yamaha_demo_tour




Yamaha 2019: Nabroušená YZF-R125 a pohodový Tracer 700GT

Veletrh Intermot otevře své brány až v úterý, ale Yamaha se rozhodla první várku svých novinek představit už teď. Být nám 16 let, máme novou modlu, protože totálně přepracovaná R125 je fakt krutopřísná!

Kapitoly článku

Dlužno říci, že v samotném Kolíně nad Rýnem na Intermotu už to na žádnou další novinku nevypadá. To je totiž problém sudých ročníků - to se koná jak každoroční EICMA v italském Miláně, která bude na začátku listopadu, tak právě Intermot. Výrobci stojí před rozhodnutím, které modely kde odprezentovat. A jelikož Yamaha nemá do Kolína avizovanou žádnou oficiální tiskovou konferenci, troufneme si tvrdit, že tohle jsou do listopadu jediné novinky 2019, které od tří ladiček uvidíme.

Nicméně to vůbec nepodráží důležitost nové YZF-R125. V záplavě nových velkých objemů by třeba zapadla, a to v Yamaze určitě nechtějí. Protože tahle motorka by se mohla stát měřítkem ve své třídě. Ne že by dosavadní ročníky nebyly dobré. Zejména ty poslední, nabízené od roku 2014 a vybavené USD vidlicí a radiálním brzdovým třmenem, si to nemilosrdně rozdávaly s KTM RC 125, která byla doposud považovaná za nejlepší kapotovanou stopětadvacítku. Jen byly takové trochu bachraté. Ovšem novinka 2019 s designem královské R1 vypadá prostě božsky. Tady té DNA celé R-řady prostě věříte.

Je-li vám 16, zajímají vás u stopětadvacítky vlastně tři věci: jak vypadá, kolik stojí a kolik z ní vytáhnete. Vzhled máme vyřešený, tohle se prostě bude líbit. Agresivní kapoty, pěkná nová 11litrová nádrž,  LED světla vpředu i vzadu, 140mm guma vzadu namísto předchozí stotřicítky a parádní LCD přístrojovka, tohle vám před školou zajistí VIP parkovací místo. Škoda jen toho výfuku, ten by šel udělat hezčí.

Kolik stojí, to nám Yamaha určitě prozradí až na začátku příští sezony, stejně jako kolik pojede. Ony na maximálku beztak všechny stopětadvacítky jedou tak nějak podobně, protože nemohou mít víc než 11 kW alias 15 koní, ovšem důležité je, jak rychle se na tu maximálku dostanou. A tady Yamahu pasujeme na černého koně. Její čtyřventilový jednoválec se totiž může pochlubit systémem VVA, což je zkratka pro Variable Valve Actuation čili variabilní ovládání ventilů! Tuhle vychytávku dostal už před třemi roky skútr Nmax a za jízdy to opravdu pěkně pocítíte. Na vačkové hřídeli jsou dvě vačky různých profilů, v nizkých a středních otáčkách běží motor na jednu z nich, ve vyšších se vysune takový čudlík, který aktivuje druhou vačku s agresivnějším časováním a vyšším zdvihem - koukněte na video, z něj to pochopíte nejlépe.

VIDEO: Variabilní ovládání ventilů VVA

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

To ovšem nebyly jediné úpravy na motoru směřující k lepší dynamice. Nové erko se může pochlubit jinou hlavou s většími kratšími ventily a menším spalovacím prostorem, takže efektivita spalování je ještě lepší. A když to dobře hoří, je z toho více síly a není potřeba tolik paliva, to je přeci logické. Upraveno bylo také chlazení, nyní se jednoválec bude rychleji ohřívat při studených startech a naopak méně přehřívat, až budete stát v letní zácpě.

Podvozek se může pochlubit novou kratší hliníkovou kyvnou vidlicí, nesoucí kolo s již zmiňovanou širší zadní gumou, a citlivějšími brzdami. Že to Yamaha se sportováním myslí vážně, potvrzuje také antihoppingová spojka a závodní kryt brzdové páčky. Naopak v každodenním provozu oceníte otevřenější a rovnější dvoudílná řídítka a polstrovanější sedátka. Z téhle motorky nebudou mít v KTM radost...

VIDEO: Yamaha YZF-R125 2019

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Druhým novým modelem od Yamahy je Tracer 700GT. Opakuje se tedy situace známá z větší devítistovky, kterou od letoška také můžete mít ve standardní nebo Gran Turismo verzi. Ovšem u sedmistovky ty rozdíly nejsou zdaleka tak dramatické, jde vlastně jen o tři změny. Ovšem pro cestovní motorku dost zásadní: gétéčko se totiž může pochlubit vyšším nastavitelným plexi (sláva, pro mě to byla jediná zásadní vada na téhle skvělé motorce), komfortnějším sedlem a dvojicí 20litrových kufrů v barvě motorky. Ta může být trojí, vedle černé a modré Yamaha letos přichází ještě s barvou nazvanou Nimbus Grey, což je šedá s červenými doplňky.

A další novinky od tří ladiček už se motají jen a pouze kolem barev. Když zůstaneme u Tracerů, tak i standardní sedmistovku můžete mít v již zmiňované trojici barev.

Standardní Tracer 900 se bude nabízet v černé a nově v Nimbus Grey, gétéčko můžete mít navíc ještě v modré.

Pro Yamahu je pekelně důležitá řada MT, čili sportovní sci-fi naháče od jednoválcové stopětadvacítky přes dvouválcovou třístovku a sedmistovku po  tříválcovou osmpade a čtyřválcový litr. Tady nejsou pro rok 2019 hlášeny žádné změny, pět základních modelů, dvě vyvoněné verze SP pro nejsilnější motorizace. Ty jediné mají pevně dané barevné schéma, zatímco standard si můžete kromě modrých a černých verzí pořídit v úplně nové barvě nazvané Ice Fluo.

 

Ta nahrazuje populární Night Fluo, což byla šedá "základovka" kombinovaná se žlutými ráfky a malými doplňky. Ice Fluo je opět šedá, i když už vypadá spíše jako bílá, a k ní jsou napasovány zářivě červené ráfky a drobné grafické prvky. Nevypadá věru zle...

VIDEO: Yamahy řady MT 2019 Ice Fluo

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

A naposled ještě barvičky: modely XSR z řady Sport Heritage. Tam Yamaha bude nově nabízet provedení nazvané Garage Metal, což bude červený pruh s výrazným černým obrysem na stříbrné nádrži. Prý to má evokovat typická barevná provedení závodních Yamah 70. let.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 3 Kč
jardahoral přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Asklik přispěl 3 Kč
marafzs600 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
DoktorMax přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist