ktm_srpen




Voge 300 GY Rally a 500 AC Trofeo

Loňská novinka na českém trhu, značka Voge z čínského koncernu Loncin, v Miláně představila hodně zajímavé modely. Kromě lákavé ceny totiž perfektně vyplňují mezery na trhu v oblastech, které tradiční výrobci nedokážou obsadit. Hlavní dva modely jsou malé lehké endurko s21 palcovým předním kolem a designově povedený klasický naháč s pětistovkovým motorem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Voge 300 GY Rally

Malé dobrodružné endurko s klasickým offroadovým osazením kol, 21" vpředu a 18" vzadu zatím moc tradičních značek nenabízí a Voge bude vítaným obohacením trhu. Čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec 292 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva Bosch se může pochlubit výkonem 29 koní při 8 500 ot/min a maximálním točivým momentem 25 Nm při 7 000 ot/min. Za ním následuje šestistupňová převodovka. Rám je ocelový s dvojitou kolébkou, vepředu je upside-down vidlice a vzadu kyvka z lehké slitiny s jednoduchým tlumičem. Už v základu by měl být boční ochranný rám a vysoký plexištít, které stroji spolu s „enduráckým“ sedlem dávají sympatický dakarový výraz.

Všechna světla jsou LED a přístrojovka digitální. Technické údaje hovoří o palivové nádrži o objemu 12,5 litru, výšce sedadla 850 mm, bohužel neuvádějí zdvihy odpružení. Brzdový systém se spoléhá na přední kotouč s dvoupístkovým třmenem a zadní kotouč s jednopístkovým třmenem. Rally 300 GY je 2 165 mm dlouhý, 816 mm široký a 1 425 mm vysoký, výška sedadla je 850 mm a světlá výška 280 mm. Suchá váha 139 kg se promítne do provozní hmotnosti lehce přes 150 kg, udávaná maximální rychlost 140 km/h.

Když se podíváme na hlavní parametry, nové Voge Rally jako by přímo mířilo na konkurenci například v podobě Hondy CRF300L/Rally. Téměř shodné hodnoty jako výše zmíněná CRF, ovšem s cenou sníženou zhruba o polovinu (podle údajů pro italský trh). Pokud by se i na našem podařilo na Rally nasadit stejnou cenovku 4400 Eur a vejít se tak do sto tisíc korun bez DPH, možná by řada motorkářů zjistila, že do firmy potřebují nový nástroj ;-)

Voge 500 AC Trofeo

Voge doplňuje svou řadu Classic o model 500 AC (zkratka pro Advanced Classic), Výrobce slibuje dobrou ergonomii a jízdní pozici pro každodenní dojíždění a design využívá řadu zajímavých prvků. Například poctivou plechovou nádrž nebo trubkový rám, který je doplněný šikovně tvarovanými stříbrnými plasty nad motorem. Pěkné je také čisté řešení sedla a zadní části, kdy je držák spz vyvedený spolu s malým blatníčkem a směrovkami za zadní kolo, aby registrační značka a blinkry nerušily podsedlovou linii.

Řadový dvouválec objemu 471 cm3 má výkon 47 koní, díky tomu je 500 AC vhodný pro řidičské oprávnění A2. Zajímavý je i plastový chránič výfukových svodů před kamínky odlétajícími od předního kola. V této třídě zaujme i poměrně velkorysá 19litrová palivová nádrž. Před jezdcem je pak TFT přístrojový panel, osvětlení už je plně LED. Udávaná suchá váha 185 kg se v provozní hmotnosti jen lehce přehoupne přes 200 kg.

Ve výbavě nechybí obrácená vidlice a odpružení Kayaba, o brzdy se postarají dva přední a jeden zadní kotouč značky Nissin. A aby byl výčet zvučných výrobců komponent kompletní, musíme zmínit i obutí sedmnáctipalcových kol do pneumatik Pirelli Angel GT o rozměrech 120/70 ZR17 vepředu a 160/60 ZR17 vzadu. Že měli konstruktéři hodně práce s plněním normy Euro 5 prozrazuje hodně netradiční kónický tvar mohutné koncovky výfuku a jednoduché řešení tělesa přístrojovky, které jako by si přímo říkalo aspoň o malý průhledný štítek. K úspěchu na trhu ale bude hlavním parametrem prodejní cena. Pokud by platila slibovaná úroveň 6 tisíc Eur, bylo by to po přepočtu zhruba 150 tisíc korun a za podobné peníze už nabízí pětistovky i tradiční japonské značky.

Voge 350 AC Trofeo

Místo loňské třístovky přichází nový paralelní dvouválec o objemu 321 cm3. Jde o kapalinou chlazený osmiventilový motor s maximálním výkonem 38 koní. Blok válců je vyroben z hliníkové slitiny. Stejně jako u pětistovky i tady najdeme brzdy J Juan, třmeny Nissin a dvoukanálový systém ABS od Bosche. 17palcová kola mají dělené 6paprskové ráfky z lehké slitiny a obouvají pneumatiky o rozměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Třístovka se od pětikila liší také střízlivějším černým výfukem.

Voge ER-10, elektrická „stopětadváca“

První koncept elektrického naháče už Voge představil na výstavě EICMA v roce 2019, teď před námi ale stojí reálný model s rozjetou výrobou, který je v Itálii v prodeji za 6600 Eur (260 tis. kč). Už kvůli ceně jde o záležitost jen pro elektrické fajnšmekry, výrobce totiž tento stroj sám označil jako konkurenta pro benzínové stopětadvacítky. Tedy až na tu cenu...

U elektrického bajku je všechno jinak. Místo nádrže je úložný prostor, místo motoru je velká baterie, která drží těžiště motocyklu pěkně nízko. Motor je odhalený nad zadní kyvkou a jde o vodou chlazený elektromotor o jmenovitém výkonu 6 kW a výkonu až 14 kW. Celá soustava pracuje pod napětím 60 V a motocykl dokáže rozpohybovat na maximální rychlost 100 km/h. Baterie s kapacitou 70 Ah nabídne dojezd 100 km a nabíjí se z prázdného stavu 4 hodiny.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist