidel ročně a ve fabrice velké jako naše menší město zaměstnává 14 000 lidí. Jo a sám patří do koncernu Geely, což je jeden z největších výrobců vozidel na světě, mimo jiné majitel Volva, Polestaru, Lotusu a napůl i Smartu. Qianjiang Motorcycle není žádná rychlokvaška, tahle společnost byla založena v roce 1985, na přelomu milénia už měla produkci ve výši milionu kusů a dnes vyrábí stroje i pro jiné značky – v Číně už jezdí dva Harley-Davidsony z jejích dílen, MV Agusta od ní má pětpade Lucky Explorera, nové Peugeoty PM-01 jsou taky odsud a běží i spolupráce s rakouským koncernem KSR. Ovšem značka QJMotor jako taková nová je, založena byla teprve v roce 2020 jako high-endová značka celé skupiny a její modely jsou postaveny na základech již vytvořených strojů ostatních koncernových značek, ovšem jsou vždy o něco vylepšené. Takže jestli se vám zdálo, že vidíte na obrázcích nějaké trochu upravené Benelli, tak teď už víte, se vám to nezdálo, ovšem úplně stejné stroje to nejsou, protože „kvéjéčka“ nabídnou v trochu jiné podobě lepší výbavu.

O tom, že „kvéjéčka“ nezůstanou jenom na výstavních molech, ale velmi brzy se rozšíří i na prodejní plochy, nebylo pochyb. Však je Qianjiang Motorcycle výrazně tlačí vpřed a každý český fanoušek motocyklového sportu určitě zná minimálně logo, vždyť Filip Salač jede letos u Gresiniho právě v barvách QJMotor! Nejprve se značka soustředila na hlavní evropské trhy, takže své zastoupení má již v Rakousku a Německu, Francii, Itálii, na Pyrenejském poloostrově a v Řecku, a nyní vstupuje i na trh český, přičemž požadavky na importéry byly poměrně přísné a nemohl to získat úplně leckdo. Dokonce se importérem nemohl stát ten, kdo už dováží Benelli! Teď už víme, že na českém (a od příštího roku i slovenském) trhu bude značka QJMotor spojena se společností Asko KC z Modřic u Brna, kterou už od roku 1997 známe coby dovozce Kawasaki a od letoška i značky Fantic. Silný importér je zárukou, že věci budou fungovat, jak mají, takže se můžeme těšit třeba na testovací roadshow. Nicméně co je důležitější, aby motorky byly skladem a bylo je kde koupit, a to už také funguje, první desítky kusů v České republice jsou fyzicky a dealeři si je postupně naskladňují. Síť autorizovaných prodejců se ještě tvoří, nicméně již teď jich je více než deset. Takže onen vstup na český trh v půlce srpna nebyl pouze virtuální záležitostí.

A jaká je nabídka? V Česku ji bude letos tvořit celkem devět, resp. deset modelů, s motory v objemových třídách 125, 300, 400, 550 a 700 kubíků a s označeními SRK pro naháče, SRV pro cruisery (nebo řekněme klasiky) a SRT pro cestovní endura. Základním modelem je naháč, který trochu hází vidle do těch označení, protože se jmenuje TRX 12. Jde o vzduchem chlazenou 11koňovou stopětadvacítku v příhradovém rámu ve sportovním designu, který útočí cenovkou 67 900 Kč, a přitom má ABS! Příští rok se však nejspíš namísto verze s ABS do nabídky dostane varianta s propojeným brzdovým systémem CBS, která by mohla klesnout až někam k úrovni 60 tisíc. Ceny jsou vůbec velice agresivně nastavené, protože druhá nahatá a čistě sportovní stopětadvacítka SRK 125 S stojí 74 900 Kč a je poháněna 15koňovým vodníkem zamontovaným do dvojitého páteřového rámu, za tuhle cenu navíc dostáváte ještě barevný TFT displej s konektivitou. Třetí stopětadvacítkou je malý cruiser SRV 125, který má stejný 15koňový motor, ale s cenou 69 900 Kč je nejlevnější takhle výkonnou osminkou na trhu, přičemž i tady máte ABS.

Když se posuneme v objemech nahoru, najdeme na webu qj-motor.cz cruiser SRV 300 za 109 900 Kč, který pohání vidlicový dvouválec o výkonu přes 30 koní, ovšem ten bude k prodeji až napřesrok. Vyzkoušet si ho u importéra ale můžete už dnes. Dvouválec, ale již řadový a s vyšším objemem i výkonem (41,5 koně), má i největší z prodávaných naháčů SRK 400, jenž potěší pěkným trubkovým podvozkem, velmi agresivním sportovním designem, TFT displejem s konektivitou, podsvícenými ovladači a dalšími fičurami, to vše při ceně 119 900 Kč.

Z úplně jiného těsta je model SRV 550, což je takové fešné neo-retro a od pohledu velký dospělý motocykl na pomezí kafáče, scrambleru a klasiky, za který zaplatíte 139 900 Kč. Ovšem klasické stroje většinou nemívají pěknou trubkovou kyvku, radiální čtyřpístkové třmeny či kompletní LED osvětlení. Pohání jej známý dvouválec z Benelli, který je v tomto případě zvětšený na 554 cm3 a má přesně těch legislativně povinných 35 kW/48 koní pro řidičák A2, v tomto případě zkombinovaných s točivým momentem 51 newtonmerů. Ze stejné líhně je model nazvaný SRV 550 ST, což je čistokrevný cruiser s nízkým pěkným prošívaným sedlem, řídítky dozadu a stupačkami vpředu za 149 900 Kč.

A stejným motorem je poháněna i menší z trojice adventur, model SRT 550 X, která při ceně opět 149 900 Kč nabídne opravdu hodně bohatou výbavu – vyhřívané rukojeti i sedlo, padací rám, chrániče rukojetí, drátová bezdušová kola 19“/17“ obutá do pneumatik Metzeler apod. V ceně máte i nosiče kufrů, za příplatek 15 000 Kč si budete moci pořídit i trojici bytelných hliníkáčů o objemu 112 litrů. A to samé platí i pro poslední dva stroje v nabídce QJMotor, které podle našeho soudu budou opravdovými bestsellery. Jedná se o sourozeneckou dvojic adventur SRT 700 a SRT 700 X, což jsou motocykly opticky a do značné míry i technicky vycházející z menší pětpade, akorát že proti ní je tady podstatně více síly, dvouválec o objemu 698 cm3 ze sebe dostane 54 kW/73,5 k a 67 Nm (k dispozici bude i seškrcení na 35 kW pro A2). První model jezdí na 17“ litých kolech, iksko má bezdušové dráty 19“/17“ a rozdíl je tu i cenový, 174 900 Kč nebo 184 900 Kč. Výbava je ještě bohatší než na menší motorizaci, tady dostanete ještě nastavitelný podvozek Marzocchi, brzdy Brembo s radiální pumpou či barevný 6,5“ TFT displej s konektivitou.

Jak vidno, vybírat je opravdu z čeho, a my už dokonce víme i novinky pro modelový ročník 2024. Vedle zmiňovaného SRV 300 to bude především kapotovaná malorážka SRK 125 R se stejnou technikou jako u nahatého eska, dále by měly přijít adventury SVT 650 s terénními ambicemi a vidlicovým dvouválcem a SRT 800 na bázi stávající sedmistovky, a příští rok by značka QJMotor měla představit i poměrně revoluční powercruiser vybavený motorem o objemu 600 cm3, ovšem v konfiguraci V4! Sekundární převod ozubeným řemenem a ovládací prvky známé z motocyklů H-D dávají tušit, že tenhle model možná nebude v prodeji jenom pod touto značkou…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 30 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
z.a.j.o.c.h přispěl 15 Kč
jandaxx přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist