Kymco RevoNEX, elektrický naháč s rychlostí až 205 km/h
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: Kymco | Video: Kymco | Zveřejněno: 6.11.2019 | Zobrazeno: 10 969x
Stánek tchajwanské značky je jako vždy hlavně o skútrech, ovšem Kymco se hodně angažuje v elektrice, loni šokovalo elektrickým superbikem SuperNEX a letos je hlavní hvězdou expozice elektrický naháč RevoNEX.
Kapitoly článku
RevoNEX
Výjimečně výkonný silniční motocykl na pokročilé elektrické platformě, nikoli elektrický motocykl s výjimečným výkonem, tak prý máme koncept RevoNEX chápat podle šéfa Kymca Allena Ko. Ten mluvil i o nové definici kategorie sportovních naháčů a pěti základních bodech, které se k RevoNEXu pojí.
Zaprvé, je tady šestistupňová převodovka, potřebná pro plné využití potenciálu elektromotoru i zábavu jezdce, a potom už jsou to samé zkratky. EFA znamená Electric Full-range Acceleration, což znamená maximální zrychlení v každé oblasti. Z nuly na sto to RevoNEX dá za 3,9 vteřiny, z nuly na svou maximálku 205 km/h za 11,8 vteřiny. To když využíváte již zmíněný šestikvalt. Ve městě prý stačí mít zařazenou dvojku a jen točit plynem, má totiž strop až ve 115 km/h. FEP znamená Full Engagement Performance, což se překládá fakt blbě, protože výraz „plná angažovanost“ je takový podivný a popis, že FEP je systém umožňující silničním jezdcům bezpečně si užít potenciál svého stroje, to moc nevylepšuje. Nicméně z dalších detailů vyplývá, že půjde o kombinaci kontroly trakce a ABS.
AAM je zkratka pro Active Acoustic Motor, přirozený zvuk motoru je totiž vylepšován vícefrekvenčním akustickým generátorem, a AMP znamená Adaptive Machine Personality. RevoNEX totiž nabídne čtyři „osobnosti“: Poised, Assertive, Bold a Extreme. U benzínového motoru by šlo o dynamické módy, tady jsou to osobnosti. Je to s tou elektrikou legrace…
Co se RevoNEXu musí nechat, že vypadá docela dobře. A nejde jen o design plastů, je tady i pěkná kyvka nebo rám, který je hodně podobný benzínovým motocyklům, i když elektrika jde konstruovat i jinak. Jestli se ale do sériové výroby dostane RevoNEX včetně Öhlinsů a monoblokových Bremb, to se ještě uvidí. Cože, jaké sériové výroby? Pan Ko slíbil, že v roce 2021 už se bude prodávat!
Video:
i-One
Superbiky nebo agresivní naháče jsou fajn, ovšem mnohem dál je Kymco v oblasti malých elektrických skútrů. Tam už nějaký ten pátek vyvíjí svůj systém Ionex, tedy výměnné baterky, loni představil koncepty na základě benzínových modelů (Like, Agility…) a teď v Miláně čistě od začátku do konce nově konstruovaný i-One ve verzi X a především silnější DX.
Ten s dvojicí baterek (každá váží pouze 6 kg) dokáže při 30kilometrové rychlosti najet 90 km, ovšem když vezmete pořádně za plyn, na tachometru se ukáže až 74 km/h, což je na takovýhle malý potrh slušná hodnota. Velikostně je to totiž taková padesátka, kolečka jsou 12“, sedlo je pouze 750 mm nad zemí. Skútr je samozřejmě „smart“ až na půdu a přístrojovka využívá systém Noodoe známý i z velkých benzínových modelů.
CV3
Ale tohle už tady přeci bylo! Máte pravdu, tříkolku CV3 mělo Kymco na stánku už třetím rokem a jen největší techničtí maniaci poznali, že se na ní průběžně pracuje, třeba na předním zavěšení. Má to tedy znamenat, že ji Kymco opravdu začne vyrábět a prodávat? Přesně tak, konečně to Tchajwanci oficiálně potvrdili, CV3 má přijít na trh (evropský) v roce 2020. Ovšem jestli to bude v lednu nebo prosinci, to netušíme.
X-Town CT 300
A aspoň jedna „normální“ novinka. Na stánku nechyběly samozřejmě modely Agility 300 nebo People S 300, které byly představeny již loni, ovšem do prodeje se teprve dostávají.
Tou největší peckou pro běžného milovníka jedné stopy byl nový X-Town CT 300. To je městský maxiskútr, jenž se, stejně jako již dříve představená stopětadvacítka, od staršího modelu liší na první pohled, a to hned dvěma prvky. Zaprvé je to osvětlení, zde již kompletně LED, a zadruhé středový tunel. Tedy jeho absence. X-Town CT (zkratka pro „city“) je maxiskútrem s plochou podlahou, jako to mívaly velmi úspěšné modely Dink.
Informace o redaktorovi
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.