globalmoto_duben_nolan




Změní Ducati majitele?

Italský výrobce charismatických strojů si v době, kdy se trhu motocyklů obecně moc nedaří vede velmi dobře. Firma se nachází ve vrcholné formě a to je zřejmě hlavním důvodem, proč majitelé společnost Ducati Motor Holding nabídli k akvizici. Deník Financial Times začátkem týdne informoval, že Investindustrial si momentálně cení italskou firmu na miliardu EUR.

Soukromá investiční společnost Investindustrial Holdings, která koupila majoritní podíl v Ducati před třemi lety, už zkouší vydělat na prodeji zhodnocené firmy z Bologni od loňského jara. Opatrné námluvy italské nevěsty s německým ženichem jsme mohli tušit už když se objevila loga AMG na závodních motocyklech Valentina Rossiho a Nickyho Haydena, nebo AMG verze nového Diavelu. Spojení silné německé automobilky s italským výrobcem motorek by určitě znamenalo oboustranný přínos, nicméně z velkého obchodu nakonec po dlouhém vyjednávání sešlo.
Investindustrial Holding si ale dobře uvědomuje, že teď je na prodej Ducati ideální čas, a tak hledání partnera pokračuje dál. Andrea Bonomi, předseda představenstva Investindustrial, řekl v rozhovoru pro Financial Times doslova: „Ducati se momentálně nachází v perfektní kondici, ale do budoucna potřebuje další rozvoj, který vyžaduje podporu průmyslové skupiny globální velikosti. Letos budeme usilovně pracovat na hledání takového partnera.”
Pro zájemce může být jedním z velkých lákadel loňský meziroční nárůst prodeje motocyklů Ducati o 21 %, který celosvětově představuje celkem 42 000 prodaných kusů za rok 2011. Při přibližné průměrné ceně 15 000 EUR za kus dokáže i relativně malý objem prodeje vygenerovat zajímavé zisky, nemluvě o tom, že vlastnictví jedné z nejvýznamnějších značek v motocyklové branži je také otázkou prestiže.
Automobiloví výrobci by ze spojení s Ducati profitovali také díky vyhlášce EU, která umožňuje průměrovat množství emisí na počet všech vyrobených vozidel jednou společností. Spojení s některým světovým výrobcem automobilů vypadá jako jedna z pravděpodobných možností. V zákulisí se v souvislosti s akvizicí nejvíce hovoří o koncernech VW a BMW, první jednání už údajně proběhla také mezi Investindustrial a indickou společností Mahindra. Vlastníka podílu má už v Indii rakouská továrna KTM, jejíž volně prodejné akcie před nedávnem skoupila automobilka Bajaj.
Další vývoj v průběhu roku budeme samozřejmě se zvědavostí sledovat.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist