husqvarna_svartpilen_801_2




Moto Guzzi představila speciální edici V7 a řekla, kolik bude stát V100 Mandello

O uplynulém víkendu proběhla v Mandellu del Lariu obrovská odložená oslava 100 let od založení Moto Guzzi. Při té příležitosti italská značka představila novou speciální edici a pro velké evropské trhy spustila předobjednávky očekávané novinky V100, přičemž prozradila, kolik za ni zaplatíte.

Kdo čekal nějaký výroční model nebo úplnou novinku, zapomněl, že všechno tohle už nám Moto Guzzi naservírovala už dříve. Století existence Moto Guzzi totiž spadalo na loňský 15. březen, při té příležitosti značka přišla s trojicí modelů (V85 TT, V7 Stone, V9 Bobber) ve speciálním barevném provedení Centenario, dlužno říci, že moc pěkném. Tou hlavní bombou na loňské září plánovaných Světových dní Moto Guzzi (GMC) potom měl být sportovní cesťák V100 Mandello, jenomže poté, co bylo zřejmé, že se tato velkolepá oslava kvůli covidu nebude moci uskutečnit, Guzzi novinku naživo ukázala až v Miláně na veletrhu EICMA. Nyní již Giornate Mondiali Moto Guzzi konečně proběhly a úplně bez novinky to taky nebylo.

Vlastně vůbec nepřekvapí, že tou novinkou je speciální edice modelu V7, protože asi těžko byste v aktuální nabídce Moto Guzzi našli motorku, která je s historií spjata blíže než tato klasická kráska, od loňského roku vybavená silnějším motorem o objemu 850 kubíků a výkonu 48 kW alias 65 koní. Ovšem v modelu, který se celým jménem nazývá V7 Stone Special Edition, bude mít dokonce 49 kW/66,6 koně při 6700 otáčkách a točivý moment povyskočí ze 73 na 75 newtonmetrů při 4900 otáčkách. Zásluhu na tom má výfukové potrubí Arrow s krátkými baňatými koncovkami, které bude dostupné i jako katalogový doplněk pro ostatní modely V7. Koncovky jsou přizvednuté nahoru a vé-sedmička s nimi vypadá podstatně sportovněji. A všimli jste si těch parádních zrcátek v koncích řídítek?

Vůbec je tahle V7 taková od pohledu dynamická, za což do značné míry může fakt, že v Mandellu za základ zvolili model Stone a nikoli Classic. Co mě osobně těší, že přední blatník, nádrž i podsedlové panely jsou vyvedené v lesku a nikoli matu a pro tentokrát jsem ochoten skousnout i to, že je ta motorka černá. Ve spojení s červenými a stříbrnými linkami jí to sluší, ty samé barvy najdeme i na prošívání luxusněji vypadajícího sedla. Přehlédnout se nedají červené pružiny zadních tlumičů a vůbec nevypadají špatně, lákadlu červených brzdových třmenů naštěstí Italové odolali. Skuteční znalci detailů odhalí ještě černé víčko nádrže, grafitově šedá ventilová víka a černě anodizované kryty vstřikovačů, a pokud byste si nebyli jistí, tak tabulka na krytu řídítek vás ujistí, že skutečně koukáte na speciální edici. Jestli chcete rozbít prasátko a pro tuhle speciálku si doběhnout k prodejci, musíme vás zarazit – vyrábět se začne až na konci září, k nám se tedy dostane nejspíše někdy v listopadu. Připravte si na ni 249 900 Kč, tedy o 30 000 Kč více, než kolik stojí standardní Stone.

Ovšem co už prozradila, je cena oné revoluční novinky představené loni na podzim (viz. naše video z výstavy Eicma níže), sportovně cestovního V100 Mandello. Její technické detaily známe už od začátku – aktivní aerodynamika, úplně nový 1042kubíkový motor s kapalinovým chlazením a parametry 115 koní/105 newtonmetrů, samozřejmě kardan atd. Stejně tak jsme věděli, že fyzicky se s touhle motorkou na showroomech nebudeme potkávat dříve než na konci letošního roku. Nejnovější zprávy hovoří o tom, že by se produkce měla spouštět v říjnu, takže si budeme držet palce, abychom v Česku první kusy měli ještě před Vánoci. Ačkoli v prosinci nebo v lednu, to je u nás vzhledem k podnebí stejně jedno.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Každopádně tou zásadní informací, na kterou jsme ještě pořád čekali, byla cenovka, a té jsme se právě dočkali, byť ještě ne úplně té české. O víkendu Moto Guzzi spustila možnost předobjednání vé-stovky na národních webech v Itálii, Francii, Španělsku, Německu, Velké Británii, Nizozemsku, Belgii, Řecku a Chorvatsku (u nás ani v Rakousku ne, zkoušelo se to prý dříve u jiných modelů a tento systém se v našich krajinách neosvědčil), a když se podíváme třeba na ten italský, tak tam se dočtete, že za základní model, dostupný v bílé a červené barvě, zaplatíte 15 499 EUR. Lépe vybavené Mandello S, které disponuje semiaktivním podvozkem Öhlins a chlubí se zeleno-stříbrným lakováním a hnědým sedlem jako u loňských stoletých edicí, bude stát 17 999 EUR. Tyto ceny jsou včetně italské 22% daně z přidané hodnoty, čili u nás bychom se zřejmě mohli dostat někam k hodnotám 390 a 450 tisíc korun.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist