ktm_zari




Norton se po indické resuscitaci rozloučí s modelem 961 Commando limitovanou edicí

Poslední rok byl pro tradiční britskou značku hodně turbulentní. Nejdříve to byla velká sláva s novými modely Atlas 650, potom šokující uvalení do nucené správy, aby nakonec přiletělo záchranné lano od indické společnosti TVS. Pod jejím vedením se teď Norton chystá dát sbohem ikonickému modelu, který stál za novodobým znovuzrozením značky.

Na konci roku 2008 přivezl Stuart Garner značku Norton z USA zpět do rodné země. Spolu se značkou si ze zámoří přivezl i koncepci novodobého Commanda, na kterém vystavěl zbytek značky. I když o zbytku značky můžeme mluvit hodně nadneseně. Superbiků V4 RR stihla značka vyrobit a dodat jenom pár, výroba dvouválcových šestsetpadesátek se ani nerozjela. Ještě předtím totiž došla britské Metro Bank trpělivost a poslala Norton s několikamilionovými dluhy do nucené správy. Ještě předtím ale stihl Garner prodat práva na motor 961 čínské společnosti Jinlang. V tu chvíli málokdo z fanoušků věřil, a ze zákazníků, kteří si nedávno předtím své Commando objednali už asi vůbec nikdo, že se ještě nějakého nového Commanda dočkají.

Díky indické společnosti TVS bude opak pravdou. Po nezbytných restrukturalizacích a zjištění „co a jak“ se rozhodli pro důstojné rozloučení se s Commandem. Ještě sympatičtější ale je, že tím chtějí také splnit všechny závazky vzniklé během vlády Garnera (i když právně s nimi nemají nic společného) a dodat všechna dříve objednaná Commanda, byť ne v úplně stejných specifikacích. Zajistit potřebné díly k výrobě několika kusů nebo dokonce jednoho exempláře, by nebylo dost dobře možné, proto místo dodání Dominatora, Cafe Racera nebo verze Breitlnig přichází Norton s návrhem závěrečné limitované 40kusové edice Norton Commando 961 Sport Final Edition. I když to tedy nebude pro některé budoucí majitele to jejich pravé vysněné Commando, můžou na tom paradoxně ještě vydělat. Všechny ty závěrečné edice bývají většinou zajímavými sběratelskými kousky, a když k tomu přidáte celý tenhle zajímavý příběh, určitě časem půjde o ceněný artikl. 

Stylové poslední rozloučení s Commandem to bude také díky barevnému provedení. Motocykly britskou továrnu opustí zahalené do černé s decentním stříbrným proužkem. Černý bude částečně také motor, kola, přední vidlice s černě eloxovanými brýlemi, ovladači a dalším příslušenstvím. K decentnímu obleku se hodí i přední karbonový blatník, štítek kolem světla, zadní blatník a kryt řetězu vyrobené ze stejného materiálu. Poslední salva pak zazní z krátkých otevřených koncovek výfuků, nicméně k zákazníkům poputují motocykly i se standardními homologovanými výfuky. Poslední rozloučení se chystá na přelom roku, kdy už by měla být známá také jejich cena.

Podívejte se na videotest modelu Commando 961 Sport

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist