husqvarna_svartpilen_801_2




Japonské retro Honda CB1100

Na minulých světových výstavách se objevil nádherný naháč CB1100 v retro stylu. Bohužel se ukázalo, že tato lahůdka je určena pouze pro domácí japonský trh. S tím se ale zbytek světa zdá se nechce smířit a například ve Francii už motorkáři sepisují petici za rozšíření tohoto modelu i na celosvětové trhy. Nepřidáme se?

O prvním představení tohoto modelu jsme již informovali ve zprávě z Tokia. Základem tohoto retro stroje je vzduchem chlazený čtyřválec DOHC4 o zdvihovém objemu 1140 ccm doplněný malým chladičem oleje, samozřejmě osazený elektronickým vstřikováním a pětistupňovou převodovkou. Maximální výkon 88 koní v 7500 otáčkách a krouťák 92 Nm již v pěti tisících dávají najevo, že v žádném případě nemá jít o konkurenci k nadupané a moderní CB1300. Samozřejmostí je dvojitá kotoučová brzda vepředu doplněná obutím 110/80R18 a 140/70R18. Také hmotnost 243 kg a výška sedla 765 mm a objem nádrže 14 litrů jasně ukazují, že tady nejde ani o sport, ani o cestování či dojíždění do práce. Jde o stroj určený na nostalgicky laděnou jízdu pro požitek.
Honda CB1100 se na japonském trhu prodává za cenu ještě o něco nižší než CBR600RR a je o ni velký zájem, s rozšířením na celosvětové trhy se ale zatím bohužel nepočítá. Hlavním důvodem patrně budou byrokratická omezení emisních hodnot Euro IV, která vzduchem chlazeným motorům právě nepřejí. Většina výrobců své evropské výrobní linky již dávno převedla na vodou chlazené agregáty.
Retro laděný model by si přitom určitě našel řadu zájemců i na evropských trzích, kde si motocykly odkazující na historii vedou docela dobře. Modely jako Ducati GT1000, Triumph Bonneville T100 či Moto-Guzzi V7 Classic sice netrhají rekordy v prodejnosti, ale zajímavým způsobem rozšiřují nabídku a posilují image a odkaz na historii svých značek. Japonské značky přitom zarytě razí cestu výhradně dále do budoucnosti a soustřeďují se spíše na co nejvíc modernistické a futuristické designy. Jediného retro modelu jsme se před lety dočkali od Kawasaki v podobě motocyklu Kawasaki W650, který je ale již také pěkných pár let pryč z výroby.
Že by i na evropské či americké půdě byl zájem o retro stroje odkazující do historie japonských značek, svědčí nebývalý zájem o CB1100 a ohlas, jaký tento model vyvolal na světových výstavách. Ve Francii dokonce vznikly webové stránky s anketami, průzkumem trhu a peticí za uvedení tohoto modelu do Evropy. V USA zase vzbudilo nebývalý ohlas, když se jeden ze zaměstnanců Hondy vypravil na výstavu Orange County's Cars and Coffee právě na stroji Honda CB1100, aby si ověřil názory ostatních motorkářů. Pevně věřím, že i u nás by se o tuto mašinu ucházel dostatek zájemců.

Propagační video - Honda CB1100

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):



TOPlist