husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot: Triumph

Pod anglickými vlajkami zůstaly až do tiskové konference zahaleny tři motorky, ale nakonec se z nich vyklubaly pouhé dvě novinky, respektive jeden modernizovaný model ve dvou provedeních. Street Triple a jeho lépe vybavená erková verze zato doznaly změn poměrně zásadních.

Kapitoly článku

Street Triple a Street Triple R

Bez nějaké té špionážní fotky se dneska už neobejde představení skoro žádné novinky. Ani Triumph Street Triple 2013 nepatří mezi výjimky, ale přesto se v Kolíně při jeho představení konalo poměrně velké překvápko. Zatímco 105koňový tříválec zůstal prakticky stejný jako u předchozího modelu, zbytek motorky se změnil víc, než by se dalo odbýt slovem facelift.
I když rám vypadá taky dost povědomě - ale kdo by taky poznal změny v geometrii nebo počtu svárů pouhým okem. Trochu patrnější rozdíl se dá najít u části rámu pod sedlem, která není z ocelových trubek jako dřív, ale z hliníku. Na geometrii se konkrétně zkrátila stopa a zmenšil úhel řízení, takže od nového Streeta čekejme ještě více obratnosti.
Triumph zapracoval i na zavěšení kol - hlavně zadní kyvka potřebovala hodně upravit, aby vznikl prostor na hlavní a nejvýraznější změnu. Výfuky na svém tradičním místě pod sedlem nepřežijí už ani další zimu, protože se stěhují do jedné společné koncovky na pravé straně. Tenhle zásah asi Triumphu u některých fanoušků asi jen tak snadno neprojde, na druhou stranu z velké části přispěl k úspoře 6 kilogramů z hmotnosti, která má nyní v pohotovostním stavu hodnotu 183 kg. Zároveň šlo směrem dolů i težiště, a na tiskovce dokonce zazněl výraz centralizace hmoty.
U základního modelu se přední 41mm převrácená vidlice KYB nastavovat nedá vůbec, zato  Street Triple R má vidlici plně nastavitelnou, a zadní tlumič umožňuje štelovat předpětí pružiny a útlum. Oba modely mají ve standardu vypínatelné ABS a 310mm brzdové kotouče, ovšem Nissiny erka  disponují dvojnásobným počtem pístků oproti dvoupístkům základní verze.

Další modely

V Kolíně jsme si poprvé mohli osahat také nový cesťák Triumph Trophy, který byl představen už začátkem léta během festivalu Tridays. Fotky nelhaly; ve skutečnosti je opravdu mohutný, chtělo by se říci až majestátný. Zajímavá alternativa pro ty, co rádi cestují v business class.

Explorer 1200 XC


The Rumbler

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist