husqvarna_svartpilen_801_2




Moto Guzzi ukázala nové V100 Mandello s aktivní aerodynamikou

Sto let výročí značky, to chce pořádně oslavit! Nejlíp novým přelomovým modelem, a to se Moto Guzzi letos, zdá se, povede. Podle prvních oficiálních snímků a videa se můžeme na listopadové výstavě EICMA v Miláně těšit na představení nového modelu V100 Mandello s aktivními aerodynamickými prvky.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Italské značce bohužel kvůli covidové situaci nevyšly plány na velkolepé oslavy stoletého výročí značky a uprostřed léta musela zrušit plánované GMG Guzzi World Days. To hlavní ale přeci jen proběhne, a sice premiéra nového sportovně cestovního motocyklu s litrovým dvouválcem. Jak jinak než s válci do stran, protože to je v posledních několika desetiletích hlavní odlišovací znak všech Guzzin. Nový model ale bude naprosto jiný než jeho předchůdci, bude totiž chlazený kapalinou! To prozrazuje mohutný chladič i změna vedený výfukových svodů z válců směrem dolů místo dopředu, jako tomu bylo až dosud. Nová je i převodovka a kardan, u předchozích velkých Guzzin byl kardan napravo, teď se přestěhoval doleva. O to líp vynikne pěkná koncovka výfuku a letmo zavěšené zadní kolo, když je motocykl na bočním stojánku.

Na přesné specifikace si budeme muset ještě dva měsíce počkat až na oficiální představení na výstavě EICMA, ale první oficiální fotografie a neoficiální snímky z dealerské konference prozrazují to hlavní. Ukazují originální silniční crossover s mohutnou kapotáží, která se táhne od předního světla pod sedlo. Zadní část sedla pro spolujezdce je zvýšená a výsledkem je zajímavý mix cesťáku a sporťáku se vzpřímenou jízdní polohou charakteristickou pro silničně cestovní endura. Zkrátka od každého něco a celkové vyznění trochu navazuje na legendární stroje jako TDM či Bandit S.

První zprávy hovoří o 4ventilové technice s variabilním časováním vačkového hřídele, to aby agregát dokázal plnit emisní nároky nejen dnes, ale i do budoucna. Výkon lze zatím odhadnout na přibližně 110-120 koní, nepochybně nebudou chybět palivové režimy a elektronický plyn. Na fotografiích je také vidět kardan, boční monoshock, obrácená vidlice, sedmnáctipalcová kola nebo dvojité kotoučové přední brzdy s radiálními čtyřpístkovými třmeny. V nabídce bude verze se semiaktivním odpružením Öhlins, samozřejmostí bude náklonové ABS a kontrola trakce a TFT displej s možností vlastního nastavení stylu ukazatelů.

Zajímavým prvek se ukazuje na videu, Moto Guzzi V100 Mandello byl měl být první motocykl na světě s aktivní aerodynamikou. S rostoucí rychlostí by se měl automaticky vysouvat plexištít a současně by  se měly otevřít deflektory po stranách.  Za zmínku stojí i jednostranně zavěšené zadní kolo a pěkně sportovní koncovka výfuku, která nechá zadní kolo pěkně na očích. Mašina je obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV s rozměry 190/55 vzadu a 120/70 na sedmnáctipalcových ráfcích.

Nový motor a rám bude téměř s jistotou znamenat příchod dalších nových velkých modelů M-G. S tím souvisí i plány koncernu Piaggio na další rozvoj značky Moto Guzzi spolu s novým výrobním areálem. Další informace a hlavně osobní dojmy vám nabídneme 23. listopadu přímo z Milána, kam naše redakce samozřejmě vyráží.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mark09 přispěl 5 Kč
KubaLou přispěl 5 Kč
Kaabo přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist