Testujeme Hondu Hornet, co vás na něm zajímá?
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Zveřejněno: 22.11.2022 | Zobrazeno: 14 513x
Už zítra touhle dobou budu mít za sebou první kilometry na novém Hornetu, kolem kterého se to otazníky jenom hemží. A právě teď máte prostor přidat ty svoje, na které se na jihu Španělska pokusím najít odpovědi.
Kapitoly článku
Honda Hornet otevírá novou kapitolu Hondy s novým motorem 750 cm3. A začátek je to trošku svérázný. I mě kampaň Hondy nalákala na agresivního streetfightera s pěkně ostrým žihadlem. Prostě bombastická motorka, jako byl při svém příchodu první Hornet. Ale finále je nakonec trochu mírnější, decentnější, v uvozovkách to máme vzhledově jenom trochu nafouklé CB500. Ale vsadím boty, že Honda to má jako vždycky skvělé vymyšlený a bude to trefa do černého. Stačí se podívat na cenovku. Nahatá sedmpade od Hondy za 190 000,-, to se bude prodávat samo.
Ve finále ale technika není vůbec zlá, jen nesmíte čekat ostrého streetfightera. Ocelový rám a k tomu přední vidlice Showa SFF-BP s centrálním tlumičem, kde si nastavíte předpětí. Žádné další nastavení, ale jak známe tyhle komponenty třeba z CB650R, oni to v továrně umí nastavit pro většinu běžných situací dobře. Otazník je, jak naladí kromě podvozku brzdy. Přední čtyřpístkový radiální třmen vypadá dobře, ale je k němu jen obyčejná pumpa a je pravda, že párkrát jsme od tohoto kompletu čekali víc. Naopak moc víc už nejde chtít po elektronice v čele s 5“ TFT displejem – čtyři jízdní režimy, tři úrovně výkonu, brždění motorem, kontrola trakce a kontrola zvedání předního kola, za přáplatek rychlořazení. No dobrá, mohla by být náklonová, ale to jsme zase u toho, že jsme s novinkou někde mezi CB500F a CB1000R. Takový ten správný mezistupeň za dobré peníze a už teď si myslím, že to bude taková ta chytrá horákyně.
Největší otazníky jsou samozřejmě nad motorem. Původní Hornet měl čtyřválec z CBR, tady máme „trendy“ řadový dvouválec s výkonem 92 koní, 72 newtonmetrů a přesazením ojničních čepů o 270° alias „devadesátkové véčko“. Honda přitom láká na jeho charakter, má být silný zespoda a zároveň točivý s vrškem. Mě teda nalákali, protože jestli se jim povede v podstatě nafouknout motor CB500, tak to bude šleha. Pětistovka je totiž krásně živoučký motor, na svůj objem má hroznou chuť do života, baví ho jít do otáček a jízda s ním je taková veselá a radostná. A jestli tuhle charakteristiku podpoří nějakým extra krouťákem zespoda a trošku šťavnatou špičkou, tak to prostě bude skvělý a zábavný svezení.
Takže ať si říká, kdo chce, co chce, já se na svezení na novém Hornetu těším a jsem strašně zvědavý. Na papíru neohromí technikou, která by mohla konkurovat prémiovým evropským naháčům ve třídě, ale má potenciál být skvěle zábavným a univerzálním naháčem.
Podívejte se na první dojmy z představení na výstavě Intermot 2022
Tak co, jste také zvědaví? A co vás na novince nejvíc zajímá?
Odpovědi na dotazy a kompletní test novinky naleznete zde.
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)