Intermot Kawasaki: Ninja 650 nahrazuje dosavadní ER-6f

Kawasaki představila novinku v oblasti střední váhy, která v katalogu nahradí starší ER-6f. Tu budeme nyní hledat pod názvem Ninja 650, a ačkoliv by se mohlo zdát, že se jedná o motorku příbuznou k supersportovní ZX-6R, základ je pořád v ER-6f a středem motorky tak zůstal paralelní dvouválec. Celý stroj je ovšem významně upravený a designově připodobněný právě supersportovní modelové řadě.

Intermot Kawasaki: Ninja 650 nahrazuje dosavadní ER-6f

Kapitoly článku

Aby mohla Kawasaki svůj "lidový model" převést na emisní normu Euro 4, musel dvouválec o objemu 649 ccm přijít o tři koně výkonu. Na druhou stranu ale dostáváme docela významné snížení hmotnosti. Oproti stávající ER-6f, zhubla Ninja 650 krásných 19 kilogramů, což se může projevit jedině pozitivně. Svůj podíl na tom má nový rám a také nová, symetrická kyvná vidlice. Kawasaki zároveň mluví o lepší spotřebě. Aby Ninja 650 lépe sloužila při městském dojíždění, došlo na přenastavení spojky, jejíž ovládání vyžaduje méně síly.

Zatímco přední kolo je odruženo klasickou vidlicí RWU o průměru 41 mm bez nastavení, zadní kolo se dočkalo tlumiče s nastavitelným předpětím, nově uloženého v konvenční pozici uprostřed motorky a nikoliv na boku. Brzdy dostaly nové třmeny Nissin, spolupracující s ABS modulem Bosch.

Co se jízdního komfortu týče, Kawasaki přihodilo i nastavitelný větrný štítek, který se umí pohybovat nahoru a dolů o šest centimetrů. Přímo před jezdcem se nachází nový přístrojový panel s nastavitelnou kontrolkou řazení. Ze světa velkých sportovních modelů Ninja se zde vyskytuje i ručička otáčkoměru, která se rozsvítí červeně ve chvíli, kdy se blíží čas na přeřazení.

Nová Ninja 650 se bude prodávat ve čtyřech barvách a v jejím portfoliu nebude chybět ani sada s restriktorem, díky které vyhoví požadavkům pro řidičák A2. Novinku si tak užijí i mladší, teprve osmnáctiletí motorkáři.

Z1000SX

Jistých, tentokrát ale výrazně menších úprav, doznal i větší sportovně-cestovní model Z1000SX. Ten dostal vyšší větrný štít s dvojicí „bublin“ po stranách. Pod ním se nachází nový plně LED světlomet, o kterém Kawasaki tvrdí, že má o 40 procent vyšší intenzitu, než ten dosavadní. Jezdec kouká na vylepšený přístrojový panel a novinkou je i použití náklonového senzoru IMU, jenž odemyká další možnosti pro ABS a kontrolu trakce. Díky novému výfukovému systému a změnám v řídící jednotce disponuje i Z1000SX emisní normou Euro 4.

Ninja ZX-10RR

Nyní se ale přesuňme do světa velkých supersportů, kde má Kawasaki hned dvojici novinek. První z nich je homologační speciál ZX-10RR, kterého se vyrobí jen velmi omezené množství 500 kusů. Na první pohled vypadá vlastně docela nenápadně a pouze znalec si povšimne lehkých kol Marchesini, které nahradily standardní ráfky a obouvají pneumatiky Pirelli Supercorsa SP.

Ty větší změny probíhaly pod kapotáží, kde se na litrovém čtyřválcovém motoru objevuje modifikovaná hlava, umožňující použití vaček s vyšším zdvihem. Běžně je tento prvek dostání pouze v rámci sady Race Kit, jenže nyní je závodní naladění určeno právě i pro ZX-10RR.  K tomu všemu nechybí ani obousměrné rychlořazení Kawasaki Quick Shifter a šestiosé náklonové čidlo IMU, spolupracující s rozsáhlým zástupem elektroniky.

H2 Carbon

Stejnou dávku okruhových asistentů dostanete také u nejostřejšího modelu H2 modelového roku 2017. Zde se navíc nově objevuje zajímavá vychytávka, zobrazující reálný náklon motocyklu přímo na digitálním přístrojovým panelu. Youtube bude již brzy plný on-board videí, kde se jezdci předhání v tom, jak velký náklon jejich displej ukázal. Vedle změn v elektronice dostala H2 také normu Euro 4, která znamená nový katalizátor, inovovanou verzi rychlořazení s automatickými meziplyny a zadní tlumič Öhlins TTX.

Poslední novinkou modelové řady H2 je ještě speciální edice Carbon, omezená na 120 kusů. Ta disponuje díly kapotáže z polymeru vyztuženého uhlíkovým vláknem a celkově motorku hodně připodobňuje okruhové variantě H2R. Každý kus z edice bude opatřen i speciální plaketou se sériovým číslem, nacházející se na krytu kompresoru.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist