ktm_rijen




Kymco s tříkolovým CV3 a AK550 Premium

První koncept tříkolového maxiskútru už jsme tady v Miláně viděli dlouhými pěti lety, teď se ale opravdu rozjela výroba modelu CV3. K tomu se v expozici předvedla luxusní verze AK 550, limitovaná edice Xciting 400 a jako každý rok už „tradičně“ i koncepty elektrických motocyklů SuperNEX a RevoNEX.

Kapitoly článku

Kymco AK 550 Premium

Verze Premium má technický základ modelu AK 550, tedy osmiventilový motor o objemu 550 cm3, který nabízí maximální výkon 51 k při 7,50 ot/min a maximální točivý moment 51,9 při 5 750 ot/min a dokáže skútr rozpohybovat na maximální rychlost 160 km/h. Koncový pohon využívá nový řemen, i tady už je elektronický plyn Ride by Wire, který umožnil nasazení nové kontroly trakce (TCS) a tempomatu. Součástí standardní výbavy je také pokročilý inteligentní brzdový systém AIBS, který doplňuje funkci ABS o náklonovou elektroniku.

Přepracovaná je přístrojovka, která by měla mít větší jas a rozlišením. Ohraničení voličů mění barvu podle zvoleného režimu, na centrálním displeji se zobrazuje navigační a zábavní systém Kymco Noodoe, který umožňuje připojení k chytrému telefonu a zobrazení navigace Turn by Turn na displeji. Dále jsou tu nové ovladače, dálkový klíč a centrální tlačítko zapalování "click and go", které automaticky odemkne elektrický zámek řízení. K tomu pak verze Premium nabídne turistické doplňky a větší větrný štít, samozřejmě s elektrickým ovládáním.

Kymco CV3: tříkolový maxiskútr

Poprvé jsme koncept CV3 viděli už v Miláně v listopadu 2017, od té doby Kymco průběžně slibuje zahájení výroby. Letos jsme se konečně dočkali, první kusy CV3 už prý sjíždí z výrobní linky. Že by tou poslední pobídkou bylo uvedení nové posílené verze Piaggia MP3? V Kymcu dali do tříkolky dvouválec ze své vlajkové lodi AK 550 s výkonem 38 kW/52 k při 7500 otáčkách a 53 Nm při 5750 otáčkách. I tady je kromě ABS i kontrola trakce, dál lze zvolit dvě mapování motoru, buď standardní plný výkon, nebo režim Rain s omezeným výkonem. S hmotností 280 kg není cévétrojka zrovna lehkonožka, ale ve světě tříkolových strojů to zase není až tolik.

Netradiční je způsob pohonu zadního kola, stejně jako u AK550 tady není tradiční skútrový variátor, který slouží jako zadní zavěšení, nýbrž veškerá změna převodů probíhá v „těle“ skútru a síla dozadu jde prostřednictvím ozubeného řemenu. Zajímavá je také volba rozměrů kol, vpřed jsou dvě třináctky, vzadu patnáctka – konkurence mívá vpředu buď stejné, nebo o palec větší ráfky, a vzadu o palec menší. Co se předního zavěšení týče, s dvojicí teleskopů na každém kole CV3 trochu připomíná konstrukci Yamahy Tricity. Kyvný mechanismus umožňuje náklony až 40°. K dispozici je také ovládací systém, který skútr při zastavení uzamkne ve vzpřímené poloze.

Jinak těšit se můžete na pěknou výbavu: bezklíček, Noodoe multimediální systém, kontrola trakce, ABS, tempomat… Velká sláva to asi nebude s úložným prostorem, sedla jsou totiž oddělená a místo je akorát pod tím řidičovým. Nicméně Kymco od začátku k CV3 ukazovalo spoustu doplňků a i na dostupných fotkách je vidět provedení s kufrem namísto sedla spolujezdce, nebo s nacvaknutými bočními kufry. Světla jsou plně LEDková. Za plexisklem se skrývá velký digitální přístrojový štít tvořený 6palcovým barevným TFT displejem.

Kymco Downtown 350 GT

Grand Turismo verze úspěšného modelu Downtown 350, který v Itálii patří k nejprodávanějším skútrům, má ostřejší a modernější tvary a také plně LED osvětlení. Srdcem skútru je kapalinou chlazený motor o objemu 320,6 cm3, který dosahuje maximálního výkonu 29 k a má kontrolu trakce. Jezdí na kolech o průměru 15 palců vpředu a 14 palců vzadu. Informace se zobrazují na barevném TFT displeji. Celkově teď Downtown vypadá zase o něco modernějši.

 

Kymco Xciting 400 VS

Vloni se představila speciální edice S, teď je tu ještě speciálnější limitovaná edice VS. Prodej bude omezen na pouhých 500 kusů, což je vzhledem k obrovské popularitě značky Kymco po celém světě poměrně málo. VéeS má zajímavou grafiku a plné LED osvětlení, technika zůstala nezměněná, takže je zde motor o objemu 400 cm3 a výkonu 34 koní. Z elektronických pomocníků je k dispozici ABS a kontrola trakce.

 

SuperNEX a RevoNEX

Odvážné elektrické motocykly, které společnost Kymco představila už před několika lety, se každým rokem více či méně vyvíjejí a směřují k výrobní verzi. A velkým impulsem k pokračování jejich vývoje je spolupráce Kymca se značkou LiveWire (tj. Harley-Davidson). Proto se práce na projektu podle všeho usilovně obnovují.

Kymco se však rozhodlo pokračovat ve velmi vzácné cestě převodovky, která u elektromobilů běžně chybí. S ohledem na zvýšení výkonu však již nebude k dispozici mechanická převodovka, ale elektronická. Sportovní model Kymco SuperNEX je poháněný řetězem a dá se očekávat, že se ve výrobní verzi bude technicky přibližovat k Livewire.

Naháč Kymco RevoNEX pod šestiúhelníkovým vzorem, který charakterizuje obě kapotáže, skrývá řemenový převod. Značka Kymco u obou modelů už v minulosti zveřejnila předpokládané technické údaje, které je ale třeba brát s rezervou, stejně jako zprávy o připravované výrobě. Poprvé totiž měly tyto elektrické motocykly vyjet z výroby už v roce 2020.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



faber_motoguzzi
Objednat reklamu
TOPlist