yamaha_demo_tour




Norton se chystá obnovit výrobu

Je to přesně půl roku, co jsme o dění v britské značce Norton psali naposledy. Od té doby bylo ticho a mělo to své důvody – Norton vlastně začíná znovu od píky. Příští měsíc by se měla znovu spustit výroba, a to v úplně nové továrně.

Zhruba 60 km, tolik od sebe dělí Donington Park a Solihull, staré a nové sídlo značky Norton. Součástí obchodu, kdy Norton, resp. společnosti Norton Motorcycles Limited a Norton Motorcycle Holding Limited, koupila značka TVS Motor Company, třetí největší indický výrobce motocyklů, byla sice i šestiměsíční licence na obsazení výrobních prostor, ovšem ta nikdy nebyla využita a nový majitel v Doningtonu žádné motocykly vyrábět nenechal a okamžitě začal hledat nové sídlo. To našel v již zmíněném Solihullu jihozápadně od Donington Parku a kousíček od Birminghamu, čili stále v oblasti zvané Midlands, která je britskou motocyklovou výrobou prodchnutá. Nová továrna má být tou nejmodernější, kterou kdy Norton měl, a také místem všech aktivit týkajících se této britské klasiky – bude tu kromě výroby také showroom a prodejní místo, sídlo vedení i vývoje, stejně jako marketingového oddělení. Všechno pod jednou střechou. To nebývá úplně zvykem. Do plného provozu by v Solihullu měli najet na konci března.

Z Doningtonu byly převezeny všechny stroje i nástroje a nový majitel investoval i do dalšího potřebného technologického vybavení. Jako první půjde do výroby poslední edice legendárního nahatého klasika, model Commando 961 Sport Final Edition. Tohoto decentního černého naháče se stříbrnými linkami vznikne pouze 40 kusů, a potom bude s Commandy šlus – už takhle musí Norton kdysi svoje motory nakupovat od čínské společnosti Jinlang, která práva na jejich výrobu získala od bývalého majitele Nortonu Stuarta Garnera. Bez zajímavosti určitě není, že čtyři kusy z těch 40 poputují do České republiky, kde již mají své majitele! Naše malá zemička tak skoupila 10 % výroby, přičemž český importér má požádáno ještě o další motocykly, kdyby někdo odřekl.

A co Norton čeká dál po konci Commanda? Jako další se začnou vyrábět superbiky V4, nejprve v té první limitované edici SS. Ta sice byla dávno rozprodána, ale stroje nebyly v předchozí éře vyrobeny všechny a zákazníci, kteří je měli objednané (a zaplacené), se v době, kdy byl Norton v nucené správě, mohli rozhodnout, jestli chtějí zpátky peníze, nebo si počkají na svůj motocykl od nového majitele. A jelikož se našli tací, kteří z nákupu couvli, objevilo se několik volných SS. Ty by se měly vyrábět v létě, spolu se standardním modelem RR. A na podzim by snad už konečně měly přijít lehké šestsetpadesátky Atlas, po nichž byla velká poptávka i v Česku.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Kytí přispěla 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist