yamaha_demo_tour




Eicma: Triumph

Pod tradičními anglickými vlajkami se v Miláně podle předpovědi schovávala nová Daytona 675 a její nabroušená ségra Daytona 675R. Co už ovšem nebylo předem tak jasné je množství nových prvků, které třetí generace tohoto populárního supersportu přináší. Triumph modernizaci rozhodně neodfláknul jenom faceliftem a přestěhováním výfuku.

Kapitoly článku

Daytona 675 a 675 R

V Hinckley začali pěkně zgruntu a pro příští rok vymysleli fungl nový motor, ze kterého dokázali vymáčknout pár koní navíc. Pomohlo jim v tom hlavně větší vrtání (ze 74 na 76 mm) a menší zdvih (z 52,3 na 49,6 mm), respektive vyšší maximální otáčky. Převrtání tříválce se ale neobešlo bez změny konstrukce bloku - ten je kvůli vylepšeným parametrům nyní dělený a dostal silnější stěny válců, které odolají větším tlakům uvnitř spalovacího prostoru. Posun otáčkové špičky na 14 400 ot. za min si vyžádal nové titanové ventily, a pro lepší zásobování palivem přibyla druhá vstřikovací tryska v každém válci. Do směsi bylo potřeba dostat i víc vzduchu, což má na starost větší náporový otvor v přední části rámu, který navazuje na pozměněnou přední masku. Tyto dvě úpravy jezdec pocítí nejen na zadním kole, ale také v uších.
Z podsedlového prostoru zmizely výfukové koncovky, přesunuté do jednoho tlumiče na pravé straně, podobně jako u nedávno představeného Street Triplu. I tenhle zásah do systému přispěl k celkovému nárůstu výkonu na konečných 126 koní a 74 Nm. Antihopingová spojka bude u nového modelu ve standardu, a také převodovka by měla pracovat o něco přesněji.
Spolu s modernizací pohonné jednotky dostala Daytona také nový rám, odpružení, brzdy i kapoty včetně světel. Zadní kyvka je například kvůli výfukové koncovce asymetrická a ušetřila pár deka z celkové hmotnosti, vylepšený podvozek nabízí plně stavitelnou přední vidlici a nový zadní tlumič. Drobná vylepšení se dotkla také jízdní pozice, a úplnou novinkou je vypínatelné ABS s možností přepnutí do okruhového režimu v základní výbavě.
Pro fajnšmekry je pak připravena erková verze s odpružením Öhlins, brzdami Brembo, vylepšeným quickshifterem a červenými detaily. Taky už se nemůžete dočkat?

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist