ktm_unor




Aprilia představila supersport RS 660 a koncept Tuono 660

Velkou radost udělala domácím příznivcům motocyklů Aprilia, když v Miláně poprvé vyjela s modelem lehkého sportovního stroje RS 660. A aby toho nebylo málo, rovnou ukázala další možnosti v podobě konceptu naháče Tuono 660 vycházejícího ze stejného motoru i rámu.

Kapitoly článku

RS 660

Nástupce legendárního dvoutaktního dvouválce RS 250 je v dnešní době už samozřejmě čtyřdobý a vrací Aprilii do hry ve sportovním segmentu střední objemové třídy. Zde už několik let nabízela pouze špičkové litry, které ale jsou pro běžného smrtelníka přeci jen dost překoňované a drahé. Nový supersport RS 660 samozřejmě designově hodně navazuje na úspěšný superbike Aprilia RSV4, po technické stránce je ale kompletně nový. Dokonce se dá říci, že jde zatím o „největší novinku“ výstavy EICMA, protože všechny ostatní představené nové stroje většinou alespoň z části motorem či rámem vycházejí z předchozích modelů.

Motor byl známý už z loňského konceptu. Této kategorii už v dnešní době z ekonomických a emisních důvodů kralují řadové dvouválce, Aprilia ten svůj odvodila z přední části motoru V4 1100 a do něj použila 270stupňové zapalování, které dává charakter véčka. Co nás hodně překvapilo, že navzdory normě Euro 5 jej naladila na 100 koní! Přitom v téhle objemové kategorii je obvyklých tak 70. Aprilia má ovšem v rukávu ještě jeden trumf, a tím je poměr výkonu a hmotnosti. RS 660 totiž vytlačí ručičku váhy na pouhých 169 kg

 Za tak nízkou hmotnost může chytře postavený motor, který je nosnou součástí rámu, hliníkový rám i kyvná vidlice. Díky tomu bude motorka i se 100koňovým motorem pořádně ostrou pilou! Proto byla použita jízdní elektronika z modelu modelu RSV4, což znamená elektronické ovládání škrticích klapek ride-by-wire a optimalizace asistenčních systémů APRC pomocí gyroskopů v šesti osách. V sestavě APRC nechybí kontrola trakce, anti-wheelie, kontrola brzdění motorem, náklonové ABS a rychlořazení nahoru i dolů. Přední vidlice Kaylba 41 mm je plně nastavitelná, ostudu neudělají ani radiální Bremba 320 mm.

Motocykl nabízí pět jízdních režimů a počítá se samozřejmě i se sportovní jízdou na okruhu! Tomu odpovídá i aerodynamika s kapotáží ve stylu MotoGP pro optimální stabilitu ve vysokých rychlostech. Mezi jízdními režimy bude i Challenge pro jízdu na okruhu a dokonce i Time Attack s možností osobního nastavení pro zkušené závodníky. Kdo dává přednost cestování a praktickému ježdění, využije digitální systém Aprilia MIA s možnostmi konektivity a navigace. A jako třešničku na dortu Aprilia přihodila Cornering Lights, přisvěcování vnitřku zatáčky. Nový model RS 660 byl představený ve dvou barevných kombinacích navazujících na historii sportovních úspěchů značky. První červená kombinace jako pocta RS 250 ve verzi Replica Reggiani z roku 1994, druhá je černá verze s červenými highlighty.

Koncept Tuono 660

Podobně jako RSV4, také technický základ modelu RS 660 nepochybně zahájí éru řady dalších modelů Aprilie. Ten první se rovnou naznačil na výstavě, bude to Tuono 660 v příštím roce. Stejný motor i rám doplňují jiná, široká řídítka i sedlová část s vzpřímenějším posazem. I tady bude design navazovat na větší sestru Tuono 1100. Tuono 660 Concept je nabídkou pro nováčky v motocyklovém světě, k dispozici bude také verze o výkonu 35 kW vhodná pro začátečníky.

Přestože jde o koncept, výrobce už překvapivě rovnou oznámil výkonové parametry, menší Tuono 660 bude naladěné na 95 koní výkonu a větší zátah ve středních otáčkách. Moderní rysy zahrnují tři malé LED světlomety i radiální brzdiče Brembo, také zde doplněné systémem elektroniky APRC , ovšem naladěné na jízdu po městě. Samozřejmostí je kontrola trakce, anti-wheelie, kontrola brzdění motorem, náklonové ABS a rychlořazení.

RSV4 & Tuono V4 1100

Malinkaté změny potkaly také obě velké rakety s motory V4. Jak Tuono, tak RSV4 dostaly ve všech svých verzích nový protokol připojení příplatkového systému Aprilia MIA, který je méně náročný na baterku vašeho smartphonu. Litrová RSV4 RR se může těšit z nových 5 mm tlustých kotoučů, jedenáctistovka Factory zase z karbonového krytu přední části nádrže. Jak Tuono, tak RSV4 budou ve variantách Factory v roce 2020 dostupné v barevném provedení Atomico Racer, což je skvělá zpráva hlavně pro kapotovaný stroj, jemuž matná celá černá letos prostě neslušela.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 57 Kč od 13 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Marky7452 přispěl 3 Kč
Uhličan přispěl 3 Kč
MiroSz63 přispěl 3 Kč
Luke848 přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
JardaKTM přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
dolop přispěl 9 Kč
Freddy_X přispěl 9 Kč
FLM přispěl 9 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Jiroos přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist