yamaha_demo_tour




Intermot: BMW

Bavorská značka letos vůbec nezahálela, a tak mohla na domácí výstavě slavnostně představit hned několik zajímavých novinek. Tou největší je bezpochyby dlouho očekávaný vodou chlazený boxer, který se rozbuší v modelu R1200GS.

Kapitoly článku

R1200GS

První informace o vodníkovi jsme díky holandským kolegům sice získali již včera, slavnostního uvedení jedné z nejočekávanějších novinek veletrhu se ovšem událo až dnes dopoledne, a tak vše můžeme již zcela oficiálně potvrdit teprve nyní.
Jelikož se finální podoba nového modelu od dříve zveřejňovaných „špionážních“ fotek zásadně neliší, ponechme stranou poměrně tradiční „géesovský“ vzhled, z něhož se kromě motoru asi nejvíc vymyká diodové hlavní světlo a výfuk umístěný vpravo, a věnujme pozornost rovnou parametrům nového stroje.
Navzdory předchozím spekulacím se objem vodou chlazeného boxeru oproti dřívějšímu vzducháči skutečně nezvýšil, a tak si i nový motor zachovává 1170 ccm při stejném vrtání a zdvihu (101 mm x 73 mm). Nárůstu se ovšem dočkal kompresní poměr (12,5:1) a díky vodnímu chlazení i výkon a krouťák. Nové R1200GS tak má rovných 125 koní (92 kW) při 7750 ot./min. a 125 Nm (6500 ot./min.).
Nový model bude obouvat širší pneumatiky, konkrétně 120/70 na 19“ přední kolo a 170/60 na 17“ zadní kolo. Při všeobecném nárůstu přibralo vodou chlazený BMW R1200GS jen 4 kilogramy, takže dosahuje pohotovostní hmotnosti 238 kg, což představuje solidní kompromis na silnici i do lehkého terénu. K tomu všemu navíc BMW jako vždy přidává spoustu elektronických vymožeností. Novinkou je E-gas, systém elektronického ovládání plynu, elektronický systém přizpůsobení podvozku ESA (Electronic Suspension Adjustment) nebo pět jízdních režimů ASC (Automatic Stability Control).


Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.



S1000RR HP4

Další zajímavou novinkou na prezentaci bavorské značky je osvědčený superbike S1000RR v mírně odlehčené, zato však pořádně vyladěné verzi HP4. Tovární kit pod celým názvem High Performance 4 zachovává výkon 999 ccm řadového čtyřválce 193 koní (142 kW) nabízí ale plnou hrst elektronických vymožeností – sedmistupňovou kontrolu trakce DTC, třístupňovou kontrolu rozjezdů (Launch Control) a elektronicky nastavitelné odpružení DDC (Dynamic Damping Control). S tím vším souvisí i nová přístrojovka se dvěma digitálními displeji.
Zmiňované odlehčení o celých 9 kg (pohotovostní hmotnost tedy nově 195 kg) mají na svědomí nové kované disky kol a titanový výfukový systém od Akrapoviče. Oproti standardnímu S1000RR také zmizelo sedlo spolujezdce, to však bude možné dokoupit jako doplněk Svezení na HP4 tak bude i pro spolujezdce jistě nezapomenutelný zážitek…

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist