ktm_unor




Indian představil nový Scout rovnou v pěti verzích

Nový, silnější, ale taky s rozsáhlejší nabídkou a vybavenější. Indian představil novou generaci modelu Scout, a to rovnou v pěti verzích, které se liší pojetím. Na jedné straně jsou tu sportovně zaměřené modely – a to včetně 101 na velmi seriózních komponentech – na straně druhé i naprostá klasika s hlubokými blatníky a vysokým cestovním plexi.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Po stránce vzhledu se nehraje na žádné převratné změny. Nezapomínejme, že jsme v kategorii, kde nikdo nestojí o revoluce, ale spíš jen o pozvolné evoluce. Proto zůstala u nového Scoutu zachovaná silueta a výraz, byť všechny díly jsou pochopitelně nové, ale když se zahledíte pozorněji, přijdete na zásadní rozdíl, kterým je nový rám, vracející se od hliníkových odlitků zpět k ocelovým trubkám. Někdo může namítat, že je to krok zpět, faktem ale je, že se klasické trubky k charakteru Scoutu hodí tak nějak lépe.

Zástupci značky dokonce řekli, že dosavadní rám vypadal poněkud „průmyslově“, zatímco nový trubkový se v některých částech lépe schová do siluety motorky a působí i hubenějším a lehčím dojmem. Lehčí nový Scout taky skutečně je – se suchou hmotností kolem 240 kilogramů (podle modelu) v průměru o 5 kilogramů oproti odchozí generaci.

Scout se chlubí velmi nízkým sedlem, podle modelu 654 nebo 649 milimetrů. Sedlo je zároveň měkčí a pohodlnější. V závislosti na provedení jsou tu dvě pozice stupaček a různé pozice řídítek, dohromady 30 různých kombinací trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky.

Výrazně inovované je potom i srdce, tedy motor. Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec SpeedPlus s úhlem sevření válců 60 stupňů má 1 250 cm3, namísto dosavadních 1 133, a s tím šel patřičně nahoru i výkon. Čtyři základní varianty nového Scoutu nabídnou 105 koní v 7 250 otáčkách a 108 Nm v 6 300 otáčkách. Z těchto čísel vystupuje jen sportovní 101 Scout, který má 111 koní a 108 Nm, dosahovaných při stejných otáčkách. Jen pro srovnání – až dosud měly Scouty 95 koní a 97 Nm, takže rozhodně nejde o zanedbatelné posílení. Zajímavostí je, že se navzdory vyššímu objemu a výkonu podařilo zmenšit chladič, který vypadá o něco lépe. Zlepšit se má taky zvuk a příjemnou maličkostí je přidání okénka na kontrolu hladiny oleje nebo lehčeji chodící spojka.

Scout Bobber

Už jsem nakousnul existenci pěti různých variant, takže popořadě. Jako nejzákladnější model je tu Scout Bobber. Minimalistická verze zcela bez chromu s vyčerněnými detaily, s malou kapličkou předního světlometu, krátkými blatníky a jedním sedlem, jedoucí na baňatých šestnáctipalcových kolech.

Scout Classic

Naprostou klasikou – a to doslova – je Scout Classic. Ten je pro příznivce „starého dobrého“, má jako jediný dlouhé blatníky, zejména ten přední, který vypadá klasicky „Indiánsky“ a vyplétaná kola s chromovanými ráfky. Celkově je nejvíc chromu a nejuvolněnější jízdní pozice právě na Classicu.

Super Scout

Na cestovní notu je naladěn Super Scout. I ten má vyplétaná kola a zdobení jako Classic, taky je standardně vybavený sedlem spolujezdce, navíc ale i bočními brašnami a vysokým plexi štítem.

Sport Scout

Se Sport Scoutem, nahrazujícím současný Rogue, se dostáváme do kategorie sportovně laděných verzí. Ty jako jediné mají paradoxně devatenáctipalcová přední kola, kapotku s nízkým větrným štítem kolem světla, ale hlavně dost výrazné frézované představce řídítek, které je zvyšují o 150 milimetrů oproti standardu.

101 Scout

Pozici toho největšího sporťáku nicméně zastává 101 Scout, odkazující názvem na legendárního předchůdce z roku 1928, který se proslavil jako jedna z nejovladatelnějších motorek svojí doby. I 101 má velké přední kolo, malou kapotáž a zvýšenou pozici řídítek, jinak to ale zmiňovaným vyšším výkonem teprve začíná. Dost možná nejdůležitější věc jsou brzdy. Zatímco všechny ostatní modely si musí vpředu vystačit s jedním kotoučem o průměru 298 milimetrů a dvoupístovým třmenem (stejně velký kotouč s jednopístovým brzdičem je i vzadu), model 101 dostal dopředu dva pořádné 320 milimetrů kotouče se čtyřpístovými Brembo třmeny. Další zásadní změnou jsou i tlumiče – vpředu nejsou klasické teleskopy, ale macaté USD vidle s průměrem 43 milimetrů, které jsou navíc plně nastavitelné, stejně jako zadní tlumiče s oddělenou nádobkou. Vedle toho všeho si 101 veze specifický design kol, speciální jednomístné sedlo, lakování a pochopitelně i nejvyšší cenu.

Kolik za Scouta dáte nicméně hodně závisí na zvolené výbavě. U modelů Bobber, Classic a Sport si totiž můžete volit tři „balíčky“ výbavových prvků – modely Super a 101 mají automaticky ten nejvyšší.
Nejlevnější základní varianta nese název Standard. Tady dostanete samozřejmě všechno LED osvětlení, ABS a další základní nezbytnosti, k dispozici ale máte pouze jednoduchý analogový budík s malým displejem a oželet musíte třeba jízdní módy nebo kontrolu trakce.

Ve střední variantě Limited dostanete zmíněné módy a kontrolu trakce, navíc i tempomat či USB nabíječku, pořád ale máte pouze analogový budík.
Pro hochštaplery je pak vyhrazena nejvyšší výbava Limited +Tech, která má všechno výše zmíněné, a navíc bezklíčové startování a kulatý dotykový displej o průměru 101 milimetrů místo základního budíku. V něm najdete třeba GPS navigaci, propojení s mobilním telefonem, různé režimy zobrazení a další chytré věci.

V nabídce bude taky hromada dalšího příslušenství – padací rámy, plotny místo stupaček, přídavná světla, zavazadla, a tak dále a tak dále.

Pokud někoho zajímá, kde se nové Scouty vyrábí, tak motory se pro celý svět dělají v americkém Wisconsinu, motorky jako takové se ovšem pro evropské trhy vyrábí u našich severních sousedů v Polsku.

Nové Scouty budou v ČR k mání již od května, a přestože bude rozběh dodávek pozvolný, letošní sezónu ještě stihnete. K mání už jsou i ceny – nejlevnější Scout Bobber vyjde na 421 900 korun, jen o kousek dražší jsou Sport Scout a Scout Classic za 429 900 korun. Nabídku pak završuje cestovní Super Scout a 101 Scout – shodně za 509 900 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist