Gas Gas má nové trialy 2023

A když říkáme nové, opravdu tím nemyslíme jenom jiné polepy. Vývoj modelů 2023 trval dva roky, letošní stroje totiž byly totožné s těmi loňskými, a o to více měli inženýři času na to, aby z dobrých motocyklů udělali ještě lepší – hezčí, ovladatelnější a spolehlivější.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Čert ví, jak to s těmi modely 2022 vlastně bylo. Teoreticky bylo jedinou změnou to, že plnily normu Euro 5, a člověka tak nějak v hloubi duše napadalo, jestli náhodou nejsou plné sklady „jednadvacítek“. A vlastně by se nebylo čemu divit, a to z jednoho prostého důvodu – Gas Gas se stěhoval. Nemluvíme o tom, že již tři roky španělská značka patří pod kátéemku a její endura a krosky se vyrábějí v Mattighofenu, ale o tom, že se ze staré fabriky v Gironě všechno přesunovalo do úplně nové továrny v Terrasse, z níž už modely 2023 budou vyjíždět. Takže pro zákazníka změna neviditelná, pro výrobce zásadní, však se jí v úvodním povedeném videu věnuje víc než dost. Ať to bylo, jak chce, pro nás je důležité, že „třiadvacítky“ se od letošních modelů budou lišit ve spoustě méně i více podstatných prvcích.

Laik před sebou vidí trialku jako kteroukoli jinou, zasvěcenému stačí jediný pohled a vidí, že tady se toho měnilo opravdu dost. Že jste si všimli akorát přední masky? Jenže ony jsou úplně jiné i ostatní plasty. Dříve byl zadní blatník zvlášť, teď je celý vršek z jednoho kusu a ten plast je extra pružný ze speciálního propylenu, takže se prý vrátí do původní polohy i poté, co jste jej ohnuli o 180 stupňů nebo i více. A další novinkou je, že ta grafika, co na plastech vidíte, není nalepená, nýbrž rovnou z formy.

Jenže plasty jsou jen taková drobnost, daleko důležitější je nový rám. Jeho hlavní vrchní část z chrommolybdenových trubek vypadá stejně jako dřív, ovšem přední držáky motoru již nejsou trubkové a součást rámu, nýbrž je nahradily šroubované hliníkové odlitky. Verze TXT Racing je mají v barvě hliníku, TXT GP jsou černě anodizované. Rám samotný je lakovaný červenou práškovou barvou, kyvka má pískovanou povrchovou úpravu, takže by motorka měla déle vypadat jako nová. Odolnější je také spojkové víko nebo koncovka výfuku.

Měnily se i ovládací prvky. Jezdec má k dispozici nové stupačky s větší plochou a rukama drží o 7,5 mm vyšší kónická řídítka Neken, jejichž konce s gripy Renthal jsou ovšem ve stejné výšce jako dřív – on je totiž čumák motorky o 7,5 mm níž než dříve a v Gasu chtěli ponechat tu známou ergonomii. Páčky na řídítkách jsou kratší, abyste s nimi určitě nikde nechytili za strom nebo jinou překážku.

A co motory? Gas Gasy TXT Racing modelového ročníku 2023 budou k dispozici ve čtyřech motorizacích, a to 125, 250, 280 a 300, jak jsme zvyklí, samozřejmě vše ve dvou dobách. Motory dostaly upravené válce s jinými kanály a především nové hlavy s výměnnými spalováky, jimiž si jezdec může měnit kompresi a tím pádem charakter motoru. Vzduch jde do agregátů skrz patentovaný airbox, ven potom prostřednictvím již zmíněného nového výfukového potrubí. Startování zajišťuje pevnější a lépe tvarovaná startpáka.

Kromě standardních verzí TXT Racing se i nadále dělají špičkové modely TXT GP, ty jsou v motorizacích 250 a 300. Poznáte je na první pohled podle jiných barev a hlavně zlatých trubek přední vidlice Tech, kterou drží černě anodizované brýle. Zadní tlumič téže značky je z vyšší kvalitativní řady, superlehká kola vypadají jako z továrních speciálů a vzadu najdeme brzdový kotouč schválený FIM. A hlavně to gépéčkům neskutečně sluší, to taky může být slovo do pranice! Hmotnostně překvapivě není mezi Racingy a GP rozdíl, počítejte s 69,3 kg bez paliva ve 2,4litrových nádržkách.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist