globalmoto_duben_nolan




Voge přidává další modely, sází na klasiky a cestovní endura

Loňská novinka na českém trhu, značka Voge z čínského koncernu Loncin, v Miláně představila hodně zajímavé modely. Kromě lákavé ceny totiž perfektně vyplňují mezery na trhu v oblastech, které tradiční výrobci nedokážou obsadit. Novinkami jsou především malé lehké endurko s 21 palcovým předním kolem, designově povedený klasický naháč s pětistovkovým motorem, adventura 500DSX na offroadových kolech a maxiskútr až nebezpečně podobný BMW. Jo a nechybí ani elektrika!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Voge 300 Rally GY 

Malé dobrodružné endurko s klasickým offroadovým osazením kol, 21" vpředu a 18" vzadu zatím moc tradičních značek nenabízí a Voge bude vítaným obohacením trhu. Čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec 292 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva Bosch se může pochlubit výkonem 29 koní při 8500 ot/min a maximálním točivým momentem 25 Nm při 7000 ot/min. Za ním následuje šestistupňová převodovka. Rám je ocelový s dvojitou kolébkou, vepředu je upside-down vidlice a vzadu kyvka z lehké slitiny s jednoduchým tlumičem. Už v základu by měl být boční ochranný rám a vysoký plexištít, které stroji spolu s „enduráckým“ sedlem dávají sympatický dakarový výraz.

Všechna světla jsou LED a přístrojovka digitální. Technické údaje hovoří o palivové nádrži o objemu 12,5 litru, výšce sedadla 850 mm, bohužel neuvádějí zdvihy odpružení. Brzdový systém se spoléhá na přední kotouč s dvoupístkovým třmenem a zadní kotouč s jednopístkovým třmenem. Rally 300 GY je 2 165 mm dlouhý, 816 mm široký a 1 425 mm vysoký, výška sedadla je 850 mm a světlá výška 280 mm. Suchá váha 139 kg se promítne do provozní hmotnosti lehce přes 150 kg, udávaná maximální rychlost 140 km/h.

Když se podíváme na hlavní parametry, nové Voge Rally jako by přímo mířilo na konkurenci například v podobě Hondy CRF300L/Rally. Téměř shodné hodnoty jako výše zmíněná CRF, ovšem s cenou sníženou zhruba o polovinu (podle údajů pro italský trh). Pokud by se i na našem podařilo na Rally nasadit stejnou cenovku 4400 Eur a vejít se tak do sto tisíc korun bez DPH, možná by řada motorkářů zjistila, že do firmy potřebují nový nástroj ;-)

Voge 500AC

Voge doplňuje svou řadu Classic o model 500AC (zkratka pro Advanced Classic), Výrobce slibuje dobrou ergonomii a jízdní pozici pro každodenní dojíždění a design využívá řadu zajímavých prvků. Například poctivou plechovou nádrž nebo trubkový rám, který je doplněný šikovně tvarovanými stříbrnými plasty nad motorem. Pěkné je také čisté řešení sedla a zadní části, kdy je držák RZvyvedený spolu s malým blatníčkem a směrovkami za zadní kolo, aby registrační značka a blinkry nerušily podsedlovou linii.

Řadový dvouválec objemu 471 cm3 má výkon 47 koní, díky tomu je 500AC vhodný pro řidičské oprávnění A2. Zajímavý je i plastový chránič výfukových svodů před kamínky odlétajícími od předního kola. V této třídě zaujme i poměrně velkorysá 19litrová palivová nádrž. Před jezdcem je pak TFT přístrojový panel, osvětlení už je plně LED. Udávaná suchá váha 185 kg se v provozní hmotnosti jen lehce přehoupne přes 200 kg.

Ve výbavě nechybí obrácená vidlice a odpružení Kayaba, o brzdy se postarají dva přední a jeden zadní kotouč značky Nissin. A aby byl výčet zvučných výrobců komponent kompletní, musíme zmínit i obutí sedmnáctipalcových kol do pneumatik Pirelli Angel GT o rozměrech 120/70ZR17 vepředu a 160/60ZR17 vzadu. Že měli konstruktéři hodně práce s plněním normy Euro 5, prozrazuje hodně netradiční kónický tvar mohutné koncovky výfuku a jednoduché řešení tělesa přístrojovky, které jako by si přímo říkalo aspoň o malý průhledný štítek. K úspěchu na trhu ale bude hlavním parametrem prodejní cena, v Itálii se verze AC prodává o 600 EUR (cca 15 000 Kč) dráž než technicky stejný, ale sportovně tvarovaný model 500R, jenž se u nás letos prodával za 143 tisíc korun.

Voge 350AC

Místo loňské třístovky přichází nový řadový dvouválec o objemu 321 cm3. Jde o kapalinou chlazený osmiventilový motor s maximálním výkonem 38 koní. Stejně jako u pětistovky i tady najdeme brzdy J.Juan, třmeny Nissin a dvoukanálový systém ABS od Bosche. 17palcová kola mají dělené 6paprskové ráfky z lehké slitiny a obouvají pneumatiky o rozměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Třístovka se od pětikila liší také střízlivějším černým výfukem.

Voge ER-10, elektrická „stopětadváca“

První koncept elektrického naháče už Voge představil na výstavě EICMA v roce 2019, teď před námi ale stojí reálný model s rozjetou výrobou, který je v Itálii v prodeji za 6600 Eur (170 000 Kč). Tohle je elektrická alternativa k nahatým sportovním stopětadvacítkám, přičemž ta cena není až tak vražedná. Jen škoda, že si sériovka neponechala udávané hodnoty konceptu, byť tedy nemůžeme říct, že bychom jim někdy nějak moc věřili...

Ale ani tak to není špatné. Vodou chlazený elektromotor, odhalený nad zadní kyvkou, má maximální výkon 8,9 kW/12,1 koně, což je hodně slušné. Celá soustava pracuje pod napětím 60 V a motocykl dokáže rozpohybovat na maximální rychlost 90 km/h. Baterie s kapacitou 3,7 kWh nabídne dojezd 100 km. Rozložení komponentů je typicky elektromobilní, místo nádrže je úložný prostor, místo motoru je velká baterie, která drží těžiště motocyklu pěkně nízko. 

Maxiskútr SR4

Do skútrového segmentu se dá vstoupit všelijak. Většinou to značky řeší nějakým malým městským přibližovadlem, nicméně pamatuji si, že třeba v BMW na to šli úplně z opačné strany - nejdříve udělali maxiskútry. Voge jde stejnou cestou a ta paralela s BMW není vůbec náhodná. Vždyť se na tu jejich novinku SR4 podívejte. Nepřipomíná vám něco?

Jen slepí tam tu inspiraci modelem BMW C 400 GT nevidí, navíc ona to není jenom inspirace. Abychom to zkrátili: kdo vyrábí pro BMW? Čínský Loncin. Komu patří Voge? Loncinu. Co je SR4 po technické stránce? C 400 GT. Možná zabalené v jiném designu a s jinými částečnými řešeními, navíc s horšími motorovými parametry, ale v zásadě to je čínské C 400 GT. Ten design je mimochodem dělaný v Evropě.

Rozměry pneumatik (15 a 14 palců), rozvor, zdvihy odpružení, dokonce i hmotnost, to vše je stejné jako u BMW. Agregát je také použitý stejný, akorát že ve Voge má horší parametry: 21,25 kW/28,9 koně při 7500 otáčkách a 30 newtonmetrů při 6000 otáčkách, BMW nabízí o 5 víc (výkonu i krouťáku). Jestli je to uměle udělané uškrcení, nebo je to třeba jinými tolerancemi a vlastním vývojem motoru, to vám asi nikdo nepoví. Nechybí kontrola trakce, ABS od Continentalu nebo bezklíčkové zapalování a Voge jde ještě dál, když nabídne i další zajímavé prvky ve standardní výbavě. Velký 7" TFT displej disponuje konektivitou a dokáže promítat navigaci, v čumáku najdete vestavěnou palubní kameru, blinkry se sekvenčním rozsvěcením se automaticky rozblikají při krizovém brzdění, v přihrádce pod řídítky máte 12V i USB zástrčky, na levém řídítku najdete ruční brzdu a pod komfortní sedlo nacpete bez problémů integrálku a otevřenou helmu a nepotřebujete k tomu ten diskutabilní FlexCase systém BMW. Uvidíme, jaká bude cena a dostupnost. Každopádně z tohoto modelu asi v BMW nebudou mít radost.

Voge 500DSX 

A na závěr ještě jedna novinka, která není tak horká jako ty výše jmenované, nicméně z komerčního hlediska bude pro Voge asi nejdůležitější. Na českém trhu určitě. Silničně zaměřená adventura 500DS, kterou jsme letos důkladně proklepli hned dvakrát, totiž dostane terénněji orientovaného sourozence 500DSX.

Rozdílů nebude mnoho, hlavní je vypínatelné ABS a vyplétané ráfky s klasickými cendurovými pneumatikami 110/80R19 a 150/70R17, čili vpředu je větší kolo. Co se zdvihů odpružení týče, v technických údajích vidíme dokonce kratší u přední vidlice, ale to bereme jako překlep. Každopádně modely DSX by se na náš trh měly dostat nejdříve, cenově budou vycházet jen o něco málo dráž než DS. U toho se očekává napřesrok lehké zdražení v řádu tisícovek, letos stálo v plné polní s trojicí hliníkových kufrů 168 tisíc, čili DSX by se v podobné výbavě mohlo pohybovat někde mezi 175-180 tisíci.

Podívejte se na všechny novinky z výstavy Eicma v Miláně, které jsme pro vás připravili.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist