Na Jawách k Atlantiku a zpět

Rychlý přejezd Německem:

Opouštíme Paříž a o pár hodin později i Francii, kterou jsme si za těch deset dní velmi oblíbili. V Německu se jede velice dobře a rychle. Večer nestíháme vůbec nic, stany rozbalujeme za tmy. Dáváme si rychlou večeři a jdeme spát. Ráno odjíždíme v 8 hodin. Poprvé zastavujeme v obchodě a poznáváme kvalitu německého jídla. Opět i dnes jedeme docela svižně a pomalu se blížíme do Česka. Nedaleko česko-německých hranic na nás troubili řidiči kamiónů.

Hned za hranici obsazujeme kemp ve Kdyni. Zítra nás čeká volný den, který trávíme v klidu a pohodě. Jedeme se podívat na nedalekou rozhlednu, Lukáš kupuje faju na svíčku, konečně levné cigarety a dolévá olej do převodovky.

Filmové Hoštice a domů:

Předposlední den jedeme do Hoštic u Volyně. Jako první zastavujeme na vlakové zastávce a pak pokračujeme úzkou cestou do samotné vesnice. První zastávkou je kravím, ze kterého se vydáme na náves. Procházíme si místní hřbitov a na oběd míříme do filmové hospody. K našemu údivu nemají žlutou limonádu. Ochotná servírka nám nabízí jinou variantu a přináší mirindu. Dle mého dojmu si Hoštice zachovaly filmovou atmosféru, která na vás dýchá ze všech směrů. Po obědě opouštíme Hoštice a jedeme na poslední noc k Brněnské přehradě. Pomalu si zvykáme na naše cesty a chovaní řidičů.

Poslední den nikam nespěcháme, máme před sebou posledních 150 kilometrů, které zvládáme s přehledem a po šesté hodině večerní dojíždíme do naši vesnice. Projíždíme celou Tichou a s radosti na každého troubíme. Doma si na nás přátele přichystali nádherné přivítáni. Večer jsme trávili vyprávěním zážitků.

Co na závěr:

Za 16 dní jsme najeli 5 150 kilometrů. Z cesty naslepo se stal startovní bod naší cesty pro letošní rok 2013. Patrik přesedlal z Yamahy na Jawu 350/640.

Hned po příjezdu jsme zveřejnili, že pojedeme do Afriky. V červenci bereme tři Jawy a jedeme dobýt Maroko. Čeká nás asi 11 000 kilometrů a projedeme 10 států. Pokud se nestane vážnější porucha, tak dojedeme za 37 dní zpět domů. Splnili jsme si sen …