husqvarna_vitpilen_401_duben




Gas Gas má trialy 2022, plní normu Euro 5

Ještě ani neskončila zima, která začala v roce 2020, a Gas Gas již představuje modely 2022! U offroadů jsme zvyklí, že bývají na přelomu jara a léta, ale španělská značka v rakouských rukách to teď s trialkami docela natáhla. Důvod je jediný – nová homologace.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

A je to zároveň i jediná technická změna, kterou na modelech 2022 naleznete. Fakt, dokonce i barvy jsou úplně stejné. Zvláštní je, že nám Gas Gas ani slovíčkem nenaznačil, do čeho všeho musel sáhnout, aby dvoudobé jednoválce splnily mnohem přísnější emisní a hlukovou normu, zpravidla se to v tiskových podkladech hemží samými upravenými křivkami zapalování a vyladěným třením a bůhvíčím ještě, ale tentokráte ticho po pěšině. Takže je klidně možné, že tam změny nejsou skutečně žádné, protože normu byly schopné plnit už modely 2021, potažmo 2020 (ty se od „jednadvacítek“ liší jen minimálně a v motorech vůbec), akorát že zkrátka homologace proběhla až teď. Ale to jsou všechno jen čiré spekulace, oficiální informace k tomu nejsou žádné. Resp. je jediná a již výše zmíněná: trialky Gas Gas modelového ročníku 2022 plní normu Euro 5. Tečka. A my k tomu dodáme ještě informaci, že aktuálně modely Euro 4 značka nabízí se slevou.

Ve světle faktu, že na strojích nejsou žádné, ani grafické změny, potom nepřekvapí ani to, že Gas Gas představil naráz obě řady, tedy jak základní TXT Racing, tak TXT GP určenou pro profi závodníky – dříve je ukazoval odděleně. Zůstává i motorové portfolio. Nabídka začíná modelem 125 pro juniory, takovým tím základním kamenem je 250, následuje 280 pro ty zkušenější a vrcholem je 300. Agregáty jsou samozřejmě kapalinou chlazené dvoutakty s karburátory Keihin PWK 28 a dvojicí zapalovacích map, spojky Braktec mají kónickou přítlačnou pružinu a převodovka je gasíková klasika, tedy šestistupňová, ovšem pouze se čtyřmi páry ozubených kol.

Co se podvozků týče, chrommolybdenový trubkový rám je u obou verzí již od loňska doplněn vpředu o 39mm vidlici Tech a vzadu o tlumič Reiger s přepákováním, komponenty ovšem jsou jiné, když si u verzí Racing můžete nastavit předpětí pružin a odskok a u GP také kompresi. Gépéčka se dále liší karbonovým krytem airboxu, CNC předními brýlemi a od značky S3 nastavitelnými stupačkami a hlavami motoru. Jsou také o 1,5 kila lehčí proti Racingům, u 125 se bavíme o 66,7/65,3 kg, u větších objemů je to 69,4/67,9 kg. Známe už i ceny, nejlevnější TXT Racing 125 je za 194 670 Kč, nejdražší TXT GP 300 za 222 670 Kč.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist