globalmoto_duben_nolan




BMW unikly fotky nového R 1300 GS!

Oficiálně má být nové géeso představeno až za týden, ve čtvrtek 28. září při otevření nového muzea BMW Motorrad Welt v Berlíně, ovšem někde zůstala otevřená vrátka a značce uteklo prvních pár obrázků stroje již v týdenním předstihu. Jak se vám líbí?

Ostatní značky můžou žárlit, můžou protestovat, ale to je tak všechno, co můžou dělat. Protože to, že představení nového R 1300 GS bude nejdůležitější událostí modelového ročníku 2024, je holý fakt. A to celosvětově. GS je kult, i když si z něj už kvůli tomu občas děláme srandu, ale sami po každém svezení musíme uznat, že ta motorka je prostě skvělá. Více než 40 let vývoje prostě někde musí být vidět a cítit. Samozřejmě i v BMW vědí, že se nesmí usnout na vavřínech, protože konkurence tlačí a v poslední době tlačí fakt fest, vezměte si nového Triumpha Tiger 1200 nebo 170koňovou Multistradu, do toho ten zatracený Harley se svojí Pan Americou – přitom dřív každý Harleyář měl k Softailu doma ještě naprosto samozřejmě i géeso… Před 10 lety přišla velká revoluce v podobě vodou chlazeného motoru 1200, z něhož se před pěti lety stala 1250 se ShiftCamem, takže další velký evoluční krok byl na spadnutí a samo BMW jej avizovalo už dávno. A jak si některé značky cíleně řídí „úniky fotek“, tak v případě Němců si myslíme, že z těch obrázků, které utekly před prázdninami, asi velkou radost neměli.

A když se teď objevilo těch pár fotek týden před oficiální premiérou, kolem které je obrovský humbuk už několik měsíců, tak za to asi bude někdo bez prémií. Ale to není náš problém, my se aspoň lépe připravíme na to, až na nás BMW navalí nové géeso v celé jeho teutonské kráse. Co z těch obrázků poznáme, že technický základ má pořád stejné stavební kameny, tedy kapalinou chlazený dvouválcový boxer (pozice sání/výfuku i kardanu je stejná, tady se žádné dramatické změny neudály), zadní zavěšení Paralever a předek Telelever, bez toho by to prostě nebylo géeso. Očekávat se dá větší rozevření nůžek pro cestovní a terénní verze, zejména v otázce oplastování, a co se designu týče, na ten si každý musí udělat názor sám. Každopádně taková změna tady nebyla už dvacet let, od příchodu první R 1200 GS v roce 2004 se neustále tak jako brousily hranky, ale nic radikálního. Teď si budeme zvykat na čumák se světly ve tvaru písmene X. Ten už mimochodem nedělal Edgar Heinrich, který stál v čele designu BMW Motorrad od roku 2012, nýbrž jeho dosavadní podřízený Alexander Buckan, jenž Edgara, který po 35 letech u BMW odchází do důchodu, ve funkci nahradí. Tak zatím nasávejte nové tvary, za týden už budeme vědět všechno.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kostek přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist