globalmoto_duben_nolan




Kawasaki Z650 a Z900: další novinky pro příští rok

Norma Euro 4, jak známo, pohřbila nejeden kultovní model. Emisním sítem neprošly mimo jiné ani naháče od Kawasaki Z800 a ER-6n, ale na uvolněná místa naštěstí přichází čerstvá krev. Kawa zřejmě chtěla s představením jejich nástupců počkat ještě měsíc na milánskou výstavu, jenže pár údajů a fotek uteklo v předstihu. Přivítejte nové Z900 a Z650!

Co zatím víme o modelu Z900 ? Pohánět jej bude upravený motor ze Z1000, tedy řadový čtyřválec o objemu 948 ccm s maximálním výkonem 125 koní. Zdvih zůstal na stejné hodnotě 56 mm, mírně se zmenšilo vrtání (73,4 místo 77 mm). Příhradový rám, podobný jako u H2, snižuje hmotnost na 210,5 kg, což je o 20 kilo méně než u Z800. To co vypadá jako hliníkový odlitek v místě, kde je uchycen čep zadní kyvky, je ve skutečnosti pouze plastový kryt. Samotná kyvka však vyrobená ze skutečného aluminia, a váží jen 3,9 kg. Přední převrácená vidlice nabídne možnost nastavení předpětí a útlumu, stejně jako zadní tlumič.

Leckoho asi potěší, že novinka se obejde bez většiny moderních elektronických systémů - žádná kontrola trakce nebo jízdní režimy. Jediným pomocníkem je - kromě povinného ABS - antihoppingová spojka. A ukazatel zařazené rychlosti na přístrojovce. Kawasaki bude pro mimoevropské trhy vyrábět i verzi bez ABS, která dostane stejnou dvojici předních kotoučovek s čtyřpístkovými třmeny na 300mm kotoučích.

Model ER-6f už dostal oficiální náhradu v podobě nové Kawasaki Ninja 650, a podobný osud čeká nahatou verzi ER-6n. Místo ní se v nabídce pro rok 2017 objeví nová Z650 se stejně upraveným řadovým dvouválcem. Drobný úbytek výkonu je i v tomto případě kompenzován výrazným snížením hmotnosti (nyní 187 kg), a to především díky příhradovému rámu. Novinkou je i hliníková zadní kyvka, která je stejně jako zbytek podvozku shodná s novou Ninjou 650.

Stále se však jedná o model určený hlavně začínajícím jezdcům, kteří ocení spíš nízko položené sedlo (790 mm) než přemíru elektroniky. Antihoppingová spojka jim pomůže při podřazování, nové ABS Bosch 9.1M při brzdění, a kontrolka eko-jízdy při hlídání spotřeby paliva. K dispozici by měla být i verze s omezeným výkonem 35 kW.

Více informací a obrázků budeme mít nejpozději za měsíc, kdy začíná výstava EICMA. 

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist