globalmoto_duben_nolan




Yamaha FJR1300AE v roce 2014 s elektronickým podvozkem

Velký cesťák od tří ladiček vyjíždí do sezony 2014 v novém provedení s názvem FJR1300AE, který bude vybaven elektronickým nastavováním podvozku. Tahle vychytávka byla doposud výsadou modelu FJR1300AS se sekvenční převodovkou.

Od příštího roku se tak pro elektronicky nastavitelný podvozek mohou rozhodnout i zákazníci, kteří dávají přednost klasickému "manuálnímu" řazení. V nabídce zůstane ale i základní model FJR1300A s levnějšími komponenty odpružení.
Systém elektronického podvozku usnadňuje práci při nastavování odpružení podle kvality jízdního povrchu a zatížení motorky. Na výběr je ze čtyř základních konfigurací, a jezdec si jednoduchým stiskem tlačítka na řídítkách může zvolit režim "Sólo jízda", "Sólo jízda se zavazadly", "Jízda ve dvou" nebo "Jízda ve dvou se zavazadly". Kromě toho systém umožňuje nastavení  útlumu na "Soft", "Standard" nebo "Hard" pro každý z uvedených režimů, což dělá celkem 12 různých kombinací. Přesnější doladění podvozku lze pořád provádět manuálně.
S aplikací elektronicky nastavitelného podvozku souvisí také použití převrácené přední vidlice, která má rozdělené nastavení komprese a útlumu - mechanismus řídící kompresi je umístěn v levé vidlici, útlum se nastavuje v pravé trubce. Stejný systém Yamaha používá v superbiku YZF-R1 i v závodním speciálu MotoGP YZR-M1.
O jízdní komfort se dále stará velká spousta systémů, jako třeba možnost nastavení palivové mapy (D-mode), elektronická kontrola plynu (YCC-T), kontrola trakce, elektronicky nastavitelné plexi, vyhřívané rukojeti nebo pokročilé ABS. 
FJR je čistokrevný dálkový cesťák a jeho parametry to jen potvrzují. Motor o objemu 1 298 ccm a výkonem 145 koňských sil při 8 000 otáčkách je silným a přitom tichým společníkem na všech cestách. A s 25 litry paliva v nádrži budete tankovat po více než 400 kilometrem.
Cena nového modelu na našem trhu zatím nebyla stanovena, ale jen pro ilustraci uvedeme ceny modelu 2013. Za základní verzi FJR1300A si prodejci aktuálně řeknou o zhruba 340 tisíc korun a cena verze FJR1300AS atakuje až půlmilionovou hranici! Je asi jasné, že nové AE nebude zrovna levnou a masovou záležitostí. Nicméně, pořád jde o špičkovou cestovní motorku, která má co nabídnout.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist