globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak sem "dojel" z Chorvatska
8.8.2010 v 23:53
BMW R1200 GS Adventure, ako motorka pre cestovatelov a jej "bezudrzbovy" kardan zradili a v takomto stave som ho vytiahol po navrate z Chorvatska. Ale na chvalu BMW a vsetkych svatych musim povedat, ze motorka ma na ceste nenechala, aj ked divne zvuky sa z motorky sirili hned pri starte (navratovej) cesty z Chorvatska. Takze takto vyzera kardan s vysypanymi loziskami (alebo co je v tych klboch) po cca. 760km jazdy. Dojazd ku garazi OK a ked som asi 10 min. na to potreboval s motorkou prejst cca.1km po ceste, tak uz to neslo pomaly ani na 1-ku a zvuky, ktore z toho isli boli desive
Takze som zvedavy, ze kolko taka "divna tycka" stoji nova


(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 15:36 | Nahoru | #31

buxino>Jak tak na to koukam, tak ten kardan vidim vic jak nevyhodu
Mozno niekomu sluzi "cely zivot" motorky, ale ked sa dobre dojebe (rozlomi, praskne, rozbije hrusku a pod.), tak to moze clovek zrovna kupit novu motorku
Ked sa aj tym najbrutalnejsim sposobom znici retaz, tak sa vymeni retaz, rozeta... namasti sa modrina na lytku a ide sa dalej



Vsechno ma svoje. Ale taky mam radsi retez, kardan ma vahu a ztratu vykonu. Navic mi mazivo odletujici od retezu krasne motorku konzervuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 16:06 | Nahoru | #32
buxino> Přesně tak, jednou za 500 kilců máznout, 3x až 4x do roka pořádně vyčistit a pak za pár tisíc koupit novou řetězovku. Novej kardan na BMW? Hnusně drahý!

1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 16:32 | Nahoru | #33
Ako to chcete premazať?Je to presne take ake u aut z kardanovymi križami.Dneska to robia proste všetci jednorazovo.Davnejšie davali do križov maznice a vtedy sa to dalo premazať krasne,motorky to ale nemaju,aspon teda neviem o tom.Proste ak to aj vystriekate z vonku,dnu sa to nedostane a len tak rozobrať a potom zložiť,to sa naspäť už nebude dať zložiť,lebo ked sa to dava vonku,väčšinou sa to poškodi.
Je to presne ako to tu už niekto pisal.Ma to svoje vyhody ale aj nevyhody.No stale si myslim,že reťaz je na tom horšie ako kardan

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 19:03 | Nahoru | #34
black333> kříž vyndáš tak jak jsi ho tam dal - co by se tam mělo ničit při montáži demontáži, když to není nějak zatuhlý? aspoň na uralu mi to normálně zrepasoval. ale co sem na to čučel tak je to takovej malej hlavolam montáž i demontáž

fotky pěkný teda, hlavně ty guzziny

existujou na tyhle kardanový kříže nějaký speciální maznice? je to docela nedostupný.

co třeba nechápu, tak ural má kradanový kříže na náho side úplně holý - žádný zapouzdření - po dvou letech a 15tis km normálně vyrezly.

fotky nejsou moje, ale vypadalo to stejně



jen 4 ruský těsnění 600, nějakej spešl kříž s maznicí přes tisíc a pak jsem dostal typ na kříže za 25 doláčů z aut

Naposledy editováno 09.08.2010 19:04:26

1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 19:38 | Nahoru | #35
nemec -ano,ak ho budeš meniť,neni problem .No ak ho chceš len premazať a teda vybrať,rozobrať,aj ked dobry ale už použivany križ,no a potom ho dať späť,tak klobuk dole .V praci menime križe,je to bežna vec ale ešte som nikdy ale skutočne nikdy nevidel,že niekto si ide demontovať stary križ a aj ked dobry križ,za učelom premazania,rozobrať ho,prečistiť ihličky,premazať a potom ten sami davať späť .
Lepšia vec je už radšej pouvažovať o domontovani maznice

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:13 | Nahoru | #36
black333> no vidíš, a soudruh kučera takhle kříže repasuje běžně - asi právě proto, že origo ruský díly na kříž jsou poměrně drahý, tak se to vyplácí repasovat (jen 4 těsnící gumičky nebo co to přesně za gumovej díl bylo stojej 600) - trochu jsme s tím ve svěráku bojovali dostat tam ségrovky, ale jinak vůlema ok, na rozdíl od novýho, kterej už trochu vůli má - tam výrobce nevím, rusko to asi není.

ale příjemně mě potěšilo, že tyhle kříže jsou tak univerzální a jde bez problémů sehnat za těch krásnejch 25 dolarů sakum prdum celej - při tý ceně už se to fakt nevyplatí repasovat, když je to levnější než ty 4 gumy, který to sežere

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:25 | Nahoru | #37

(výňatek)rrss>Také se to mohlo v poslední zatáčce hryznout a spravoval bys sebe a větší půlku motorky..



přesně - ale poklona, s tím bych nejel

Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:28 | Nahoru | #38
nemec-presne tak.Ta robota okolo toho a modlit sa až si to pri demontaži neskurtiš,sa proste neoplati.Kupiš novy a maš zase pokoj na možno par rokov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:34 | Nahoru | #39

Dawe02>Nerekl bych. Podle objektivnich cisel urcite ne.


Co jsou to objektivní čísla?

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:35 | Nahoru | #40

titus>Neser!


V garáži ještě Honda, to je teda vražedná kombinace...

Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:40 | Nahoru | #41
na autech se to sere v motorce se to bude srát taky.. prej bezudržbové hovnoo teda jak koukám

Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 20:42 | Nahoru | #42
jinak bych se poptal kluků na co jezdí 4x4 Ofroady na forech na dobré reference kardan servisů ti dokáží cokoliv a dají tam kvalitnější kříž než ten posranej originál, já bych to tam znova takovej šunt nedával

Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 21:04 | Nahoru | #43
Podla mna sa to rozebrat neda. Zadne segrovky, ci jak sa ty pruzinove podlozky volaju tam nejsu. Vsecko je pekne nalisovane pod tlakem a teplotu
A navic je to taka divna, lehka litina... Typicky vyplod konzumnej spolecnosti - pokazi sa, zahodis a kupis nove.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 21:24 | Nahoru | #44
BlackSabbath> teba warranty returns, zero km claims a vesmes vsechny kvalitativni ukazatele v SCC db.
BMW je podle vseho velmi na vysi, to poznas uz jen podle naroku ktere klade na sve dodavatele...

Jak sem "dojel" z Chorvatska

9.8.2010 v 21:43 | Nahoru | #45
Tak mě přešla chuť na kardan! U BMW to je po 60tis na výměnu a u Guzzi... no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 07:16 | Nahoru | #46
Studna.VFR> chlapče, kdyby bylo v 50 000km preventivně vyměněný ložisko s cenou kolem 500Kč, tak se kardanu nic nestalo... Jinak to tvoje mazání je úplně naprd... akorát si na řetězu děláš brusnou pastu a rychleji ho odděláš;) chce to před každým mazáním vyčistit... stačí to dělat po 1-3 000 ale pořádně... tohle co děláš ty řetězu naopak škodí...

jinak tady se všichni supi slétají... a pomalu mají radost z cizího neštěstí jen aby si rejpli na ono "spolehlivé BMW" ... stovky Bavoráků jezdí bez problému mají stovky tisíc km bez poruch... i této by se pravděpodobně preventivní výměnou ložiska dalo zabránit... fakt mi to přijde ubohost takhle rejt... ikdyž na m.cz mě to ani tolik nepřekvapuje...

Naposledy editováno 10.08.2010 07:23:09

1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 11:11 | Nahoru | #47
Zajímalo by mě, jestli víte o někom jiném, komu se přesně toto stalo? Za sebe: já ne.

A k té bezúdržbovosti: zase nesmíme skákat na každý marketingový kec. Ložisko je pořád jen ložisko, gufero a olej také (nemyslím, že gufero a olej jsou ložiska :)). Tím chci jen říct, že vše má svou životnost a vše je třeba kontrolovat. V případě kardanu na 12GS celkem snadno a rychle. I na tuto závadu mohla mít údržba vliv.

Jinak tenhle kousek železa stojí cca. 725USD, takže i kdybych to měl měnit každých 65tkm (jakože věřím, že nebudu) oproti výměnám řetězovek to nevychází nijak hůř. A starám se o to 10-20x méně často než o řetěz.

Ale všechno má svý, takže to neberte jako dogmatickou obhajobu majitele BMW. Také bych si dokázal zanadávat :)

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 11:22 | Nahoru | #48

Dawe02>BlackSabbath> teba warranty returns, zero km claims a vesmes vsechny kvalitativni ukazatele v SCC db.
BMW je podle vseho velmi na vysi, to poznas uz jen podle naroku ktere klade na sve dodavatele...


To je zajímavé. Co takhle slyším a občas se k něčemu náhodou nachomítnu, tak lidi dost nadávají třeba právě na 1200GS. Je teda pravda, že to vůbec nijak nesleduju, tyhle motorky jdou mimo mě...

Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 11:57 | Nahoru | #49
mno že třeba 1200 není tak poctivá kovářská práce jako 1150 to je pravda... stejně jako 95% dnešních off-roadů není to co bývali před 20 lety... takže asi tak ano... je v ní víc elektroniky, ano snaží se snižovat hmotnost, ano může se tam něco podělat... ale pořád je to hodně dobrý stroj...

1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 12:22 | Nahoru | #50
Kdyby se v tom měnil pravidelně olej, tak se to nemůže stát....

1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 12:24 | Nahoru | #51
Prostě jsem po 30000 vyměnil olej v hrušce a znovu ho vyměním po dalších 30. O údržbě kříže manuál nemluví, myslím že to byla prostě vada materiálu. Nedávno jsem dělal ložiska na předních kolech u Picassa a jedno vydrželo 2 měsíce a druhý 3. upozorňuju že to byli SKF a v servisu mi řekli - bohužel asi nějaká špatná várka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 12:27 | Nahoru | #52

novej>Prostě jsem po 30000 vyměnil olej v hrušce a znovu ho vyměním po dalších 30. O údržbě kříže manuál nemluví, myslím že to byla prostě vada materiálu. Nedávno jsem dělal ložiska na předních kolech u Picassa a jedno vydrželo 2 měsíce a druhý 3. upozorňuju že to byli SKF a v servisu mi řekli - bohužel asi nějaká špatná várka.



Tak nám to pak taky nafoť a stěžuj si. Ono je strašnej problém vyměnit v tom olej společně s motorem jednou za rok. Nebo ušetříš sto korun?

Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 12:29 | Nahoru | #53
Picasso, u frantíku se nedivim ničemu :)

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 13:23 | Nahoru | #54

carlos38>Kdyby se v tom měnil pravidelně olej, tak se to nemůže stát....



Odbornik promluvil
Kardan neni ulozeny v oleji, takze nejak neni v cem menit olej A udajne nema ani zmysel promazavat kriz, zvlast, ked ma klby zalisovane a nejsu tam zadne segrovky, ci jak sa to vola...
V hruske je mozne olej menit a ten meneny byl, ale mylsim, ze hruska na hornu cast kardanu velky vplyv nema.

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 13:26 | Nahoru | #55
carlos38> problém to určitě není (i když je to tisícovka na víc), ale každopádně se tím problém nevyřeší. To co mu prasklo není v oleji, je to prostě volně v luftě - bezůdržbový se stálou náplní vazelíny od výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 13:32 | Nahoru | #56

dr.Sagar>Zajímalo by mě, jestli víte o někom jiném, komu se přesně toto stalo? Za sebe: já ne.


Midlochovi se vysypala hruška na R1200S ale vzhledem k tomu kolik gées jsem viděl letos v itálii tak ty 2 případy mi teď připadají jako statistická chyba
btw: předloni se tu K7 chlubil přetrženým řetězem...narvaným do karteru takže to chtělo novej motor
hold jsou to jen stroje no

(reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 14:18 | Nahoru | #57
S tou údržbou: nevím jaké s tím máte kdo na 12-ce zkušenosti. Já tu gumu mezi hruškou a kyvkou mám dost často vyzutou. No a jestli s tím majitel lítal off a někde v blátě to naplnil a nechal to tam koupat tisíce km ve srač.ách dovedu si představit, že to vliv na funkci rostlináře má. Ale to je jen spekulování o ničem.
Ať Ti to brzy zase jezdí!!!

karf>Midlochovi se vysypala hruška na R1200S ale vzhledem k tomu kolik gées jsem viděl letos v itálii tak ty 2 případy mi teď připadají jako statistická chyba
btw: předloni se tu K7 chlubil přetrženým řetězem...narvaným do karteru takže to chtělo novej motor
hold jsou to jen stroje no


I když je to jiná závada, tak pod toto podpis. Také kvůli hrušce jsem s tím přestal jezdit off.

2 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 14:33 | Nahoru | #58
Němec: Pokud máš v Uralu stejnej kříž jako má Dněpr, tak tam pasuje kříž z Nivy, Gaze a skoro všech ruských aut a pomocných pohonů náklaďáků. Ten koupíš velmi levně v kdejaké mototechně. Já si ho vozím sebou jako zálohu. Na origo kříži mám maznici, na tom náhradním si nejsem jistý.

K tomu BMW - pochybuji, že se ten kloub vymrdal takhle najednou. Ten musel mít vůli už při výjezdu na dovolenou. Bohužel si to musí majitel rozebrat a zkontrolovat před cestou sám, v servise se ti na to vyserou, maximálně ti naúčtujou kontrolu, kterou stejně nedělali.

Já mám starou rejži s dosluhujícími díly, které se nevyplatí měnit, protože jen za cenu těch nových dílů bych si koupil 2 stejné zachovalejší motorky, tak poslední roky před zahraniční dovolenou vždy vyndám motor, rozpůlím a celý prohlídnu, zda ty špatné díly ještě další rok vydržej. To už je sice trochu extrém, někdo jiný by čtvrt století starý vrak, co má přes 200.tis.km, dávno hodil do šrotu, ale i u nového stroje jsou nutné kontroly, zda se někde nerozvíjí porucha, když potřebuji s 99,9% spolehlivostí dojet na dovolenou a zpět.

Kardan versus řetěz: co uděláte, když umře řetězovka někde v Rusku, na Ukrajině, nebo na Balkáně? Novou tam neseženete, pokud nevezete sebou náhradní, jste v prdeli. Na smrt řetězu stačí, když vám mezi řetěz a rozetu skočí kámen, jak se stalo třeba Hošťálkovi. Pokud to dojde tak daleko, že řetěz rupne, tak v polovině případů se namotá na řetězové kolečko v motoru a rozláme karter. Vše má svoje výhody a nevýhody, na delší cesty dávám přednost kardanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 15:11 | Nahoru | #59
Deadman> jestli jsem dobře pochopil tak motorka má jinej kříž než náhon na sidecar - já to ještě nikdy neměl rozdělaný tak nevím, co mi psal jeden amík tak to asi stejný nebude) -
U-Joint: CarQuest #111/1-0300 w/grease zerk fitting

U-Joint Sidecar driveshaft (with grease zerk): Precision 341, NEAPCO 1-0300, Spicer 5-111X, WESCO 201-581 or AMGAUGE 581

a k preventivním prohlídkám jsem docela skeptickej - pokud tomu člověk nerozumí, tak těžko bude vědět, na co se zaměřit a jaký vůle jsou provozní a jaký už na servis. já to třeba nepoznám - proto si motorku nechávám servisovat. stejně tak to maj počítám majitelé bmw - ne každej se v tom vrtá jako Ty a rozumí jako Ty, tak není moc co by vlastně kontroloval..

Naposledy editováno 10.08.2010 15:13:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 15:44 | Nahoru | #60
Němec> Pokud vynechám Pavla Kučeru, který je statisticky bezvýznamnou vyjímkou a dělá to mimo jiné hlavně proto, že ho to baví, tak českému motorkáři nezbývá nic jiného, než se technice své motorky vyučit a vystudovat tak, aby to zvládl sám, protože úroveň většiny českých servisů je vysloveně tragická. Většinou tam pracujou patlalové, co se svým technickým nadáním zvládli dělat tak maximálně podavače u zedníků, navíc jsou v polovině případů servisy podvodníci, co si často účtují výměny věcí, kterých se nedotkli, nebo účtují origo díly, přestože montují nejlevnější druhovýrobu s pochybnou kvalitou. Pak se není co divit, že při složitějších opravách ty motorky opouštějí servis v horším stavu, než v jakém do něj přijely. Bohužel negativních zkušeností s prací servisů mám ze svého okolí spoustu. Několik těch nepodařených oprav se mi také dostane do ruky a to bych blil už jen když to rozdělávám. Každý druhý závit v hliníku stržený, z každého čtvrtého na mě vykoukne špatně použitá helicoilová závitová pružinka.....
To je bohužel přirozený důsledek trendu posledních 15 let, kdy do učňáků na servisáky nechoděj chytří kluci, které baví se vrtat v motorech, ze kterých by časem byli ti dobří fachmani, co své práci rozumí. Každý kdo zvládne vůbec něco studovat, toho rodiče honěj do studií, ať má pokudmožno jakýkoliv titul, nebo aspoň průmku. Na servisáka se pak choděj vyučit jen ti nejblbější zoufalci, kteří se nedostali na žádnou průmku a nezvládli ani strojařský učňák. Prostě přirozený důsledek společenského postavení mechaniků na úrovni těsně nad uklízečkama. Jenže ta technika motorek a aut je dnes hodně náročná, pokud nemá jen měnit olej, tak bych to srovnal s požadavky na vzdělání zdravotních sester. Ty dnes musejí mít půlku vejšky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900


TOPlist