yamaha_zari




Kymco SuperNEX: Elektrický superbike, zatím jako koncept

Sice jsme to v článku před veletrhem nadhazovali jako možnost, ale tak úplně jsme tomu nevěřili. Daleko pravděpodobnější nám přišla varianta, že avizovaný SuperNEX bude elektrický maxiskútr, takový přímý konkurent BMW C evolution. Ovšem Kymco se vytasilo s konceptem skutečného elektrického superbiku!

Kapitoly článku

Už se nedivíme, proč kolem tohoto projektu Kymco dělalo podstatně větší humbuk, než na co jsme od téhle tchajwanské značky zvyklí. Taky bychom mohli očekávat, že od firmy, která vyrábí především skútry a čtyřkolky, bude jakákoli sportovní silniční motorka poněkud rozporuplná. Jenže ne. SuperNEX vypadá po technické stránce správně ve všech směrech. Brembo, Öhlins, dvojitý páteřový hliníkáč… A ještě je to krásná motorka.

Teda, prototyp motorky. Tohle není a kdo ví, jak dlouho ještě ani nebude sériovka. Prezentace byla statická, video je virtuální, takže za jízdy jsme SuperNEX ještě neviděli. Kymco je také docela dost skoupé na nějaké technické informace, takže jaký je použitý motor, jaké jsou baterky, kolik celá tahle sranda bude vážit, za jak dlouho se nabije – samé otázky bez odpovědí. Nicméně nedivíme se, SuperNEX je pořád ještě ve vývoji, takže sám výrobce ještě pravděpodobně ani netuší, v jaké konkrétní specifikaci tahle motorka půjde jednou do prodeje. Tedy doufáme, že půjde, že to není jen takové konstruktérské cvičení. Na tomhle bychom se fakt rádi projeli.

Nějaké parametry ale známé jsou a znějí skoro až neuvěřitelně. Akcelerace z nuly na sto za 2,9 vteřiny. Z nuly na dvě stě za 7,5 vteřiny. A z nuly na maximálních 250 km/h za 10,9 vteřiny! Přestaňte zírat a zavřete pusu, vyschne vám v krku…

Že je SuperNEX na elektriku, poznáte vlastně jen podle absence výfuku. Protože na rozdíl od jiných elektrik je tady jak spojková páčka, tak řadička. Kymco se totiž rozhodlo přidat šestistupňovou převodovku právě kvůli zachování masivní akcelerace a zároveň vysoké maximální rychlosti. A také kvůli tomu, že, jak řekl šéf značky Allen Ko, řazení je nedílnou součástí motorkaření. Spojka má být antihoppingová a bude tady nejspíš jen kvůli podřazování, na rozjezd ji určitě potřebovat nebudete.

Velkou technickou inovací je Active Acoustic Motor a věříme, že tohle překládat nikdo nepotřebuje. Výrobci elektrických motorek totiž zjišťují, že tiché vrnění elektromotoru není to, co by motorkáře zrovna třikrát rajcovalo, a začínají řešit, jak tyhle motorky znějí. SuperNEX bude měnit zvuk podle otáček a zatížení motoru a prý by to mělo být hodně dobré.

Poslední dostupná informace se týká elektroniky. SuperNEX má být vybaven komplexním balíčkem, který Kymco nazývá Full Engagement Performance alias FEP, a jde v zásadě o různé motorové módy, launch control, antiwheelie, kontrolu trakce a ABS, samozřejmě s možností individuálního nastavení. Nemusíte elektriku milovat, ale tohle už si respekt a zájem zaslouží, nemyslíte?

VIDEO

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Ritchy přispěl 3 Kč
jardahoral přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
honza1112 přispěl 3 Kč
DoktorMax přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist